Afschrijvingen?

Van klassiek tot modern

Afschrijvingen?

Berichtdoor lqpl » wo 02 jan 2013, 21:24

Ik zie dat het prijsverschil tussen een goede 3200 en een goede 968 nog maar 5k is. Nog even en ik ruil ruil mijn pekelwagen om.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Berichtdoor Vince » wo 02 jan 2013, 21:31

Het verschil is alleen dat die 968 stabiel is qua waarde en van de 3200 is de bodem nog niet in zicht...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Berichtdoor Giulia » wo 02 jan 2013, 21:43

Ik denk dat 16 mille de bodem wel is voor een 3200. Nog even en het prijsverschil tussen 3200 en 4200 is nihil. Zie vele exemplaren van de 4200 langskomen die de 20 mille aantikken en soms al er onder duiken. Bizar eigenlijk dat je op een exemplaar van slechts 8 jaar oud zo veel afschrijft.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Berichtdoor lqpl » wo 02 jan 2013, 22:34

Voor arme stakkers als wij ideaal. Voor een paar stuivers een qpV (en straks een qpVI) rijden. Thumbsup5
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Berichtdoor PeterM » wo 02 jan 2013, 22:46

Heb je wel weer zo'n gammel blok terug met 8 cilinders in plaats van vier die ook nog allemaal lekker uitbuiken.... Thumbsup5 .
Was je net vanaf...zou je het wel doen crybaby .... Happy5
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Berichtdoor Vince » wo 02 jan 2013, 22:56

Kan me herinneren dat ik twee jaar geleden twijfelde tussen de 911 en een 4200 Spyder die op dat moment op zijn voordeligst 35k kostte... Mijn P is nog steeds net zo veel waard. Ik weet dat het niet gewaardeerd wordt hier, maar het is wel bar dit soort waardeval...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Berichtdoor lqpl » wo 02 jan 2013, 23:00

Ach een beetje olieverbruik. Wel boomy's verbeteringen erop natuurlijk.

Hoe zit het eigenlijk met het olieverbruik van de 3200GT's, net zo als de qpIV V8?

Danny, ruilen?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Berichtdoor SpyderGT » do 03 jan 2013, 00:36

Vince schreef:Kan me herinneren dat ik twee jaar geleden twijfelde tussen de 911 en een 4200 Spyder die op dat moment op zijn voordeligst 35k kostte... Mijn P is nog steeds net zo veel waard. Ik weet dat het niet gewaardeerd wordt hier, maar het is wel bar dit soort waardeval...

De Spyder is de laatste jaren totaal niet in waarde gezakt. De goedkopere exemplaren die ik voorbij heb zien komen (dit waren er twee) die hebben beide eens volledig in de prak gezeten. De goede exemplaren, bijvoorbeeld die bij franco, die moeten nog steeds 45.000 en 47.500 euro opbrengen. De enige spyder die momenteel op marktplaats te koop staat moet ook 42.500 euro opbrengen en dit is dat zelfs nog een non evo met plactic ruit en dergelijke. Dus wellicht was de spyder die je voor 35k had kunnen kopen zelfs nog in waarde gestegen.. Dit in tegenstelling tot de P Tssk5
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Berichtdoor lqpl » do 03 jan 2013, 06:13

Plus dat dat waardeverlies voor velen hier een enorm voordeel is. Een liefhebber moet wat geduld hebben en vervolgens wat tijd stoppen in het vinden van een vers exemplaar voor weinig. Daar is niks bars aan lijkt me. Ik heb zelf de pest aan afschrijven. Eén keer gedaan met de evo en erger voorkomen door verkoop voordat de crcr zich liet gelden. Als ik geld wil oproken dan liever positief, in de vorm van het opknappen van auto's.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Afschrijvingen?

Berichtdoor SpyderGT » do 03 jan 2013, 09:35

Het is moeilijk voorspellen, maar de gransport zal minder dalen dan de 3200's en 4200's. Dit baseer ik op de geschiedenis. Als je kijkt naar de biturbo's dan zie je dat je bijzondere en extra sportieve versies ruim duurder blijven dan de gewone. De Ghibli cup blijft ruim duurder dan de gewone ghibli. Ik denk dat de gransport deze trend ook zal volgen. Het aanbod van tweedehands gransports ligt ook veel lager dan van 4200's. Ook zie je dat de spyder versies altijd een stuk waardevaster zijn dan de coupé's. Dit zie je bij de echte klassiekers, maar ook bij de biturbo spyders. Die brengen vaak twee keer zoveel op als en gewone biturbo.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Volgende

Keer terug naar Maserati Talk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten