Candini Modena

Van klassiek tot modern

Re: Candini Modena

Berichtdoor PeterM » vr 15 apr 2016, 14:43

De boel even omgesmurft naar photobucket. Het moet natuurlijk wel blijven staan!
Zijn er nog meer mensen die daar foto's hebben gemaakt?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Andrea » za 16 apr 2016, 18:35

Photobucket is prima. Zie dat ik ook nog wat op picasa van google heb staan.

Superfoto's trouwens.

Was een keer onderweg in een tijd zonder goede navi en met wat vragen landde ik op een industrieterrein bij een hal waar Maserati's werden gemaakt (?). De slagboom stond open en hoppa daar ging de Volvo het terrein op. Achter de hal stonden diverse Maserati's QP5 met camouflage.
Je kon erop wachten dat ik de aandacht trok zo. Even later kwam er iemand op me (ons eigenlijk, we waren met vakantie met het gezin). Wat ik daar deed. Hij vroeg me de foto's te verwijderen. Heb de meeste verwijderd voor hem. Maar een praatje gemaakt en even later kwam er een Nederlander op het toneel. Kwam uit Tilburg en deed de testdata in de testvoertuigen.
Leuke onverachte dingen zijn dat.

Er zou daar in de buurt ook een grote verzameling Masers zijn, Had alleen doorgaande wegenkaart op de Nav en eindigde ergens op een landweg met een boerderij met een stuk of wat grote schuren. Maar daar trof ik niemand verder. Geen idee of ik daar goed zat.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » za 16 apr 2016, 19:33

Andrea schreef:Er zou daar in de buurt ook een grote verzameling Masers zijn, Had alleen doorgaande wegenkaart op de Nav en eindigde ergens op een landweg met een boerderij met een stuk of wat grote schuren. Maar daar trof ik niemand verder. Geen idee of ik daar goed zat.

Je bedoelt vast het Panini-museum. Dat is inderdaad 's werelds grootste Maserati museum. Het staat een eindje buiten Modena in een zeer agrarisch landschap. Als je het niet weet, is het haast niet te vinden. Behalve Maserati's bezichtigen, kan je er ook agrarische bio produkten kopen.

http://www.paninimotormuseum.it/index.php?lang=2
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Andrea » za 16 apr 2016, 19:46

Dank je, daar was ik inderdaad. Kwam vanaf die landweg rechts op de kaart. Iets voor de volgende keer!
Andrea
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 16 apr 2016, 23:13

Panini: redder van de voormalige fabriekscollectie van Maserati. Museum annex kaasboerderij. Je kunt er ook heerlijke kaas kopen. Voor zover ik weet redelijk bekend bij de MChatters.
Wil je daar ook nog foto's van? Of heb je dat inmiddels wel gezien?
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Andrea » zo 17 apr 2016, 11:06

Mooie foto's vind ik altijd interessant en kan ik van genieten!

Lees dat er 19 auto's staan en de nieuwste is een 2002 3200 Trofeo volgens de carlist.
Maar als ik de web-afbeeldingen van het museum bekijk, zie ik ontbrekende koelopeningen in de motorkap dus is t eigenlijk een 4200. Zal wel te maken hebben met 2002, de overgang van de 3200 naar de spyder / coupé?
Andrea
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 21 apr 2016, 12:15

Deze foto's zijn twee jaar geleden gemaakt net toen men druk was met een photoshoot voor de fabriek. Daarom staat er veel volk binnen. Nogmaals: voor degenen die er vaker zijn geweest misschien weinig nieuws. Er staan unieke auto's tussen. Dat kun je letterlijk nemen, "uniek" in de zin van "one-off". Dit is de situatie binnen, ik doe ook nog een post met wat we buiten aan hebben getroffen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 21 apr 2016, 12:31

En een setje van de directe omgeving, de boerderij waar het museum is gevestigd. Met daarbij een paar foto's van m.i. één van de mooiste Maserati's "ever" , eigendom van Panini junior. Let ook op de klassieke Lambo's op de achtergrond. Ja ja, Panini verzamelt ook Lambo's winks .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Danny » do 21 apr 2016, 13:13

PeterM schreef:Met daarbij een paar foto's van m.i. één van de mooiste Maserati's "ever"

He? Ik zie nergens een foto van een 3200?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 21 apr 2016, 13:33

hamersmiley hamersmiley
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar Maserati Talk