Raam gaat niet vanzelf omhoog na deur sluiten

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Raam gaat niet vanzelf omhoog na deur sluiten

Berichtdoor djkid » ma 29 apr 2013, 21:23

Nadat de Maserati Coupe CC de winter stil heeft gestaan, slechts ondersteund door af en toe een beetje stroom, was het vandaag tijd de auto een eerste rit in het nieuwe jaar te gunnen. Zoals verwacht sloeg de motor meteen aan. Wel viel op dat bij het openen van de portier het raam niet 2 cm maar geheel naar beneden ging. Met de toets ging het raam prima weer naar boven. Tot zover geen echt problemen dus. Het werd wel een probleem toen ik na de eerste rit de deur opende, het raam helemaal naar beneden verdween, ik inmiddels was uitgestapt en het raam na het sluiten van het portier niet meer naar boven wil.

Wie heeft het meer meegemaakt? Wie weet de oplossing?
djkid

Re: Raam gaat niet vanzelf omhoog na deur sluiten

Berichtdoor Michele » ma 29 apr 2013, 22:06

Effe vragen aan Teun die heeft zoiets bij de hand gehad ergens anderhalf jaar terug. Had te maken met een kapot tandwiel destijds.
Maar je kan ook proberen of twee keer buigen naar de auto en een mantra in het oud-Fries werkt. Het blijft tenslotte een Maserati.....
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor ConraddeBruin » di 30 apr 2013, 09:27

meestal is dit weer een staaltje pisbakkenijzer van Maserati.....
Er breekt gewoon een steuntje af en er zit maar 1 remedie op en dat is een nieuw raamframe bestellen en (laten) monteren...
ConraddeBruin

Berichtdoor Marten » di 30 apr 2013, 09:54

Zoals ik het lees gaat het raam prima helemaal omhoog en omlaag en lijkt het een kwestie van inleren, zodat de auto herkent dat zodra het portier wordt geopend/gesloten er slechts een kleine beweging van het raam plaats moet vinden.
Staat daar niets over in het instruktieboekje en gebeurt het ook bij het andere raam?

Inleren kan soms bv door het raam omhoog te doen (deur gesloten) en de raambediening enkele seconden vast te houden in de stand omhoog.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor MaseratiTeun » di 30 apr 2013, 15:43

@djkid, ik heb dit "probleem" ook gehad tijdens de buitenlandrit in de Elzas. Na het sluiten van de deur en gigantische herrie en het raam wilde niet meer omhoog. Bij mij was een palletje bij een van de radertjes afgebroken.
MaseratiTeun

Berichtdoor djkid » ma 06 mei 2013, 19:49

Marten schreef:Zoals ik het lees gaat het raam prima helemaal omhoog en omlaag en lijkt het een kwestie van inleren, zodat de auto herkent dat zodra het portier wordt geopend/gesloten er slechts een kleine beweging van het raam plaats moet vinden.
Staat daar niets over in het instruktieboekje en gebeurt het ook bij het andere raam?

Inleren kan soms bv door het raam omhoog te doen (deur gesloten) en de raambediening enkele seconden vast te houden in de stand omhoog.

Inmiddels zijn we een week verder, nadat dagen lang het raam heel eigen ideeën had over hoeveel het moest zakken bij het openen en iedere zelf bedacht of het weer omhoog zou gaan, is nu alles weer normaal geworden. Het andere raam? Hm, had ik eigenlijk niet meteen geprobeerd, maar geeft bij controle geen problemen.

Tjonge, een meedenkende auto met karakter zullen we maar zeggen, en iedere kilometer is weer een feest!
djkid

Berichtdoor Marten » ma 06 mei 2013, 20:55

Haha, dus toch even van het padje af geweest, dat elektrieke raam.
Mooi dat het vanzelf genezen is...
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor PeterM » wo 08 mei 2013, 12:57

Relatie met portier open / portier dicht kan ook wijzen op draadbreuk ergens rond het deel van de kabelboom dat meevouwt als het portier open en dicht gaat. Dat-ie soms wel en soms niet open gaat kan in die richting wijzen. Bij een dichte deur worden de gebroken einden weet met elkaar in contact gebracht.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport