wegrijden in 1e versnelling - CC

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

wegrijden in 1e versnelling - CC

Berichtdoor stack » do 26 maart 2015, 18:44

Hi,
heb sinds kort een CC coupe en moet nog even wennen aan de CC instellingen bij het wegrijden in 1e versnelling. Geef je rustig gas, dan rijdt de auto heel geleidelijk weg (ok, logisch, maar misschien niet goed voor de koppeling?), maar geef je wat meer gas dan schiet je niet meteen weg maar lijkt het alsof je eerst een seconde nog blijft staan terwijl er een soort geprogrammeerde rpm boost/blip lijkt plaats te vinden (de auto lijkt het juiste toerental te zoeken of zo), en dan pas komt de auto in beweging (waarbij ie ook echt wegschiet). Is dat laatste herkenbaar? normaal? wat is wijsheid gemiddeld, rustig gas of meer gas bij het wegrijden (bijvoorbeeld voor de koppeling).
thanks!
S.
stack

Re: wegrijden in 1e versnelling - CC

Berichtdoor Andrea » do 26 maart 2015, 18:57

Ik rijd in beginsel in de sportstand. Wegrijden doe ik altijd rustig.

Wat het meeste slijt is geen rocket-science. Grote schok / wrijving=grote slijtage,
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor stack » vr 27 maart 2015, 13:44

vorige maand koppeling uitgelezen: 45% versleten
kan het iets met het fly-by-wire gaspedaal systeem te maken hebben? ik lees wel es dat die unit soms niet zuiver functioneert ("jerky throttle")? is daar niet een after-market upgrade voor?
stack

Berichtdoor MaseratiTeun » zo 29 maart 2015, 10:16

stack schreef:Hi,
maar lijkt het alsof je eerst een seconde nog blijft staan

Kan goed kloppen. De rem blijft heel even hangen ter voorkoming dat je achteruit zakt.
MaseratiTeun

Berichtdoor stack » wo 01 apr 2015, 08:21

Steek schreef:Doet de auto nu hetzelfde in sportstand?

Als je koppeling voor bijna 50% versleten is en de afstelling is niet meer veranderd sinds hij erin zit, zou ik toch eerst hier na kijken, is nog geen 5 min. werk ( voor de service dealer ) en je merkt het meteen.

mocht dit niet helpen is er inderdaad wat anders aan de hand.

geen verschil in sportstand, dus hier ook een pauze als je het gas meteen wat harder indrukt (toeren lopen op, met een soort blip ook, en dan pas zet de auto zich in beweging). bij heel geleidelijk gas reageert de auto meteen (langzaam vooruit). Ik denk dat het toch die Drive by Wire module is. Ik las op een amerikaans forum iets over een upgrade van Formula Dynamics die ervoor zorgt dat er bij veel gas onmiddellijke "lancering" is zonder aarzeling (zie http://www.formuladynamics.com/products ... _dbwem.php). De PIS is reeds afgesteld door Franco op de uitgelezen slijtage van de koppeling (45%).
stack

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport