Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor jules » do 14 apr 2011, 18:01

En gaat het lukken onder garantie ?
jules

Berichtdoor duetto » do 14 apr 2011, 20:42

Nee, dat was ik nog vergeten te vertellen. Volgens de kleine lettertjes van de garantie-overeenkomst vallen sensoren (net als pakkingen en ander klein materiaal) niet onder de garantie ^%$ . Volgende keer stuur ik de claim eerst naar de Duitse verkoper, want die schreef doodleuk dat ik het formulier wel erg onhandig had ingevuld &*%$#@ . Ik had i.p.v. het woord 'sensor' beter schakelaar o.i.d. kunnen invullen, dan was het wel gelukt.
duetto
Donateur

Berichtdoor PeterM » vr 15 apr 2011, 14:15

duetto schreef: (....) Alleen mag ik niet thuis op de oprit parkeren, maar moet ik 'm in een zijstraat wegzetten en het laatste stuk naar huis lopen ^%$

Zelfs niet tijdelijk, met een uitstekend excuus?
Best fanatiek, jouw significant other.... "(^&$@
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor duetto » vr 15 apr 2011, 21:07

Zij was dan ook al Alfista voordat we elkaar ontmoetten, en is inderdaad rechter in de leer dan ik (ik had na de Centenario vorig jaar m'n neus vol van Italianen @$#^}: , maar voor haar blijven dat soort missers onderdeel van het Italiaanse "karakter" confused ). Maar nu ik erop gewezen heb dat het wel handig is een weekend lang een stationcar te hebben voor runs naar de milieustraat, de opslag, de bouwmarkt, enz. (alle andere auto's hier hebben 2 of 3 deuren en nauwelijks een kofferbak) mag hij toch even op de oprit staan (in elk geval zo lang als nodig is om hem te beladen ^)(*& ). Tegen de buren zeggen we gewoon dat we bezoek hebben met een matige smaak in auto's...
duetto
Donateur

Berichtdoor PeterM » za 16 apr 2011, 18:50

duetto schreef: (...) Tegen de buren zeggen we gewoon dat we bezoek hebben met een matige smaak in auto's...

....of van een handelsreiziger in wijn %$#@ adhd
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 18 apr 2011, 14:48

Dat zou een reden zijn om minder te gaan drinken.
duetto
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 25 apr 2011, 22:43

Afgelopen dinsdag de auto opgehaald bij Hessing, en met de nieuwe stuurhoeksensor was in elk geval het MSP-lampje uit.

Vandaag de MCH-rijtraining in Lelystad gehad. Op de eerste uitwijkproef bleef de bak na de noodstop in 1 staan en sloeg de auto af. Ondanks verwoed schudden door instructeur en medecursisten (ik blokkeerde nl. de proef) was er geen beweging in te krijgen, tot iemand een reset suggereerde. Hoofschakelaar draaien, tot 10 tellen, en 'lo and behold', de bak werkte weer.

Op de driftbaan heb ik meegemaakt wat MSP voor je doet (en gezien dat het eigenlijke MSP-lampje groen is i.p.v. oranje), en waarom het dus een slecht idee is om langdurig zonder rond te rijden. Helaas waren alle capriolen van het ochtendprogramma het systeem te veel, want na de lunch begon het inmiddels beruchte oranje MSP-lampje weer te branden, en dat kwam ook na herhaald resetten terug. Pas op de terugweg naar huis bleef het weer uit, dus misschien was het een kwestie van overbelasting of oververhitting.

Ondanks alle kleine probleempjes wel een geweldige dag gespeeld smiley_driving , en een paar leden van de MChat persoonlijk ontmoet. En de 4200 bleek zonder MSP op de afsluitende slalom toch behoorlijk vlot. adhd
duetto
Donateur

Berichtdoor Giulia » di 26 apr 2011, 10:48

Ik bewonder je geduld maar zou zelf helemaal klaar zijn met dit soort capriolen. Gaat hem voor mij niet worden dus...
Giulia
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » di 26 apr 2011, 11:17

Giulia schreef:Ik bewonder je geduld maar zou zelf helemaal klaar zijn met dit soort capriolen. Gaat hem voor mij niet worden dus...

Dat kan je dan wel concluderen, maar de eigenaar heeft daar ook niet om gevraagd. In de gegeven situatie zal je toch iets moeten. Dan kan je die auto wel in de aanbieding doen en hopen dat er over -tig maanden iemand komt die er aanzienlijk minder voor wil betalen dan dat je er zelf voor hebt betaald, maar dat lijkt geen erg aantrekkelijk alternatief. Vaak stuit een deskundige na verloop van tijd wel weereens op de oorzaak. Bovendien is dit duidelijk een exemplarische afwijking. Je kan dan niet gelijk het hele model afschrijven.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » wo 08 jun 2011, 17:54

Ik ben wel benieuwd hoe het nu met de auto is. Zijn de problemen al verholpen? Heeft men kunnen ontdekken wat het probleem veroorzaakt?
SpyderGT
Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport