Rij-impressie Quattroporte S in de NRC Next

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Rij-impressie Quattroporte S in de NRC Next

Berichtdoor Vince » ma 13 dec 2010, 20:37

cassiopeia schreef:
Vince schreef:Het is zeker waarschijnlijker, maar de tekst laat ruimte het anders te lezen. Waar of niet?

Zeker. Het is ook een beetje mijn juridische achtergrond. Lezen, analyseren en er dan net iets anders uithalen dan de meeste anderen.

Dan zat je er dus nu naast. Je deed een aanname. Je las wat de schrijver wil dat je leest, maar er staat toch echt dat hij tussen Venlo en Koblenz de topsnelheid probeert te halen. Tussen is iets anders dan vanaf of na Venlo in mijn ogen. Zoals het er staat kan betekenen dat hij met 180 Venlo passeert om daarna door te halen naar de 270. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is zo te lezen.

(Leuke discussie!)

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 13 dec 2010, 20:49

Venlo Koblenz op NL grondgebied is een metertje of 500 na de rotonde .....daarna kan het gas erop adhd .
In 500 meter zit je nog niet op 220, lijkt mij.

Maar let op: ... in één van de eerste rechterbochten op de A61 loopt het afschot verkeerd. Dat is even schrikken, bij 180. Techno zat achterin en voelde het het best....
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Giulia » ma 13 dec 2010, 20:51

PeterM schreef:Venlo Koblenz op NL grondgebied is een metertje of 500 na de rotonde .....daarna kan het gas erop adhd .

Maar let op: ... in één van de eerste rechterbochten op de A61 loopt het afschot verkeerd. Dat is even schrikken, bij 180. Techno zat achterin en voelde het het best....

Wereld stuk..reed daar (richting Venlo) 200 met de 224V (Miss HIlversum sliep)...komen er ineens 5 engelsen op Hayabusa's, Fireblades, Starfighters, Titanics en weet ik hoe die racende yoghurtbekers heten met 240 voorbij...plat op de tank.
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 13 dec 2010, 20:57

Dan zat je er dus nu naast. Je deed een aanname. Je las wat de schrijver wil dat je leest, maar er staat toch echt dat hij tussen Venlo en Koblenz de topsnelheid probeert te halen. Tussen is iets anders dan vanaf of na Venlo in mijn ogen. Zoals het er staat kan betekenen dat hij met 180 Venlo passeert om daarna door te halen naar de 270. Ik zeg niet dat het zo is, maar het is zo te lezen.

(Leuke discussie!)

Maar nu zie ik jouw waarschijnlijkheid toch in duigen vallen, Vince. Ik ken de omgeving van Venlo niet zo goed. Stein blijkbaar wel. Mijn getuige a decharge, in juridische terminologie. Als hij zegt -plaatselijk bekend- dat het Nederlandse deel van het geschetste traject bestaat uit 50- en 80 km wegen, dan is het echt uitermate onwaarschijnlijk dat beklaagde daar 220 km gereden zou hebben. Het betreft hier immers ook nog een persoon die zich verplaatste in een hem niet in eigendom toebehorende auto. De peperdure auto was hem, in goed vertrouwen, ter beschikking gesteld door de importeur voor het schrijven van een testverslag. Zodoende rust er op de gedaagde een zorgplicht ten aanzien van het object delict. Het lijkt mij. al met al, ondenkbaar, Edelachtbare.
A propos, Edelachtbare, er hebben zich inmiddels nog twee andere getuigen a decharge bij mij gemeld die mijn lezing eveneens onderschrijven....
Laatst bijgewerkt door cassiopeia op ma 13 dec 2010, 21:04, in totaal 2 keer bewerkt.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor PeterM » ma 13 dec 2010, 21:00

.. slechts 500 relevante meters, Cassio, daarin haal je onmogelijk 220, dus.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor stijn » ma 13 dec 2010, 21:02

Bij Venlo krijg je de afslag voor wintersportend Brabant naar het verre witte zuiden richting......Koblenz A 61. Vanaf die afslag tot precies de grensovergang is het 50 km/h. Venlo gebied/ 80 km/h. heidegebied, en weer 50 km/h. bebouwde kom, net na de rotonde driekwart rond begint de werkelijke pret pas.....als je grens 150 meter na de rotonde gepasseerd bent.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Vince » ma 13 dec 2010, 21:04

Wederom 2 aannamen, heren.
Wat de maximum-snelheid ter plaatse is staat volledig los van hoe hard er gereden kan worden.

Zoals ik al zei staat er tussen Venlo en Koblenz en niet na of vanaf.
Meneer houdt als blijkbaar nogal van hard rijden zoals je eerder ook in de tekst kunt lezen.
In die 500 meter na de rotonde kan een QP al dik 180 rijden.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor stijn » ma 13 dec 2010, 21:13

....zodat hij dus al 350 meter in Duitsland is, en hij dus tussen Venlo en Koblenz zo hard heeft gereden, maar in ieder geval niet in Nederland, da gi gewôn èg nie, hôr.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » ma 13 dec 2010, 21:19

Er werd gesproken over 220km. Nu lees ik weer 180. Op een rotonde en een klein stukje weg: 500 meter tot de grensovergang. Daar is de maximum snelheid per definitie 80 km. Iedereen remt er dus tijdig voor af, op beide rijstroken. Bovendien, als dit -bij wijze van uitzondering- fysiek op enig moment wel mogelijk zou zijn, dan zal een weldenkend mens dit niet in zijn hoofd halen aangezien de kans dan levensgroot is, dat de Bundesgrenzschutz onmiddellijk de achtervolging zal inzetten. In gevallen als door u geschetst, zal direkt om helicopter ondersteuning worden gevraagd. Een journalist zal het niet in zijn hoofd halen om aldus zijn baan en/of contract op het spel te zetten. Ik persisteer: volstrekt onaannemelijk.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor Modena » ma 13 dec 2010, 21:29

Vince schreef:Wederom 2 aannamen, heren.
Wat de maximum-snelheid ter plaatse is staat volledig los van hoe hard er gereden kan worden.

Zoals ik al zei staat er tussen Venlo en Koblenz en niet na of vanaf.
Meneer houdt als blijkbaar nogal van hard rijden zoals je eerder ook in de tekst kunt lezen.
In die 500 meter na de rotonde kan een QP al dik 180 rijden.

Ik zet mijn geld op Vince: die weet precies waar je hard kunt rijden, ongeacht de borden.
Modena

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport