Heb dorst, kan niet drinken...

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Heb dorst, kan niet drinken...

Berichtdoor wecoyote » ma 11 nov 2013, 17:47

Heren, weer eentje voor de boeken.

Zoals ik al eens eerder aangaf heeft mevrouw last van vochtig weer en is dan niet bereid de deuren te openen. Enige manier om in de auto te komen is de sleutel om te draaien en dan snel het portier met de andere hand te openen. Vervelend en soms een beetje gênant voor de mensen die bewonderende blikken werpen op het vehikel totdat blijkt dat het niet allemaal werkt en niet in kan stappen.

Wat vervelender is, is dat ik nu het tankklepje (of hoe noem je zo'n ding) ook niet meer kan openen. Als ik de knop in handschoenenvakje induw hoor ik klik maar het deksel gaat niet open. Als ik de knop loslaat hoor ik weer een klik. Met z'n tweeën geprobeerd maar het gaat gewoon niet open. Lastig. Dan maar aan het touwtje trekken bij de accu (nood ontgrendeling). Shit, geen touwtje te zien! Wellicht ergens weggevallen in het plaatwerk? Wat nu? Auto geeft dat hij dorst heeft!

Ik zie alweer een ritje Driessen tegemoet met weer een gepeperde rekening. Iemand nog goed advies? Ik weet niet of het een met ander te maken heeft.
wecoyote

Re: Heb dorst, kan niet drinken...

Berichtdoor SportGTS47 » ma 11 nov 2013, 19:00

Zit er geen speciaal koord ofzo in de kofferbak? Anders kun je natuurlijk met een dun latje/theelepeltje/roerstaafje/schroevendraaiertje links van het klepje duwen (pas op de lak) en dan zou 'ie open moeten gaan.

Heb het hier eens gelezen, weet alleen het topic niet meer

Succes 2thumbs
Alfa Romeo Quattroporte (166 V6, nero vulcano, full option)
SportGTS47

Berichtdoor Danny » ma 11 nov 2013, 19:54

Ik heb dat bij mijn auto ook gehad. Wat bij mij helpt is om 20 keer achter elkaar op de ontgrendeling te drukken, op den duur gaat ie dan open... Daarna het ontgrendelingsmechanisme flink doorweekt met WD40. Sindsdien heeft hij niet meer heel erg vastgezeten, hoewel het nog wel een paar keer is voorgekomen dat het moeilijk ging. Succes!

Dit is overigens het touwtje waarnaar je op zoek bent: boven de accu maar helemaal omhoog richting het klepje, erg lastig bij te komen of zelfs maar te zien. Op de tast werkt meestal beter:

Afbeelding
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor wecoyote » ma 11 nov 2013, 20:14

Bedankt voor de suggesties! Ik heb het geprobeerd Danny maar hoeveel ik ook op knopje druk; hij gaat niet open. Soms tikt hij ook niet meer maar even later weer wel. Het lampje van het handschoenenvakje is erin gebleven en doet het nu niet meer cursing .

Wat betreft het touwtje; tja dat zou er moeten zitten maar ik zie het niet. Het zou rood moeten zijn maar ik zie alleen maar kabels van en naar de accu en verschillende draadbomen maar geen rood nood-ontgrendelings-touwtje. Waar moet ik trouwens gaan friemelen met het roerstaafje? Ik weet dat het scharnier rechts zit en de ontgrendeling dus link. Is er een soort palletje? Is dat linksonder of linksboven? Er is weinig ruimte om ergens tussen te prikken.

Bedankt!
wecoyote

Berichtdoor wecoyote » ma 11 nov 2013, 21:10

Goed nieuws! Na wat vereende krachten (die van de hand van mijn vrouw wel te verstaan) is het gelukt het kabeltje te pakken te krijgen. Daarna toch enige consternatie want het zat goed vast. huh??????? Ik durfde er niet al te hard aan te trekken omdat ik bang was de boel kapot te trekken. Met wat duwen op het knopje in het handschoenenvak en tegelijk sjorren aan het touwtje is het toch gelukt! 2thumbs Vervolgens met open klepje gaan tanken en zeventig kilo zwaarder en 120 euro armer weer naar huis gereden en de boel even goed in de kruipolie gezet. Werkt weer als vanouds hetgeen wil zeggen: doet het nu, maar morgen?????

Desalniettemin Happy5 Bedankt voor de hulp!
wecoyote

Berichtdoor lqpl » ma 11 nov 2013, 21:55

Mooie real-time actie van MChat. Ik heb er vertrouwen in dat dat klepje het blijft doen. AfbeeldingAfbeelding
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Danny » ma 11 nov 2013, 22:05

Mooi!!! 2thumbs
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport