BPM op Spyder

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

BPM op Spyder

Berichtdoor markvanh » vr 01 nov 2013, 21:17

Beste iedereen,

Allereerst, de quattroporte bevalt nog uitstekend, dat vooropgesteld!

in de avonduren surf ik nog wel eens wat rond op gaspedaal, autoscout etc.. jullie herkennen dat vast wel. Mijn oog viel op een spyder in Belgie. Nu heb ik geen flauw idee wat er nog voor BPM betaalt zou moeten worden om hem op Nederlandse platen te zetten. ik hoop dat jullie mij een indicatie kunnen geven. Heb de betreffende auto hieronder in de link staan

http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... asrc=st|fs

Tevens zag ik deze GranSport staan
http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 00&asrc=st

Heb online echt 'BPM BEREKENINGS-WEBSITES' gevonden, echter kwam uit elk een ander bedrag.

Er is hier vast wel iemand met ervaring op dit gebied...


Bij voorbaat dank voor jullie input :)
markvanh
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 27 mei 2013, 21:01

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor cassiopeia » vr 01 nov 2013, 21:36

Hier is een BPM-calculator:
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator

Voor de Spyder CC kom ik op een bedrag van 2361 euri en voor de veel nieuwere GranSport op 5536 euri rest-BPM.
Laatst bijgewerkt door cassiopeia op vr 01 nov 2013, 21:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor markvanh » vr 01 nov 2013, 21:41

Dank voor je snelle reactie!

Ik kom elke keer in de problemen vanaf kolom 2.
- prijs (bruto/netto)
- energielabel
markvanh
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 27 mei 2013, 21:01

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor markvanh » vr 01 nov 2013, 21:45

Dank voor je aanvulling Cassiopeia!

Het is mij nu ook gelukt om op hetzelfde bedrag te komen!
Er staan 2 schema's:

BPM berekening 2003 en BPM berekening 2013.

Bij 2003 staat: BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 93.245%) € 2.361
bij 2013 staat: BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 93.245%) € 8.933

Kan iemand mij dit uitleggen?
markvanh
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 27 mei 2013, 21:01

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor duetto » za 02 nov 2013, 00:28

De regels rond de BPM veranderen nogal eens. Sinds 2008 speelt de CO2-uitstoot een grote rol, waardoor met name dit soort auto's fors duurder is geworden. Maar de Belastingdienst is verplicht importeurs van oudere auto's toe te staan de BPM te berekenen volgens de regels die golden in het jaar van eerste toelating. Anders zouden nl. dit soort importauto's zwaarder belast worden dan auto's die in datzelfde jaar nieuw in Nederland zijn geleverd, en waarvoor de toenmalige BPM is betaald. En dat zou het vrije verkeer van goederen in de EU verstoren, hetgeen niet mag van 'Brussel'. Je mag dus rekenen met het lagere van de twee tarieven.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor markvanh » vr 08 nov 2013, 20:02

Nogmaals dank voor de hulp!

Het is uiteindelijk een coupe geworden. Hij staat bij Milano in Dordrecht. Een Grijze 4200 uit 2004. Wellicht een bekende van een lid?
markvanh
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 27 mei 2013, 21:01

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor dueporte » vr 08 nov 2013, 20:05

Voor erbij?....
Wauw... applause
Avatar gebruiker
dueporte
 
Berichten: 1663
Geregistreerd: wo 29 dec 2010, 16:00
Woonplaats: Goirle

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor markvanh » vr 08 nov 2013, 20:45

@ Dueporte:
Klopt, enkele weken geleden heb ik mijn Porsche Cayman verkocht. Hiervoor is de 4200 dus in de plaats gekomen.

De 4200 ziet er erg mooi uit. Technisch is die helemaal bij en Nederlands geleverd bij Hessing. Beurten zijn gedaan bij Driessen. Zijn laatste (grote)beurt begin dit jaar heeft die gehad bij (nu)Louwman.
Auto heeft een paar kleine plekjes op de achterbumper. Deze wordt hoogstwaarschijnlijk bijgewerkt.

Er zit een kleine rammel in de katalysator. Deze laat af en toe van zich horen. Verkopende partij heeft hiermee rekening gehouden met de verkoopprijs naar mij toe.
Kan iemand mij daar meer over vertellen eventueel?
Dank!

Kortom, aftellen naar volgende week:)
markvanh
 
Berichten: 19
Geregistreerd: ma 27 mei 2013, 21:01

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor ConraddeBruin » vr 08 nov 2013, 23:52

Rammel is oppassen!!
Het zal niet snel gebeuren, maar als er losse stukjes in de kat zitten kunnen die bij het ''vacium/gas los laten '' mee in de motor gezogen worden.... einde, etc...
Dit gebeurt niet snel bij een Maserati 4200 omdat de kats. verder weg zitten bij het spruitstuk dan bij bv. een Ferrari of Lambo.
Echter zijn het wel dure onderdelen om te vervangen...

Gr. Conrad.
ConraddeBruin
 
Berichten: 181
Geregistreerd: zo 11 sep 2011, 16:06

Re: BPM op Spyder

Berichtdoor Danny » za 09 nov 2013, 07:25

Dat is een goed punt van Conrad, wordt op het UK forum ook de hele tijd op gehamerd. Zijn er niet 2 kats? Eerst een pre-kat (1 per cylinderbank) en daarna nog 1?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten