Bpm bij invoeren gransport

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Bpm bij invoeren gransport

Berichtdoor SpyderGT » wo 20 sep 2017, 10:48

https://www.leboncoin.fr/voitures/10644 ... tm?ca=13_s
Hierbij een linkje van een wellicht interessante Gransport. 2000 BPM komt erbij en je kan hem zelf op Frans kenteken naar huis rijden. Heb een half jaar terug mijn auto ook uit Frankrijk geimporteerd.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Boomerang » wo 20 sep 2017, 18:43

Tja, Km stand gaat nog, maar het is een vroege (2004) met het knalblauw tech stofje en standaard hemelbekleding, al het gedoe rond de import en dan nog afwachten hoe de auto technisch is (die zwart gespoten wielen zie ik als een waarschuwing)....wat is het voordeel tov het 2006 exemplaar met 62dkm dat momenteel in NL te koop staat?
Qua prijs kom je vrijwel op hetzelfde uit.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » wo 20 sep 2017, 21:04

Tja als je kan leven met de kleurencombinatie kan het interessant zijn. Je houdt gewoon geld in je zak naar verwachting.
Bij die Franse is 1000km geleden de koppeling gedaan, dit jaar een grote beurt uitgevoerd en 2000km nieuwe kwaliteitsbanden eronder. Gezien de onderhoudshistorie aanwezig is lijkt het risico op tegenvallers ook niet al te groot. Voordeel is dat hij bij een particulier staat. Voor 34 kan je hem dan meenemen denk ik. Importeren kost 2k en dan nog een vliegticket erbij en dan ben je er, heb je voor 36.500 een nette Gransport. Toch zo'n 6k minder dan die zwarte.
Overigens is die zwarte waar je op doelt ook een import auto.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor cassiopeia » wo 20 sep 2017, 21:30

SpyderGT schreef: en je kan hem zelf op Frans kenteken naar huis rijden.

Het is een Nederlander niet toegestaan om in Nederland in een auto te rijden met buitenlands kenteken. Daar kan veel fiscale ellende van komen. Zeker met zo'n opvallende auto zou ik dat risico niet nemen. In Belgie dus op een trailer zetten! Spreek je geen of weinig Frans, dan is dat meestal een extra complicerende factor want kennis van vreemde talen (daaronder begrepen Engels!) is buiten Parijs meestal zeer beperkt.

Overigens zie ik in NL tien Gransports te koop staan, inclusief 3 Spyders en 1 Victory:

https://www.autoscout24.nl/resultaten?m ... ard&desc=0
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » wo 20 sep 2017, 22:03

Ja kunt natuurlijk risico's mijden en veel geld stuk slaan op een auto in NL. Maar importeren loont vaak behoorlijk. Veelal wordt het als het spannend beschouwd maar het valt echt heel erg mee.
De wetgeving met betrekking tot rijden met buitenlands kenteken is niet rechtlijnig en puur fiscaal gedreven. Bij de eerste keer aanhouding krijg je ook alleen een waarschuwing (de kans dat je staande gehouden wordt lijkt mij ook zeer klein). Als Nederlander kan je ook gewoon de auto op chassisnummer verzekeren, dus doe je weinig illegaals.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Boomerang » wo 20 sep 2017, 22:38

Mwa, dat gokje met die Franse platen zou ik ook wel durven nemen.
Maar nogmaals, 2 jaar ouder, 20 k KMS meer gereden en vooral dat interieur, nee die 6k had ik echt wel extra over voor de zwarte GS.

Pikant; toen ik op zoek was naar een GS, stond het broertje van die 59k GS in Nunspeet, te koop in Hengelo.
Heb ik nog proefrit mee gemaakt. Toen zelfde km stand, en vraagprijs 54k.
(Volgens mij zijn daar ook nog foto's van ergens in een topic.)
Ging toen door miscommunicatie fout en de auto verdween naar Duitsland.
Nu, meer dan vijf jaar later, wordt het andere exemplaar met het cuio/zwarte leer dat Hengelo ooit leverde, aangeboden in Nunspeet.
Voor méér geld dan destijds.
Erg fraai exemplaar trouwens.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » wo 20 sep 2017, 23:00

Wat ook nog meeweegt en wat zeker invloed heeft op de prijs: is er een (volledige) historie aanwezig bij de auto en is er sprake van een duidelijke garantie? Dat zal bij particuliere verkoop niet het geval zijn en bij buitenlandse import niet effectief.
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Michele » wo 20 sep 2017, 23:27

je mag in NL 3 dagen tot een week rondrijden met buitenlandse platen zonder problemen. Als je kunt aantonen dat je een RDW-afspraak hebt is er zelfs helmaal niks aan de hand.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » vr 22 sep 2017, 02:20

Maar hoe kan dan worden vastgesteld hoe lang je met die buitenlandse platen al hebt rondgereden in NL?
Criterium was altijd dat je bij aanhouding moest kunnen aantonen dat er de verschuldigde Nederlandse belastingen waren voldaan of dat er tenminste aangifte was gedaan.
Een RDW afspraak is heel iets anders. Die kan je overigens pas maken als de fiscaliteit is afgewikkeld.
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Maser73 » vr 22 sep 2017, 07:56

cassiopeia schreef:Een RDW afspraak is heel iets anders. Die kan je overigens pas maken als de fiscaliteit is afgewikkeld.

Nee hoor, RDW afspraak kun je altijd online maken. Alleen chassis# nodig. Fiscale zaken regel je pas na de keuring aangezien je documenten pas bij de keuring krijgt die mee gestuurd dienen te worden om evt BPM te moeten betalen. Overigens is het wel dat je pas kentekenpapieren krijgt als aan alle fiscale verplichtingen is voldaan.

Alleen bij import van buiten EU zul je eerst de btw moeten betalen bij grenskantoor maar ook dat weerhoudt je er niet van om al een afspraak in te plannen bij de RDW.

Ook het verzekeren op chassis# met buitenlands kenteken binnen de EU is eenvoudig en je kan altijd aantonen wanneer je de auto hebt gekocht middels factuur en/of export papier land van aankoop. Zo kun je bv ook met een NL auto die op export staat nog 2 weken rijden op replica platen en zo zijn er ook regelingen in andere EU landen.

Allemaal heel simpel en bij de RDW ook best goed geregeld, alleen zijn er importbedrijven die het graag heel complex willen maken/ houden omdat ze een verdienmodel erop nahouden.....
Maser73
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport