Pagina 2 van 2

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 08:20
door PeterM
Heb weer een hoop geleerd ...prima topic dit.

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 09:14
door Boomerang
Danny schreef: Is je truukje ook van toepassing op de 3200, dwz om de koplampen beter te laten aansluiten op de bumper?


Het truukje had vnl te maken met het kunnen bereiken van de pietepeuterige moertjes voor de verbinding tussen de bumper en de strookjes spatbord NAAST DE KOPLAMPEN. (geldt allen voor 4200/GS!)
Zodra de koplamp op zijn plek zit, kom je daar niet meer bij.
Daarom was het interessant om een manier te vinden om die koplamp niet (volgens voorschrift?) naar vóren toe uit te nemen en terug te plaatsen, maar naar achteren toe.
Met uitgenomen koplamp kan je perfect overal bij, kan je alles relaxed op elkaar uitlijnen en pas daarna de koplamp op z'n plek zetten.

Bij de 3200 is dit hele verhaal niet aan de orde, want daar loopt de naad halverwege het frontje over de volle breedte tussen de beide koplampen.

Als je bij een 3200 slecht aansluitende koplampen hebt, vooral bij een AC, is er feitelijk geen oplossing meer.
Het is dan beter om de wagen voor een zacht prijsje over te doen aan ondergetekende. Tssk5

Met vriendelijke groet,

Ondergetekende.

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 10:01
door lqpl
Lijkt me dan meer een slopertje. Kan mijn kant op.

PeterM schreef:Hoe kan dat nou rolleyes


Ja dat is all in the game. Achteruitrijschade op de bumper en het achterpaneel. Boomerang nét niet geraakt. Schade niet heel groot.

Verder wat roest onderaan de A- en B-stijl. Dat heb ik zelf behandeld en provisorisch gemotipt. Ziet er waardeloos uit maar voorkomt verder roesten.

Zie verder in topic My Maserati over onderstel. Hij rijdt nu echt goed.

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 10:22
door Danny
Boomerang schreef:
Als je bij een 3200 slecht aansluitende koplampen hebt, vooral bij een AC, is er feitelijk geen oplossing meer.
Het is dan beter om de wagen voor een zacht prijsje over te doen aan ondergetekende. Tssk5



Haha. Kom binnenkort wel ff buurten om te onderhandelen.

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 19:45
door Techno
Nog even over lakkleur: eergisteren heb ik een Alfa GTV 3.0 24V in de kleur Azzurro Nuvola gekocht. Da's een heel mooie mica-kleur, maar ontzettend lastig te spuiten zolang je niet de hele auto wilt overspuiten. Ik wil echter vanwege een roestplek op de rechter deur alleen de rechter zijkant laten spuiten. Eens kijken wat m'n spuiter daarvan denkt. unsure

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 20:38
door Giulia
Succes crybaby

Gaat het niet worden. Om dezelfde metallicflop zeker bij deze kleur te krijgen werkt deels spuiten niet. Ik haal ze er altijd meteen uit als ze "bijgespoten" zijn. Was ook altijd een enorm gedoe met verzekeraars om na de schade de auto weer zo te krijgen zoals hij was.

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: di 21 jun 2016, 21:09
door Marten
Oh oh Techno, koopt nou net weer een auto met een lak kleur die af-fabriek al handmatig werd opgebracht in tig lagen hamersmiley

Re: kleurzuiverheid spuitwerk

BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2016, 08:53
door PeterM
Nu jullie dit zeggen: 't was op de 166 een speciale uitvoering, met een meerprijs boven op de metallic lak. Ook niet voor niks natuurlijk - als het handmatig werd aangebracht.