Dit geeft nog hoop...

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor cassiopeia » do 09 dec 2010, 12:10

PeterM schreef:50.000 ltr .. dat is 50 kuub benzine!
Volgens mij past er in zo'n tankwagen waarmee ze brandstof distribueren 40 kuub.. brr, zo'n € 80k aan brandstof alleen in vijf jaar .. we hebben wel een luxe hobby , toch.

Wel mooi dat het ding het heeft volgehouden, dit soort diesel kilometrages. Doet mij denken aan die Racing met 330k ..maar daarvan was de motor wel een keer uit elkaar geweest.


Of de genoemde gebruiksperiode ongeschonden is doorstaan en of de motor nooit uit elkaar is geweest in die drie en een kwart ton, daarover wordt geen melding gedaan. En wat de brandstof betreft, ach, die wordt natuurlijk zakelijk betaald. Trouwens, in dit geval is de post "afschrijving" met rond een ton (in België) altijd nóg hoger geweest dan de post "brandstofkosten".
PeterM, is je QP al weer terug uit Kwintsheul met een bevind van Pastorelli?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Momus » do 09 dec 2010, 12:36

met zo'n kilometrage, bijeengereden op toch een relatief korte periode, vraag ik me toch af wat daar allemaal mee gebeurd is en waar hij allemaal naartoe gereden is
constant ritjes naar Italië en terug ?
op autoscout staan er nog wel een paar waarvan de prijs niet zoveel hoger ligt
Momus
Donateur
 
Berichten: 497
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:26

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor cassiopeia » do 09 dec 2010, 14:22

65K km per jaar is veel, maar niet extreem. Ik ken wel wat mensen, die dat afleggen. Architect, business consultant. Vaak vrije beroepen met opdrachtgevers/projecten door het hele land. Met 300 km per werkdag zit je er al aan. Heb je privé dan ook nog het e.e.a. buiten de deur, dan telt dat echt aan. Ik gebruik mijn auto nauwelijks voor mijn werk, maar toch haal ik aan privé-km al gauw een 35K km per jaar.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Giulia » do 09 dec 2010, 15:34

cassiopeia schreef: maar toch haal ik aan privé-km al gauw een 35K km per jaar.


ik zie de advertentie al voor me over een paar jaar:

"uitstekend, onderhouden, ALTIJD binnen gestaan, van oud mannetje geweest" adhd
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Vince » do 09 dec 2010, 16:23

Pfrt!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Michele » za 11 dec 2010, 22:27

cassiopeia schreef:65K km per jaar is veel, maar niet extreem. Ik ken wel wat mensen, die dat afleggen. Architect, business consultant. Vaak vrije beroepen met opdrachtgevers/projecten door het hele land. Met 300 km per werkdag zit je er al aan. Heb je privé dan ook nog het e.e.a. buiten de deur, dan telt dat echt aan. Ik gebruik mijn auto nauwelijks voor mijn werk, maar toch haal ik aan privé-km al gauw een 35K km per jaar.

Journalisten leggen ook de nodige kilometers af... Ik heb in 5 jaar tijd een Alfa 156 van 120.000 naar 360.000 gereden. Wel bij 300.000 de motor geploft overigens.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Modena » zo 12 dec 2010, 10:16

Michele schreef:
cassiopeia schreef:65K km per jaar is veel, maar niet extreem. Ik ken wel wat mensen, die dat afleggen. Architect, business consultant. Vaak vrije beroepen met opdrachtgevers/projecten door het hele land. Met 300 km per werkdag zit je er al aan. Heb je privé dan ook nog het e.e.a. buiten de deur, dan telt dat echt aan. Ik gebruik mijn auto nauwelijks voor mijn werk, maar toch haal ik aan privé-km al gauw een 35K km per jaar.

Journalisten leggen ook de nodige kilometers af... Ik heb in 5 jaar tijd een Alfa 156 van 120.000 naar 360.000 gereden. Wel bij 300.000 de motor geploft overigens.


Tijd voor de aanschaf van elektrische auto's. Wat verbranden wij een olie met zijn allen.
Michele, hoe zit dat eigenlijk. Als ik een Tesla koop, komt de gemeente dan enthousiast een paal bij mij plaatsen?
Of doen ze dat alleen als je familie bent van het koningshuis?
Opladen lijkt mij juist het issue: http://www.elektrischeauto.nl/informati ... to-opladen
Modena
 

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor stijn » zo 12 dec 2010, 11:07

herinner mij nog dat wijlen mijn vader in de jaren 70 als vertegenwoordiger het rayon Schotland, Engeland, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, België, Luxemburg had. Klanten aan brengen, en vervolgens overhevelen naar een andere vertegenwoordiger. Het hoogtepunt was het jaar met 180 hotelovernachtingen, en 130.000 km, jawel in 1 jaar dus. In een Mercedes 200D uit 1975. Topsnelheid een Bugatti verslindende 135 km/h. Als hij bij Stuttgart was belde hij vanaf een klant met de mededeling "straks" thuis te zijn. Toen (en nu ook nog) toch echt een heel end van 500 km. Later werd het hem toch echt te gortig, hij zocht een andere baan en reed nog "maar" 70.000-80.000 km. per jaar. In overigens onverslijtbare Mercedesen 240D en 250D van 1983, 1987, en 1992. De laatste 2 gekocht als Jahreswagen in Duitsland. Geweldige auto`s; niet kapot te krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor cassiopeia » zo 12 dec 2010, 14:04

Goed Stijn (&%#
Horen ze dat hier, wat Mercedessen betreft, ook eens van een ander.
Ik heb nl. een Mercedes achtergrond, ben er letterlijk in opgegroeid en heb zelf twee Mercedes-klassiekers.
Daar wordt hier vaak wat meesmuilend over gedaan. Ik voel daar ook iets in mee, anders had ik tenslotte geen Maserati gekocht, maar bij Mercedes lees je nooit over binnen 50.000 km geplofte motoren. En verder zijn alle onderdelen leverbaar, zelfs na vijftig jaar, waar bij Maserati na tien jaar al van alles niet meer te krijgen is.

Afbeelding
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Dit geeft nog hoop...

Berichtdoor Modena » zo 12 dec 2010, 14:42

Alle Mercedes S-klassen heb ik altijd zeer indrukwekkend gevonden. Als ik ooit nog eens naar Zwitserland verhuis, dan koop ik er eentje om heen en weer te rijden naar Nederland. Lijkt mij heerlijk. Maar wat zou een leuke S-Klasse van voor 1986 nu kosten? Een beetje een leuk model met nog veel potentiële kilometers? Volgens mij ook nog wel 30 a 40 mille?
Modena
 

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

cron