Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » di 15 feb 2011, 21:10

lqpl schreef:Voor mij staat niet vast dat de V en GT slechte auto's zijn die de gemiddelde eigenaar geen waar voor hun geld bieden.


Een van de redenen dat ik de beslissing heb genomen een 4200 als 'daily driver' te kopen is dat vrienden van ons met een QP V in 3 jaar zo'n 150.000 km (zakelijk en privé) hebben afgelegd, en hem daarna hebben ingeruild voor een volgende QP V, die inmiddels ook al anderhalf jaar in gebruik is. Of de kilometers allemaal probleemloos waren weet ik niet, maar deze ervaring geeft wel aan dat je een Maserati in principe op dezelfde manier kunt gebruiken als een 'gewone' auto.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor PeterM » di 15 feb 2011, 22:02

... en dat kan ook echt! Bijvoorbeeld: MCH lid Feico heeft zijn QPIV als daily driver, net als Jeroen / 4.24V.
Zelf heb ik een halfjaar de 4.24V zakelijk gereden. Dat ging best goed, aan de auto heeft het niet gelegen.

Ik ben er niet mee doorgegaan vanwege het frekwente onderhoudsinterval (eens per 10.000 km) en de exotische lokaties van alle specialisten (Kwintsheul , Vleuten, Noordwijkerhout, Wageningen / Heteren, Boxtel )&%#@| - slechte of geen OV verbindingen, je komt nergens meer weg als je je auto hebt achtergelaten.

De meer betaalbare werkplaatsen (Noordwijkerhout, Wageningen, Boxtel) zijn eenmanszaken en dan komt er het bezwaar van de onvoorspelbare duur van een onderhoudsbeurt bij. Bovendien hebben zij geen leen-auto service zodat je duur moet huren als je niet zonder kan .... ik heb dagelijks een auto nodig voor mijn werk.
Al met al heel onhandig.
Ok, toegegeven, daarbij komt dat een 4.24V flink slijt bij 35.000 per jaar...

Heb later Gijs Heinicke in Wolvega leren kennen. Hij werkt ook in zijn eentje maar met hem zijn heel goede afspraken te maken, ook op het gebied van service.
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Vince » di 15 feb 2011, 22:06

Ook ik heb de Ghibli als dagelijkse wagen gebruikt gedurende 3 jaar. Ging prima!

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor SpyderGT » di 15 feb 2011, 22:40

Ik zal maar mijn mond maar houden over de kwaliteit, want vorige keer werd het mij het ook niet in dank afgenomen en werd ik als een maserati basher weggezet. Maar wat mijn mening is mag duidelijk zijn. Het blijven echter wel geweldig mooie auto's @!#$
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Modena » wo 16 feb 2011, 07:22

PeterM schreef:Bovendien hebben zij geen leen-auto service zodat je duur moet huren als je niet zonder kan ...


Ooit heb ik eens een leenauto via Jorrit gekregen. Het ophalen duurde langer dan de service beurt op een confectie-auto. Maar we hebben wel enorme lol gehad. Toen ik dagelijks Maserati reed, kwam ik iedere zaterdag bij Jorrit voor onderhoud!
Modena
 

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor lqpl » wo 16 feb 2011, 09:11

stijn schreef:Hendrik Koekoek:"Statistiek'n, statistiek'n, daar he'k niks an; cíjfers mot ik hebb'n".
Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken (toegeschreven aan Benjamin Disraeli).
Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie.
Een statisticus liep in een meer van gemiddeld een halve meter diep. Hij verdronk.
Natuurlijk heb je wel gelijk, IQPI, maar van statistieken krijg ik ook altijd een beetje jeuk, alsof statistieken een aformisme zijn. Hier staat het, en we hebben het onderzocht, dus het is zo. Wie iets gevraagd is, en vooral wie geweigerd heeft mee te doen aan een onderzoek lijkt me van enorm belang.

Statistieken zijn in de volksmond 'het gemiddelde'. Maar het is ook: zoveel gevallen per zoveel auto's. (Die Koekoek wist dus ook daar niet waarover hij het had.) Dan zul je zien dat het met Maserati wel meevalt tov andere sportmerken.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5791
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » wo 16 feb 2011, 16:30

Om terug te komen op het oorspronkelijke thema hier: vanmiddag werd ik gebeld door de heer Klok van Hessing, die de auto vanmorgen had laten ophalen om een 'second opinion' te geven. Het probleem bleek gelegen te zijn in een iets te laag vloeistofniveau in het schakelsysteem. Dat hebben ze dus bijgevuld, en tegelijkertijd het PIS-punt iets anders ingesteld, waarna de auto weer goed schijnt te schakelen. Morgen ga ik hem ophalen.

Eenieder bedankt voor het meedenken, de suggesties op het forum en de verschillende uitgebreide pm's. applaus06
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Giulia » wo 16 feb 2011, 16:37

duetto schreef:Om terug te komen op het oorspronkelijke thema hier: vanmiddag werd ik gebeld door de heer Klok van Hessing, die de auto vanmorgen had laten ophalen om een 'second opinion' te geven. Het probleem bleek gelegen te zijn in een iets te laag vloeistofniveau in het schakelsysteem. Dat hebben ze dus bijgevuld, en tegelijkertijd het PIS-punt iets anders ingesteld, waarna de auto weer goed schijnt te schakelen. Morgen ga ik hem ophalen.

Eenieder bedankt voor het meedenken, de suggesties op het forum en de verschillende uitgebreide pm's. applaus06


Pffff...mooi voor je! Maar het geeft wel ernstig te denken over de eerdere diagnose van de "specialist".

Lekker knallen maar. Mocht je hem gaan ophaen bij Hessing....vergeet dan neit even langs Hilversum te rijden......ik wil hem wel zien!
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6542
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor PeterM » wo 16 feb 2011, 17:04

duetto schreef:Om terug te komen op het oorspronkelijke thema hier: vanmiddag werd ik gebeld door de heer Klok van Hessing, die de auto vanmorgen had laten ophalen om een 'second opinion' te geven. Het probleem bleek gelegen te zijn in een iets te laag vloeistofniveau in het schakelsysteem. Dat hebben ze dus bijgevuld, en tegelijkertijd het PIS-punt iets anders ingesteld, waarna de auto weer goed schijnt te schakelen. Morgen ga ik hem ophalen.

Eenieder bedankt voor het meedenken, de suggesties op het forum en de verschillende uitgebreide pm's. applaus06


%$#@ "(^&$@

Reactie is koel en beheerst, Erik ...... maar wat gaat er nu door je heen )&%#@|
Als het niet voor publicatie geschikt is, mag het ook per pm }{}{|
... dò ist der Bahnhof!
Avatar gebruiker
PeterM
Donateur
 
Berichten: 2406
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:42

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor SpyderGT » wo 16 feb 2011, 17:08

Super dat het opgelost is en dat zonder torenhoge kosten! De second opinion was dus zeer nuttig. Een hoop veilige en zorgeloze km´s toegewenst!
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron