Vibrazione..in de aandrijving van o.a. de Gransport

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Vibrazione..in de aandrijving van o.a. de Gransport

Berichtdoor PeterM » zo 23 dec 2012, 00:17

Bij mij is-ie vandaag op de mat gevallen. Grondig speurwerk, dit. Ik krijg alleeen de indruk dat we het nog niet "af" is.
Wordt vervolgd na deze winter, als je die extra lagering hebt aangebracht?
En wat zijn Hardy schijven (die dus niet in een GS zitten maar wel in een Corvette?
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2401
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Vibrazione..in de aandrijving van o.a. de Gransport

Berichtdoor Techno » zo 23 dec 2012, 09:33

In plaats van een lange cardanas (met bijbehorende "vibrazioni" gebruikt men ook wel eens assen die zijn opgebouwd uit korte delen die d.m.v. Rubberen tussenschijven (hardyschijven) met elkaar waren verbonden. Oa Alfa gebruikte ze bij de alfetta/giulietta-modellen uit de jaren '80.google maar eens op Transaxle. (Overigens hadden de v6-modellen van alfa ondanks die schijven ook vaak last van moeilijk te verhelpen trillingen) het probleem is gewoon dat er een grote massa meedraait met het toerental van de motor. Een torquetube heeft voordelen, maar moet dan wel voldoende sterk zijn. Zoals boomy terecht opmerkt komt het "schoonheidsfoutje" van maserati misschien voort uit een kostenafweging.
Techno
Donateur
 
Berichten: 927
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:07

Vorige

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron