Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-)

Berichtdoor ConraddeBruin » wo 26 okt 2011, 20:55

Op (top)snelheid ligt een 4200 gewoon goed op de weg.
Natuurlijk kan alles beter, maar voor Maserati begrippen echt goed, goed gevoel ondanks de iets lichtere neus maar altijd bestuurbaar. Bij deze snelheden drukt de auto zich stevig in de achterveren maar als je plotseling moet remmen en het gas loslaat geeft dit zoveel meer druk op de voorwielen dat het op (top)snelheid rijden lekker safe voelt...
In vergelijking met een platgeslagen kever stukken beter....(deze met de motor achterin geeft op snelheid geen lekker stuurgevoel..
De QPV is op snelheid echt de KING.. 270+ volle bepakking en gewicht gewoon perfect verdeeld! Je hebt totaal geen idee dat je met deze snelheid onderweg bent, dit in vergelijking met de 4200. Deze geeft je de schop onder je kont en bij nat weer van 6 terug naar 3 en vol het gas er op neemt hij er een rijbaantje bij om rechtdoor te gaan, mijn auto.........
ConraddeBruin

Berichtdoor Boomerang » wo 26 okt 2011, 23:31

Gransport jongens, de sportiefste en best sturende Maser. ^)(*&
Kijk ook eens naar de discussies op het forum van onze oosterburen.
Yannick, forumvraagbaak en werkzaam bij een bekende Ferrari-Maserati dealer heeft desgevraagd alles al eens op een rij gezet.
Volgens hem is alleen de Granturismo S (zeker de afgespekte Stradale) qua agiliteit en prestaties te vergelijken met de GS.

Toen ik een opvolger zocht voor de Diva, heb ik me goed ingelezen in deze materie.
Vreemd heb ik altijd al gevonden dat men de goede ervaringen, opgedaan bij de Assetto Corsa variant van de 3200, niet heeft toegepast bij de 4200.
Deze werd dus in plaats van iets lager, juist hoger op z'n poten gezet dan de 3200.
Het nogal comfortabele karakter van de 4200 matcht ook niet helemaal met het, zeker in de eerste versies, nogal sportief en ruw opererende CambioCorsa systeem naar mijn mening.

Toch zijn er in Duitsland lieden te vinden die zelfs bij een GS nog veren dempers en stabies vervangen.
Er zitten kennelijk nog wat reserves in het onderstel.
De plezierige sportknop, waarmee je kiest tussen racy of comfortabel kan je dan afplakken, dus voor mij is het niks.

Ondertussen wordt het de hoogste tijd voor een echte fraaie opvolger van de GS. %^#@(
Wanneer die dan na een jaar of drie weer een tonnetje is afgeschreven..... adhd
Voor het gemak ga ik er maar even van uit dat ze er vanavond gaan uit komen met die euro, dan is bovenstaande heel mischien niet op voorhand een absolute utopie. @#$%
Boomerang
Donateur

Berichtdoor duetto » di 24 jul 2012, 17:07

Vandaag de coupe weer opgehaald, nadat die tijdens mijn vakantie bij Louwman had mogen logeren.

Enige tijd geleden had ik nl. problemen met het navigatiesysteem, en nadat het vervangen van de GPS-antenne niet bleek te helpen, werd geconstateerd dat de fout dan in de unit zelf moest zitten.

Vervanging zou erg duur worden (ongeveer 3500, en dan zat je nog met een systeem op basis van CDs), maar reparatie zou volgens Louwman geen optie zijn, omdat de unit zou zijn verzegeld en beveiligd. Mijn Alfa-dealer meende daarentegen dat reparatie op zichzelf wel mogelijk was en had daarmee ook wel ervaring (hetzelfde systeem zit nl. in de 147 en de GT), maar gaf aan dat niet elke unit die werd uitgebouwd en opgestuurd ook daadwerkelijk te herstellen was. Het risico was dus groot dat er na veel geld verspijkerd te hebben nog steeds een vervangend systeem gezocht zou moeten worden.

Toen vertelde Louwman dat men iemand kende die een Garmin-systeem kon aansluiten op de display van het Maserati-systeem. De Garmin-unit zou onzichtbaar worden weggewerkt, en behalve een afstandsbediening (Garmin heeft van huis uit natuurlijk een touch screen, maar zover is de Maser niet) zou je er niets van zien. Dat leek me de moeite waard, dus voor de vakantie heb ik de auto naar Utrecht gebracht (stond die meteen ook drie weken veilig achter een hek).

Ik moet zeggen dat de eerste ervaringen positief zijn. Radio en telefoon lijken gewoon te blijven werken terwijl de navigatie loopt, alleen om die te bedienen moet even een klein knopje worden omgezet. Het ziet er keurig uit allemaal, en ik ben in een klap verlost van de ellende met de navigatie-CDs (waarvan we op vakantie hebben vastgesteld dat je in Frankrijk niet als bestemming Barcelona kunt invoeren, en omgekeerd in Spanje niet Parijs hamersmiley ).
duetto
Donateur

Berichtdoor Boomerang » do 26 jul 2012, 14:13

Geniaal!
Boomerang
Donateur

Berichtdoor duetto » vr 03 aug 2012, 23:22

En de bonus is dat ik nu de hele tijd een exacte aanduiding van de snelheid in beeld heb. Dat voelt toch wat veiliger dan naar de snelheidsmeter kijken en een beetje gokken hoeveel je te hard rijdt.
duetto
Donateur

Berichtdoor Vince » za 04 aug 2012, 11:48

Bofkont.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor duetto » vr 17 aug 2012, 18:19

Zojuist de auto weer opgehaald na twee dagen Louwman voor de 50.000 km beurt en het weghalen van wat laatste rammeltjes. De eerste indruk is goed, de rammel in de uitlaat bij het wegrijden is er uit, en ook de rammel in de hemel lijkt te zijn verholpen. In de tussentijd heb ik weer even in een Lexus hybride mogen rondtoeren, en dat blijft toch leuk (voor de afwisseling dan). Onder andere een hardloper de stuipen op het lijf gejaagd toen ik in de 'whisper mode' onze straat inreed.

Blijkbaar heb ik inmiddels ook enig krediet opgebouwd daar aan de A2, want ik kreeg de auto mee met de mededeling dat de rekening zou volgen. Ik hoefde dus niet tijdelijk m'n pinlimiet te verhogen, zoals een eerdere keer. Ben wel benieuwd naar de score (lees: hou m'n hart vast).

Toen ik de auto gisterochtend wegbracht stond er trouwens voor de deur een mooie Ghibli Cup (met Nürburgring-sticker achterop), waarvan de eigenaar de showroom liep te bewonderen. Daar staat nu telkens een bijzondere Maserati uit het museum (dit keer een vooroorlogse racer), en met het verdwijnen van de andere merken wordt het steeds meer een echte Maserati-showroom (zolang je tenminste niet teveel aandacht schenkt aan de Lexussen op de tweede verdieping).
duetto
Donateur

Berichtdoor duetto » za 16 maart 2013, 08:46

Sinds een maand of twee rijd ik rond met een ingedeukte grille; blijkbaar heeft iemand zijn trekhaak gebruikt als parkeersensor (en uiteraard geen briefje achtergelaten) madster Nu ik binnenkort aan de 70.000 km beurt toe ben heb ik de deuk vorige week laten bekijken, om te zien of die te repareren zou zijn. Het oordeel luidde dat vervanging eigenlijk de enige optie was - surprise, surprise. Nu sta ik echter voor de keuze welk type en welke afwerking ik moet kiezen. Ik heb nu zwart gaas, maar voor hetzelfde geld is er verchroomd gaas leverbaar, of zwarte horizontale spijlen/lamellen. De problemen waar je als Maserati-rijder mee geconfonteerd wordt.....
duetto
Donateur

Berichtdoor Andrea » za 16 maart 2013, 10:43

Als de auto verder origineel is, zou ik hem dan zo laten. Een standaard uitvoering met alleen een gemodificeerde grille is typisch iets dat gebeurt bij schadeherstel. Zo stond er laatst een met veel kilometers op autoscout. Eerste indruk, ah, die heeft een keer iets geraakt, klopt niet. Ik vind persoonlijk zwart gaas ook het mooiste.
Maserati Quattromiladuecento Cambiocorsa grigio alfieri cuoio
Andrea
Donateur

Berichtdoor Boomerang » za 16 maart 2013, 11:29

+1
Boomerang
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport