Rij-impressie Quattroporte S in de NRC Next

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Rij-impressie Quattroporte S in de NRC Next

Berichtdoor Michele » do 16 dec 2010, 11:34

Vince schreef:De topsnelheid van de auto is volgens de fabrikant 270 kilometer per uur. De bestuurder heeft geprobeerd op zondagmiddag tussen Venlo en Koblenz die snelheid te bereiken, maar dat lukte niet omdat andere weggebruikers hinderlijk in de weg zaten. Maar vlug is de auto zeker en de bestuurder voelt, na het indrukken van de sportknop, nauwelijks het verschil tussen 120 of 220 kilometer per uur rijden.

Je moet ook helemaal niet van Venlo naar Koblenz als je zo'n ding wil uittesten. Je moet van Boxmeer naar Keulen: de 59 is vanaf de afslag Weeze helemaal leeg en onbegrensd. De 61 van Venlo naar Koblenz is grotendeels 120 en overvol. Al jaaaaaren.

lqpl schreef:Artikel vol met clichés. Lui geschreven ook: alsof Porscheliefhebbers zich laten rijden; of overdreven: met 1,95 lengte achterin wat krap zitten lijkt me niet het vermelden waard. Die opmerking over de Randstad snap ik ook niet, alsof de qp aan de achterhoek een beter decor heeft. Dan de zinloze opmerking over 'te breed voor de stad'.

+1. Ik heb nog nooit een Porsche met chauffeur gezien en zelfs de Panamera is echt voor de zelfrijder bedoeld. Los daarvan is tegenwoordig een beetje zakenauto al 1,90 breed. Zelfs onze Peug meet al 1,85 over de spiegels. Dit betekent dat je dus met iedere willekeurige zakenbak volgens de schrijver van het stukje beter niet de (rand)stad in kunt. Jammer.

Maarrrr... hebben jullie allemaal de overpeinzing over de Quattroporte S al gelezen in Chicane 3???
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor maseralfa » do 16 dec 2010, 12:27

lqpl schreef:
Artikel vol met clichés. Lui geschreven ook: alsof Porscheliefhebbers zich laten rijden; of overdreven: met 1,95 lengte achterin wat krap zitten lijkt me niet het vermelden waard. Die opmerking over de Randstad snap ik ook niet, alsof de qp aan de achterhoek een beter decor heeft. Dan de zinloze opmerking over 'te breed voor de stad'.

Klopt wel van die clichés, maar de teneur van het artikel is positief en dat is mooi meegenomen. Had ook een negatief artikel kunnen zijn.
QPV-SZ-147GT-90
maseralfa
Donateur

Berichtdoor lqpl » do 16 dec 2010, 14:16

Ja, laten we hier tevreden over zijn...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Vince » do 16 dec 2010, 14:22

Wat hebben we er ook al weer aan als er een goede recensie van een Maserati geschreven is?
Kan iemand me dat uitleggen? confused

Zolang ik geen aandelen in Maserati S.P.A. heb levert dat me namelijk niks op, of je moet onzinpraat van aangeschoten familie op verjaardagen mee tellen.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Modena » do 16 dec 2010, 14:36

Vince schreef:Wat hebben we er ook al weer aan als er een goede recensie van een Maserati geschreven is?
Kan iemand me dat uitleggen? confused

Zolang ik geen aandelen in Maserati S.P.A. heb levert dat me namelijk niks op, of je moet onzinpraat van aangeschoten familie op verjaardagen mee tellen.

Dan willen andere mensen er ook eentje en dat is goed voor de restwaarde.
Modena

Berichtdoor Vince » do 16 dec 2010, 15:35

Restwaarde. Zeker bij een Maserati een bijzonder rekbaar begrip.

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor maseralfa » do 16 dec 2010, 16:56

Wat hebben we er ook al weer aan als er een goede recensie van een Maserati geschreven is?
Kan iemand me dat uitleggen?

Het is natuurlijk geen echte recensie, het is immers geen autotijdschrift. Bovendien heeft niemand hier zich er ooit blijkbaar iets van aangetrokken, anders reden we geen Maserati. Laat ik het zo zeggen: menigeen op dit forum verwoordt zijn keuze voor Maserati op een manier zoals die ook in het artikel wordt omschreven. Leuker dan dat de QP als een proletenbak wordt afgeschilderd.
QPV-SZ-147GT-90
maseralfa
Donateur

Berichtdoor Vince » do 16 dec 2010, 17:01

Dus eigenlijk is het gewoon prettig om bevestiging te krijgen dat je een goede keuze hebt gedaan.

Daar kan ik mee leven.

Porsche 911S Coupé 1976
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor stijn » do 16 dec 2010, 17:09

Afgelopen zaterdag heb ik dit artikel ook gelezen, echter in de zaterdag bijlage van het NRC. Zo af en toe verschijnt in het NRC een auto-artikel, geschreven door iemand die als niet-autojournalist naar de auto kijkt.

Verwacht dus nooit een weloverwogen oordeel in het NRC over de Maserati, maar beschouw het als een zeer persoonlijk artikel, geschreven door soms iemand die zijn kinderen met die auto naar school brengt, en soms door iemand die een uitgesproken hekel heeft aan de auto, en dat ook niet onder stoelen of banken steekt. Dus puur subjectief.
Stein Keuken
stijn
Donateur

Berichtdoor Modena » do 16 dec 2010, 19:34

stijn schreef:Afgelopen zaterdag heb ik dit artikel ook gelezen, echter in de zaterdag bijlage van het NRC. Zo af en toe verschijnt in het NRC een auto-artikel, geschreven door iemand die als niet-autojournalist naar de auto kijkt.

Verwacht dus nooit een weloverwogen oordeel in het NRC over de Maserati, maar beschouw het als een zeer persoonlijk artikel, geschreven door soms iemand die zijn kinderen met die auto naar school brengt, en soms door iemand die een uitgesproken hekel heeft aan de auto, en dat ook niet onder stoelen of banken steekt. Dus puur subjectief.

Ach, die stukjes zijn gewoon handel. Net als een keuken of een bril.
Modena

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport