Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Van klassiek tot modern

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor Michele » zo 06 nov 2016, 23:33

Nou... de effecten van het subsidiëren van elektrokarretjes zijn wel duidelijk hoor: minder schatkistopbrengst aan BPM, BTW en wegenbelasting. That's about it. Volgens staatssecr. Kwiebus praten we overigens niet over miljoenen maar over miljarden aan weggegooid geld...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor lqpl » ma 07 nov 2016, 09:11

Het akkoord van Parijs betekent toch wel dat er maatregelen moeten komen. Of dat via subsidies moet gaan is de vraag. De industrie en de verzekeraars zien steeds meer risico in het investeren in producten obv fossiele brandstoffen. En ze zien meer mogelijkheden in geld verdienen obv duurzaamheid. Daar zal de grote verandering vandaan komen. Dat lijkt me ook beter dan gepruts met subsidies.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor Boomerang » ma 07 nov 2016, 10:06

En omdat NL de milieudoelstellingen in de verste verte niet gaat halen, kan je er vergif op in nemen dat een volgende kabinet weer flink aan de (auto)knoppen gaat draaien.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor PeterM » ma 07 nov 2016, 11:34

Precies! Haal het daar waar het gemakkelijk is, waar de tegenmacht minimaal is. De politiek is speelbal van machtige lobbies en kiest altijd de weg van de minste weerstand. Dat heet "politieke realiteit".
Als je het gevecht aangaat met de landbouwlobby zou dat echt wat kunnen opleveren - je weet wat een kilo vlees kost, qua CO2 uitstoot. Helaas: dit zijn krachtige op Europees niveau georganiseerde lobbies dus de tegenkracht is groot. 50 % van de Europese subsidies gaat naar de landbouw en het meeste daarvan gaat naar Frankrijk. Dit is dus subsidie voor CO2 uitstoot, niet voor het terugdringen daarvan !! Maar je weet wat Franse boeren gaan doen als je ze subsidie afpakt, dan worden meteen alle autowegen geblokkeerd. Binnenkort verkiezingstijd daar, dus dit is kansloos.
Her-prioriteren op de Nl begroting betekent dat allerlei andere groepen en groepjes-met-lobbies minder krijgen. Of dat je bijvoorbeeld de verspilling en de bureaucratie in de zorg moet aanpakken - dat zou veel opleveren, maar is ook moeilijk en tijdrovend en voor je het weet levert het Wilders weer extra stemmen op.

Het is dus veel aantrekkelijker (want gemakkelijker) om het weg te halen bij de individuele Nederlandse autorijdende burger, dus inderdaad, eens met Boomie, dat gaat gebeuren. Met hele "zinvolle" maatregelen. Dat je met je oude auto die 6000km per jaar rijdt de binnensteden niet meer in mag ... dat zet nog eens zoden aan de dijk. Do ist der Bahnhof!!
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor Momus » vr 19 mei 2017, 20:44

Momus
Donateur
 
Berichten: 497
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:26

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor cassiopeia » ma 22 mei 2017, 16:59

Momus schreef:rijpende geesten ?...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170519_02890024


Geen benzine meer in België na 2035?
Dan draaien we het tanktoerisme om en komen alle Belgen vanaf 2035 in Nederland tanken.....
Maar goedkoop zal het niet zijn want we willen er natuurlijk wèl goed aan verdienen!
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4283
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor Momus » di 30 mei 2017, 07:58

ach, afwachten maar
lijkt me voorlopig wishful thinking, zeker als je ziet hoe hier vorige week nog een soap werd opgevoerd ivm de ruimtelijke ordening (bossen)...

2035 is op energiegebied echt al wel overmorgen en we staan hier niet erg bekend om onze vooruitziendheid
bovendien wil de Vlaamse minister dit maar wat met de Brusselse, Waalse en federale excellenties/bevoegdheidsniveaus ?
het zou me op z'n zachtst gezegd verwonderen als het zo'n vaart zou lopen
Momus
Donateur
 
Berichten: 497
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:26

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor Michele » di 30 mei 2017, 22:16

De drie grootste Japanse autofabrikanten Toyota, Nissan en Honda hebben aangekondigd dat ze rond 2020 een volwaardig waterstofnetwerk willen hebben draaien in Japan, ze zetten daarom vol in op de waterstofauto. Ga d'r maar vanuit dat dit dus de toekomst wordt, zeker aangezien Nissan gelieerd is aan Renault en Toyota zaken doet met PSA.
http://www.carros.nl/nieuws/japanse-aut ... -waterstof
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor cassiopeia » zo 04 jun 2017, 11:26

Toyota heeft deze week de laatste 3% belang die ze in Tesla hadden, verkocht. Ze verwachten "geen nieuwe ontwikkelingen meer". Dat, in combinatie met het vorige bericht, is toch wel een veeg teken. De verliezen daar blijven zich maar opstapelen. Deze week zag ik zo'n nieuwe Tesla-SUV rijden. Wat een lelijk ding zeg, net een kartonnen doos op wielen...
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4283
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Is een brandstofauto over 10 jaar nog iets waard...

Berichtdoor lqpl » zo 04 jun 2017, 22:06

Wat dan wèl cas?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati Talk

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast

cron