Roest

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Roest

Berichtdoor Giulia » vr 12 apr 2013, 06:33

Met een mini op de oprit hamersmiley
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Roest

Berichtdoor Vince » vr 12 apr 2013, 07:46

Boomerang schreef:Onlangs in een 2 liter gereden.


Terwijl de 2,0 beter in balans schijnt te zijn dan de 3,0.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Roest

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 07:56

Dat laatste spreekt juul al tijden tegen.

Wat is trouwens een 'vrouwelijk model' in dit verband? Een auto voor vrouwen of een auto met mooie rondingen? Dat laatste zouden mannen wel aantrekkelijk moeten vinden, vooral degenen die auto's met 'ze' en 'bella' aanspreken. Huh5
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Roest

Berichtdoor Giulia » vr 12 apr 2013, 09:42

De 2 liter stuurt wellciht ietsjes fijner maar dat is marginaal. Men roept altijd dat de 3 liter zo zwaar is maar dat is netto maar 7-8 kilo. Hij hangt logischerwijs iets meer over de vooras heen dan een 2 liter.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Roest

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 09:48

Kijk, zo druk je even op de repeat-knop bij juul. lachebekkie
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Roest

Berichtdoor PeterM » vr 12 apr 2013, 10:07

huh???????
Vind dit een helder en plausibel antwoord. Dat verhaal over de veel zwaardere 3 liter in het vooronder en de neuslastigheid lees je overal, in elke test kwam het terug. Blijkt dus wel mee te vallen.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Roest

Berichtdoor PJ » vr 12 apr 2013, 11:50

Een 3.0 heeft wel veel "schaatsnijging" als het nat is, je wordt alle kanten op getrokken!
Maar een heerlijke motor met prima trekkracht.
Toen ik "nog jong was" ging ik met m'n maatje, die één van de 1e Audi's S4 avant had, samen naar Hunxe om even koffie te drinken (in plaats van schnitzel und pommes) & de topsnelheid te checken.
Het liefst bijvoorbeeld tijdens de openingsceremonie van een EK/WK voetbal of olympische spelen. dan was het(toen nog) lekker rustig.
* 2.24v 1993
* Coupe CC 2003
PJ
Donateur
 
Berichten: 472
Geregistreerd: do 23 sep 2010, 17:56
Woonplaats: Nes aan de Amstel

Re: Roest

Berichtdoor lqpl » vr 12 apr 2013, 12:11

@ PeterM: Juul heeft gelijk, dit was alleen een afgeroepen herhaling van een eerdere post.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Roest

Berichtdoor Marten » vr 12 apr 2013, 12:37

yrrah schreef:Geloof er niks van , de coupe had hetzelfde platform als de 916. Heb ze beide gehad, de coupe mistte agressie en vermogen... Qua sturen andere afstelling hooguit.


Achtervering Coupé:
Coupe1.png

Coupe2.png
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Roest

Berichtdoor Marten » vr 12 apr 2013, 12:41

Achtervering GTV:
GTV1.png

GTV2.png

GTV3.png

GTV4.png


Ook de voorwielophanging is duidelijk anders, maar het gaat me te ver om daar plaatjes van toe te voegen.
De Coupé staat op de Tipo bodemplaat met een totaal ander onderstel.

Vandaar dat de 5 cilinder turbo, de snelste productie Fiat ooit, vooral vreselijk hard rechtuit rijdt en het op bochtige wegen volledig aflegt tegen een GTV.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron