Heater core oftewel radiator in kachelunit

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor Vince » zo 13 maart 2011, 20:02

Knap serieus probleem! Als je hier niks aan doet krijg je schimmel en alle bijbehorende ellende.
Franco al geprobeerd?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor Brrt » zo 13 maart 2011, 21:23

ja dat is het inderdaad.
moet hoe dan ook verholpen worden. zodra ze weer in orde is (beurd, koppeling enz.) dan moet ik toch naar forza voor uitlezen. ivm cl.. wat misschien ook wel kan komen door natte comp.
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor SpyderGT » zo 13 maart 2011, 23:56

Brrt schreef:Dat is ook heel goed mogelijk, alleen als ik water over de auto heen gooi komt er nog niks binnen.
wel vind ik vreemd dat de bodemplaat nat word als ik over de ruit water gooi. ik zou toch echt denken dat dat normaal afgevoerd moet worden door een slang of zo?!
as week verder zoeken..
aangezien dat ik geen plaats binnen heb voor de auto moet dit euvel echt opgelost worden. eerste tien minuten zie je niks door de ramen. airco kan het ook dan ook niet aan.
ik kan de auto wel binnen stallen maar dat moet de boot naar buiten.. of de verkoop in..

Heb je een nieuwe ruit laten plaatsen? Wij hebben dat met een andere auto ook gehad, bij de eerste de beste regenbui stonden er plassen in de auto. Achteraf bleek dat ze de nieuw gemonteerde ruit er niet helemaal goed in hadden gezet. Toen weer een andere ruit ingeplaatst en het probleem was verholpen.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor Brrt » ma 14 maart 2011, 06:42

voor zo ver ik weet is het nog een orgineele ruit.
heb boven de comp. al wel kit gezien dus het is geen nieuw probleem denk.
misschien de kit verwijderen en alles opnieuw afkitten met rubber siel.
as week hoop ik het probleem de wereld uit te hebben. hou jullie op de hoogte.
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor Brrt » do 24 maart 2011, 21:24

na verdere demontage hebben we de lekkage gevonden..het rubber dat onder het afdek kapje zit (midden onder de voorruit) was gescheurd. je ziet een duidelijk spoor van water lopen naar binnen toe! hoop dat ik de auto droog krijg voordat het gaat schimmelen.. vooral de bekleding onder de stoel (r) is erg nat.. tips zijn welkom!!
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor cassiopeia » do 24 maart 2011, 21:47

Weekje in een goed verwarmde (parkeer) garage?
Afspraak maken voor een weekend in een droogcabine bij een autospuiter?
Electrisch straalkacheltje met voldoende vermogen in de auto plaatsen?
Wel goed ventileren tijdens het droogproces.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor Vince » do 24 maart 2011, 21:52

Partij flinke grote vochtvreters er in zetten en goed ventileren?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor PeterM » vr 25 maart 2011, 17:50

De ergste nattigheid kun je weg halen door er badhanddoeken over uit te spreiden en de boel droog te wrijven. desnoods een paar maal achter elkaar. Die zuigen het vocht op en nemen het vocht als het ware over, die bekleding is van een soort kunststof die zelf geen vocht opneemt.

De rest moet met warmte / droge lucht.
Mijn vorige Maser met vochtproblemen is ooit drooggeblazen in de droogtunnel van (destijds) Jan van Egmond in Alphen a/d Rijn. De auto stond daar voor een anti-roest behandeling. Inmiddels in andere handen overgegaan, maar misschien is die droogtunnel er nog.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor lqpl » vr 25 maart 2011, 18:16

Deurrubbers en drempel verwijdren en dan een fohn onder het tapijt laten blazen. Mijn ervaring....
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Heater core oftewel radiator in kachelunit

Berichtdoor mecano » za 26 maart 2011, 07:41

Tapijt beetje op tillen,dat er lucht tussen kan en de auto met airco op max. laten draaien,alles
Wel dicht houden.

Succes, groet jan
Avatar gebruiker
mecano
 
Berichten: 58
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 06:12

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten