Maserati plug-in hybride komt eraan

Van klassiek tot modern

Maserati plug-in hybride komt eraan

Berichtdoor cassiopeia » vr 06 maart 2015, 15:26

Maserati heeft binnenkort naast zijn benzine- en dieselauto's ook plug-inhybrides in het gamma. In 2017 moeten we de eerste Maserati-met-stekker in de prijslijst kunnen vinden.
Dat blijkt uit berichtgeving van het Australische Motoring, dat in Genève heeft gesproken met Maserati-CEO Harald Wester. De plug-inhybride-aandrijflijn zal medio 2017 debuteren in de Levante, de eerste SUV van het Italiaanse merk, die eind dit jaar dan eindelijk op de markt moet komen.
De stekkerversie wordt volgens Wester overigens geen extreem 'groene' Levante. De PHEV-versie zou een directe concurrent worden voor de Porsche Cayenne S E-Hybrid. De aandrijflijn blijkt niet voorbehouden aan de Levante. Later komen ook de Ghibli en de Quattroporte als plug-in beschikbaar.
In 2013 meldde Maserati nog dat het geen beter alternatief kende voor de reguliere verbrandingsmotor. Een hybride-versie zou 'puur en alleen om de lage CO2-uitstoot' interessant kunnen zijn

(AutoWeek)
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Re: Maserati plug-in hybride komt eraan

Berichtdoor SportGTS47 » za 07 maart 2015, 11:42

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet erg. Hoewel ik voorkeur heb voor een benzinemotor zou ik dagelijks een hybride willen rijden! Het principe dat een elektromotor de verbrandingsmotor ondersteunt en het vermogen ten goeden komt vind ik mooi. En elektrisch rijden is ook geweldig, met het enorme draaimoment vanaf toerental 0. Laatst had ik het geluk dat ik mee mocht rijden in een Fisker Karma, en dat verbreedde mijn ervaring met hybride's in een positieve zin.

En natuurlijk het epische drietal van de LaFerrari, Porsche 918 Spyder en McLaren P1 natuurlijk niet te vergeten. Daar wordt optimaal gebruik gemaakt van de ondersteunende elektromotor, al dan niet in een manier om zuiniger te rijden hamersmiley

Maar de Fisker en de hypercars zijn natuurlijk wel 'extreme' voorbeelden. Volvo doet het goed naar mijn idee met de V60 D6. Toch een (snelle: 283 pk) hybride, maar dan zonder dat rare uiterlijk. Want geef toe, het uiterlijk van die BMW i3 en i8 slaat toch nergens op?

Kortom, ik hoop gewoon dat de hybride van Maserati er uit zal gaan zien als een normale Ghibli III. Als ik het me kan veroorloven rijdt ik later dagelijk met die hybride en in het weekend met een benzinemotor om de gemiddelde uitstoot weer te compenseren Hypocriet5
Alfa Romeo Quattroporte (166 V6, nero vulcano, full option)
SportGTS47

Re: Maserati plug-in hybride komt eraan

Berichtdoor Ghibli284 » do 30 jul 2015, 19:20

Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1994
Ghibli 2.8 prod 1992 reg 1993 (restauratieproject)
Biturbo Spyder 2.0 1990
Ghibli284
Donateur

Keer terug naar Maserati Talk