Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » ma 14 feb 2011, 14:07

lqpl schreef:En dit na 12500 km? Second opinion lijkt me verstandig. H is niet de goedkoopste en maakt graag (over)uren.


+1!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor PeterM » ma 14 feb 2011, 14:17

Moet je zien. Nu de moderator zelf ook al! Zit ik dan moeiljk te doen met m'n pm ^"{})# . Sorry, er valt hier natuurlijk niets te lachen ^%$

Als je dit niet snapt: we zouden terughoudend zijn met de openbare oordeelsvorming. In mijn pm staat met veel meer woorden (je kent me %$#@ ) ongeveer hetzelfde wat jullie zeggen.

De vraag blijft wel of het netjes is om dit zo te publiceren.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2404
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » ma 14 feb 2011, 14:21

Goede vraag inderdaad. Wat mij betreft is hij op het randje. Als iemand post dat iets een voordelig adres is mag dat ook namelijk.
Ik wilde eerst een wat uitgebreider relaas typen, maar ik heb dat niet gepost. Ik heb het bij de +1 gehouden...

Verdere info kan beter per pm.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » ma 14 feb 2011, 14:30

PeterM schreef:Je hebt pm. Het lijkt mij interessant als Boomerang ook reageert.


Bedankt voor de pm. Duidelijk verhaal. Ik heb ook een antwoord (eigenlijk nog een vraag) gecomponeerd, maar weet niet of dat doorgekomen is, want zo handig ben ik er nog niet in. Het systeem zegt dat het bericht verstuurd is, maar het staat nog steeds in m'n "postvak uit" i.p.v. "verzonden items".
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » ma 14 feb 2011, 14:34

Mochten jullie een privé-discussie willen voeren dan is de mogelijkheid er ook dat in de chat te doen. Je kunt dan een privébox voor 3 personen aanmaken.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor lqpl » ma 14 feb 2011, 14:58

PeterM schreef:Moet je zien. Nu de moderator zelf ook al! Zit ik dan moeiljk te doen met m'n pm ^"{})# . Sorry, er valt hier natuurlijk niets te lachen ^%$
Als je dit niet snapt: we zouden terughoudend zijn met de openbare oordeelsvorming. In mijn pm staat met veel meer woorden (je kent me %$#@ ) ongeveer hetzelfde wat jullie zeggen.
De vraag blijft wel of het netjes is om dit zo te publiceren.


Ik zeg niet dat H slecht is. Wat ik wel zeg is waar. Betekent niet dat je daar niet moet zijn maar is wel een reden voor een 2nd opinion.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Zoran » ma 14 feb 2011, 16:01

Jongens, die probleemloze km die we elkaar wensen... dat is natuurlijk allemaal wishfull thinking. ^"{})#

Het begint bij mij eindelijk te dagen, vandaar dat ik de QP V te koop heb gezet. %$#@ Tijd om de LSD trip te stoppen; maar dat is een ander verhaal.

Volgens mij kunnen de problemen op merdere plekken zitten, en los van elkaar staan.

Of niet.

Bij mij ging de bak in zijn 1 staan en hoe hard je de ezel ook sloeg, het wilde geen stap meer verder doen. Meestal rond middenacht op 250km van huis...

  • De remschakelaar die versleten danwel een draadje los heeft zitten (zoals ook bij de Maserati ingenieurs). Of hoe maak je met 150eur een hoop blik van 150.000eur.
  • De schakelaar van de motorkap; tis of de schakelaar of de motorkap die niet goed sluit)
  • De powerunit (1.500eur ex BTW, ex werkloon en het wordt meestal twee keer opgestuurd omdat de eerste af fabriek kapot is ;-)
  • De positie sensoren (250eur ex BTW en tegelijkertijd te vervangen als de koppeling, anders moet de bak weer open)
  • De stand van Mars, de Aarde en de Maan ten opzichte van de positie van je Maserati...

Bij mij was het hier genoemde probleem veroorzaakt door de powerunit...
Laatst bijgewerkt door Zoran op di 15 feb 2011, 00:39, in totaal 3 keer bewerkt.
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Avatar gebruiker
Zoran
 
Berichten: 122
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:20
Woonplaats: Brussel

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor lqpl » ma 14 feb 2011, 16:22

Dus je zegt: biturbo of ouder?
Toch zeggen de belevenissen van forumleden niet alles over de kwaliteit van een auto. Al die mensen die nooit iets hebben hoor je niet.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5788
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » ma 14 feb 2011, 16:50

Het maakt voor mij in ieder geval wel dat ik liever voor een Biturbo kies dan voor de Ferrari-Maserati's. Alles is gewoon zo enorm duur geworden aan die auto's, dat staat wat mij betreft niet in verhouding tot de geboden fun. Die balans treft een Ghibli veel beter in mijn ogen.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Giulia » ma 14 feb 2011, 16:56

Balen Zoran dat je echt, ik noem het maar pech, hebt gehad met je QPV....Is Maserati voor jou nu helemaal klaar en sluiten?
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6542
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron