Maserati Levante

Van klassiek tot modern

Maserati Levante

Berichtdoor cassiopeia » vr 19 feb 2016, 22:31

De eerste ongecamoufleerde beelden van de Maserati Levante:

http://www.autoweek.nl/video/5046/exclu ... ti-levante

Lees vooral het onderschrift: het zijn beelden die een anonieme bron heeft gevonden op een afgedankte computer. Italiaanser kan het niet worden.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Re: Maserati Levante

Berichtdoor duetto » vr 19 feb 2016, 23:16

Tja, d'r had ook Kia, Lexus of Mazda achterop kunnen staan.
duetto
Donateur

Berichtdoor Michele » za 20 feb 2016, 12:09

Ding is ondertussen officieel dus dat van die computer geloof ik niet helemaal. Tussen het opduiken van het Autweek bericht en de officiële presentatie op de fabriekswebsite zat maar een paar uur. Denk dus dat Autoweek bewust het embargo geschonden heeft om als eerste wat extra volk naar de website te kunnen trekken.
http://www.maserati.com/pre-home/en/en/index.html

"Maserati Levante

Maserati's first SUV receives its eagerly-awaited world unveiling at the upcoming Geneva International Motor Show

Maserati reveals the exterior form of the Levante, the first SUV in the brand's more than one hundred year history: the new model completes the existing range of saloon and sports cars, extending the offering together with the Quattroporte, Ghibli, GranTurismo and GranCabrio models.

The design of the Levante features clear associations with the Maserati brand and its distinctive Italian character: the aggressive front introduces new, tapered headlights separated into two elements, with the upper headlight unit connected to the radiator grille. Maserati's design signature is clearly visible on the sides: the three iconic air vents on the front wings, the trapezoidal C-pillar with the “Saetta” logo and the large, frameless door windows. The rear is dominated by the very tapered back window and streamlined shape, both typical of a high-performance sports car.

At a technical level, the Levante's chassis is designed to combine the outstanding on-road performance typical of every Maserati with unrivalled handling even on very low-grip surfaces and an excellent off-road performance and ride. The new SUV boasts a high level of content as standard, with all versions featuring: sophisticated electronic suspension with controlled damping and air springs, which can be set on several levels, “Q4” intelligent all-wheel drive and 8-speed automatic transmission specially calibrated for the brand's new SUV.

When it comes to power units, the Levante is equipped with both petrol and diesel engines that are all Euro6-compliant.

The Maserati Levante is built at the Mirafiori plant in Turin; the first cars have already come off the assembly line with the launch planned for this spring in Europe, to be followed by the rest of the world later this year."
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Techno » za 20 feb 2016, 20:27

SsangYong Musso met Maserati-front? Hypocriet5
Techno
Donateur

Berichtdoor Boomerang » zo 21 feb 2016, 12:18

Best negatief allemaal.
Dat type auto is gewoon niet makkelijk "mooi" te maken.
Er zijn duitse concurenten die ik nog een stuk slechter te pruimen vind.
Het is een Suv met duidelijk zichtbare Maserati genen en een vormgeving die kennelijk bij dit soort auto's gewaardeerd wordt.

Maar ik zie ook liever een Alfieri. Happy5
Boomerang
Donateur

Berichtdoor PeterM » zo 21 feb 2016, 13:58

Boomerang schreef:Best negatief allemaal.(...)

Ik weet het ... ken je gevoeligheid op dit punt VinenAr5 . Daarom zeg ik maar even niks rolleyes

Ik heb het niet zo op SUV's. Totaal overbodig modeltype, met de BMW X6 als overtreffende trap van onzin.
Alleen de Range Rover mag, want daar slaat die enorme bodemvrijheid nog ergens op. Die kan echt het terrein in.
Bij de rest is het show, spierballenvertoon, dikdoenerij, gepats zonder functie. Nou ja, het geeft rijke soccermoms een veilig gevoel.

Het enige terrein dat een NL SUV tegenkomt is een verkeersdrempel in een villawijk ... crybaby
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Danny » zo 21 feb 2016, 15:11

Boomerang schreef:Best negatief allemaal.
Dat type auto is gewoon niet makkelijk "mooi" te maken.
Er zijn duitse concurenten die ik nog een stuk slechter te pruimen vind.
Het is een Suv met duidelijk zichtbare Maserati genen en een vormgeving die kennelijk bij dit soort auto's gewaardeerd wordt

Eens met Boom
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor duetto » zo 21 feb 2016, 21:47

Ik begrijp de ratio achter de Levante - niet zozeer de ratio achter een SUV in het algemeen, maar wel dat je mee moet met de concurrentie. Ik vind zelfs dat ze er 10 jaar te laat mee komen, want ze hebben intussen heel wat omzet en winst laten liggen. Maar waar ik tussen de Cayenne en de 911 wel iets van verwantschap zie, herken ik de Levante alleen aan de grille als Maserati.
duetto
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 23 feb 2016, 19:41

Voorstelling van de Levante op AutoBild.de:
(Man spricht Deutsch)

http://www.autobild.de/artikel/maserati ... 56392.html

Dit stond verderop in het artikel. Vond 'm wel leuk:

Denn der Ghibli ist auch der erste Maserati mit Dieselmotor. Den baut jedoch nicht Ferrari, sondern mit VM ein Hersteller, der sonst ausgerechnet für Traktormotoren bekannt ist.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor PeterM » di 23 feb 2016, 20:34

Flauwe stemmingmakerij van die journalist. Niemand kent VM, dus VM is nergens bekend van. VM bouwt al tientallen jaren erg goede dieselmotoren voor auto's - zoals die in de Alfa 164, om er eens een te noemen.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Volgende

Keer terug naar Maserati Talk