Uitlaatsysteem QPV

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor JvdV » zo 22 sep 2013, 19:03

Omdat ik het geluid van mijn QPV Sport Gt ietswat vind tegenvallen ben ik aan het overwegen om hier een ander uitlaatsysteem op te laten zetten. Heeft iemand adviezen en/of aanbevelingen welk systeem en waar ik dit zou kunnen laten doen. Gewoon bij de bekende M-specialist of ergens anders?
JvdV
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo 12 jun 2013, 21:35

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor Term54 » ma 23 sep 2013, 15:20

Ik heb http://www.x-ost.com/eng/index.php?fbl=a2&eng=Area1&idm=2 onder mijn 3200 via franco, wellicht daar eens je licht opsteken ?
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor JvdV » ma 23 sep 2013, 16:33

Dank je! Wat heb jij er voor betaald incl. montage als ik vragen mag? Hoorde al cijfers richting de 2k crybaby
JvdV
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo 12 jun 2013, 21:35

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor Term54 » di 24 sep 2013, 18:42

Uit mijn hoofd euro 1200 .
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Avatar gebruiker
Term54
Donateur
 
Berichten: 1027
Geregistreerd: ma 03 jan 2011, 12:14

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor SpyderGT » di 24 sep 2013, 21:45

X-Ost onder een QP zijn wel gigantische rioolpijpen, dit vind ik zelf niet zo mooi staan. Hier een filmpje van heet geluid en de uitlaten.
http://www.youtube.com/watch?v=NyZfnUqHuik
Bij Louwman exclusief kan je ook Sport gts uitlaten laten installeren. Prijs weet ik daar niet van. Dit is een filmpje van het geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=h8z4xYVX0_o
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor JvdV » wo 25 sep 2013, 18:48

zie qua look van pijp niet heel verschil tussen de X-ost en de originele, geluid wel natuurlijk. vanmiddag prijzen opgevraagd bij Franco. Toch wel erg prijzig. Vraag me af of er niet ergens een uitlaatsspecialist zit met ook leuke systemen en betere prijzen.


RVS X-ost sportdempers (zie foto) ronde eindpijp. € 1.600,= excl.btw/incl.montage

Origineel einddempers Quattroporte S (zie foto) ovale pijp. Incl. in en uitschakel systeem. € 3.200,= excl.btw/incl.montage
JvdV
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo 12 jun 2013, 21:35

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor SpyderGT » wo 25 sep 2013, 22:06

JvdV schreef:zie qua look van pijp niet heel verschil tussen de X-ost en de originele, geluid wel natuurlijk.

Om te zien wel een redelijk verschil, de gewone pijpen zijn veel kleiner en ingetogener en steken ook niet uit.
Origineel:
Afbeelding
X-ost:
Afbeelding
Afbeelding
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor JvdV » wo 25 sep 2013, 23:49

Hier valt t idd wel op, dank voor de pics!
JvdV
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo 12 jun 2013, 21:35

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor JvdV » do 26 sep 2013, 18:12

En als je langs een bedrijf als http://www.maxiperformance.nl gaat? Ik wil de look hetzelfde houden als origineel (van de eindstukken) alleen een iets sportiever geluid. Is zo'n bedrijf daar een optie voor of af te raden?
JvdV
 
Berichten: 21
Geregistreerd: wo 12 jun 2013, 21:35

Re: Uitlaatsysteem QPV

Berichtdoor Zoran » vr 27 sep 2013, 13:25

JvdV schreef:Omdat ik het geluid van mijn QPV Sport Gt ietswat vind tegenvallen ben ik aan het overwegen om hier een ander uitlaatsysteem op te laten zetten. Heeft iemand adviezen en/of aanbevelingen welk systeem en waar ik dit zou kunnen laten doen. Gewoon bij de bekende M-specialist of ergens anders?


Hello Allemaal,

Even terug van weg geweest... ;-)

Ik heb een QP V gehad met standaard uitlaat en stelde me dezelfde vraag. Besefte uiteindelijk dat teveel geluid niet bij de stijl van de auto paste. Het hielp ook om achter te zitten, iemand anders te laten rijden en het hoofd buiten het raam te steken... Het niet zo mooie geluid bleek flink gefilterd te worden door de goede isolatie van het interieur... Het geluid dat uit de standaard rioolbuizen kwam was - hoe zal ik het zegen - ge**!

Mijn idee was om de origenele uitlaat te houden en een bypass valve in te laten zetten... Zoeken op youtube en je krijgt het idee hoe het werkt en wat het doet.

Succes!!!
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Avatar gebruiker
Zoran
 
Berichten: 122
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:20
Woonplaats: Brussel

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten