Rijden in de winter

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor Boomerang » vr 21 dec 2012, 22:42

Bullshit.
Slecht advies.
Wie z'n auto wil leren kennen kan dat ook op een andere manier doen, ZONDER pekel.

Voor wat betreft roestschade/oxidatie aan bak/diff;

Het bewijs dat een bak die NIET is blootgesteld aan pekel, er gewoon nog keurig uit kan zien na vijf jaar, ligt hier in mijn garage.
En hoezo is het materiaal sowieso geen topproduct mbt roest/ oxidatie?
Wat is er mis met gegalvaniseerd staal en aluminium, niks toch?

Maar wanneer het door de achterwielen continu wordt gestraald met een mengsel van zand en zout.....

ik wens de toekomstige eigenaren van deze winterauto's al vast veel sterkte.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor duetto » za 22 dec 2012, 00:37

Boomerang schreef:ik wens de toekomstige eigenaren van deze winterauto's al vast veel sterkte.


Ik rij een auto om er zelf plezier van te hebben, niet voor een toekomstige eigenaar (die ik niet eens ken).
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor djkid » za 22 dec 2012, 19:21

ConraddeBruin schreef:Gewoon doorrijden!!!!
Wat betreft de pekel, dat is slecht, maar zo ziet de bak er ook uit na wat normale buitjes....
Het materiaal wat gebruikt wordt is niet bepaald een topproduct...


Mijn Coupe CC is dan wel uit 2004, maar pekel heeft de auto nog niet gezien. Aan de onderzijde en onder de motorkap ziet alles er nog netjes en nieuw uit. Natuurlijk de auto wordt nu wel veel intensiever gebruikt dan in de voorafgaande jaren. van 2004 tot 2012 waren het 12500 km, Ik heb dit jaar meer gereden dan alle jaren tevoren. Hoe een Coupe CC eruit ziet als deze echt zomer en winter wordt gebruikt, daar kan ik niets uit ervaring over zeggen. Maar mede forum gebruikers kunnen dat wel! Ik heb vlak na aanschaf van deze Coupe al wel een set wielen/winterbanden/bouten van een 3200GT aan kunnen kopen, maar aarzelde toch wel om deze inderdaad onder de auto te zetten. Deze auto bevalt me zo goed kan ik mij niet kan voorstellen dat ik nog afscheid van deze wagen zal nemen. Maar dat betekent ook dat ik er heel zuinig op zal moeten zijn.
djkid
 
Berichten: 31
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 22:19

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor Boomerang » zo 23 dec 2012, 11:03

Wow, dan was jou 4200 dus nog echt splinternieuw toen je hem kreeg!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor yrrah » ma 24 dec 2012, 12:14

Mannen, ik rij weinig in de winter,... Maar pekel heeft ie wel gezien...laatst bij de apk op de brug gehad.... De inspecteur vroeg of ie nooit gebruikt was.... Helemaal schoon... 1993...
De bodem van ghibli's blijken goed geconserveerd te zijn voor buitenaf komend vuil. Gevaar zit van binnenuit...
Ook alu delen waren niet aangetast... Alleen de Kat die wat dunner was geworden... Maar dat kennen we...zoals laatst op de dijk in Wijk, he Richard?
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor duetto » ma 21 jan 2013, 14:01

Ik heb inmiddels toch een puntje van kritiek op de "Wintertauglichkeit" van de Maserati: ik krijg/houd koude voeten! Wanneer ik instap na het sneeuw- en ijsvrij maken van de auto heb ik meestal natte schoenen, en de verwarming is zelfs tijdens een rit van bijna een uur niet goed in staat de voetenruimte op een temperatuur te brengen waarbij je voeten weer opwarmen. Je zou toch denken dat er vlak voor het schutbord genoeg warmte gegenereerd wordt, maar blijkbaar zit er toch een aardige isolatielaag tussen de motorruimte en het passagierscompartiment. Misschien moet er toch maar eens een Italiaanse ingenieur op stage in Zweden om te leren hoe je dat oplost.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor Danny » ma 21 jan 2013, 14:11

Ik heb dat ook met mijn 3200 en het al een keer laten onderzoeken. Bij mij was de oorzaak dat de onderste, flexibele verwarmingsbuis (onderin je middenconsole) niet goed opgelijnd stond t.o.v. de opening waaruit de warme lucht zou moeten komen. M.a.w.: de kachel blaast wel en ook genoeg, maar het komt de middenconsole niet uit (of slechts een beetje). Het zou in ieder geval te verhelpen moeten zijn.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor treets » ma 21 jan 2013, 19:09

Dat is mij ook opgevallen bij de 3200: koude voeten (en dat viel al op in de zomer!)
treets
Donateur
 
Berichten: 219
Geregistreerd: zo 11 dec 2011, 22:02

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor duetto » ma 21 jan 2013, 19:21

Dan zal ik daar bij de volgende beurt eens naar laten kijken. Enig nadeel: dat is pas over 6000 km, en dan is het natuurlijk inmiddels net lente.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Rijden in de winter

Berichtdoor lqpl » ma 21 jan 2013, 19:23

De evo had dat ook. Had verbeterpunt No 401 moeten zijn.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast