Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor duetto » wo 08 jun 2011, 18:21

Vandaag een mijlpaal bereikt met de CC: de stand van 23100 km op de teller adhd .

Voor de meeste mensen lijkt dat een raar getal, maar het betekent dat ik in ruim vier maanden net zoveel met de auto gereden heb als alle vorige eigenaars samen in vijf jaar. Nu heb ik echt het gevoel dat het mijn Maserati geworden is.

Alsof de auto aanvoelde dat het een bijzondere dag was deed zich de 'schudden voor gebruik'-storing weer eens voor (tegenwoordig nog maar eens per week) en ging het oranje MSP-lampje kort branden. Later heb ik ook nog het groene MSP-lampje zien branden, maar dat kwam omdat ik iets te enthousiast wegtrok bij een stoplicht &&^^* .

Als ik zou weten hoe dat moet confused zou ik inmiddels de smiley in de titel van de topic willen aanpassen van ^%$ in !@#$% .
duetto
Donateur

Berichtdoor jules » wo 08 jun 2011, 18:37

Proficiat ,met je mijlpaal.ik heb in februari mijn maserati teruggehaald na het repareren van de airco , en ook toen brandde diverse lampen, Abs, Msp (oranje) en het lampje van de versnellingsbak. na een week brandde nog alles meestal na een kilometer of 10. En toen werd ik echt boos op "Haar"' . Ik heb "haar" 3 weken gestald met zelfs de hoofdschakelaar van de spanning op uit. En dat heeft "ze" begrepen. Sindsdien (bijna 2000 km verder) brand niets meer en rijd ze als een diva zonder problemen. Maar ik begrijp dat jouw Mas iets hardleerser is dan de mijne . Maar naar 80.000 km zal ook jouw Mas zich gedragen als een diva . Succes!
jules

Berichtdoor PeterM » wo 08 jun 2011, 20:45

^"{})# ^"{})# ^"{})# \
Harde maatregelen, dat zal ze leren, met d'r ster-allures &*%$#@ applaus06
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor duetto » wo 08 jun 2011, 21:06

De mijne slaapt buiten, dus dan is de hoofdschakelaar omdraaien niet zo'n optie, want dan staat een raam op een kier en werkt het alarm niet. En zelfs in een vredig dorp als het onze vind ik dat geen fijn idee. Misschien dat ik die truc in de zomervakantie wel kan toepassen, als hij/zij een tijdje binnen mag staan.
duetto
Donateur

Berichtdoor am330rvg » vr 10 jun 2011, 14:21

duetto schreef: Misschien dat ik die truc in de zomervakantie wel kan toepassen, als hij/zij een tijdje binnen mag staan.

dit had je nog niet moeten melden, misschien leest ze wel mee..... %$#@
joie de vivre
am330rvg

Berichtdoor Danny » di 14 jun 2011, 15:12

duetto schreef:
Als ik zou weten hoe dat moet confused zou ik inmiddels de smiley in de titel van de topic willen aanpassen van ^%$ in !@#$% .

Als je naar je allereerste post in dit topic gaat, dan kun je de titel aanpassen
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor duetto » ma 24 okt 2011, 20:20

am330rvg schreef:
duetto schreef: Misschien dat ik die truc in de zomervakantie wel kan toepassen, als hij/zij een tijdje binnen mag staan.

dit had je nog niet moeten melden, misschien leest ze wel mee..... %$#@

Vorige week stond ik op het punt te melden dat 6 weken de stroom eraf (3 weken vakantie en toen nog 3 weken in andere auto's gereden) goed hadden geholpen; het 'schudden voor gebruik' was weg. Helaas voelde ze dat blijkbaar weer aan, want prompt had ze weer enige aansporing nodig. kloink Het MSP-lampje brandt ook nog regelmatig, dus de mannen van H. te U. kunnen over een paar weken aan de bak, wanneer de 30.000 km beurt gedaan gaat worden.

Aan de plus-kant staat dat ik vorige week op de A57 even de 280 aangetikt heb. smiley_driving Dat was weliswaar op de teller, maar bij zo'n snelheid heb ik weinig behoefte op de IPhone (TomTom) te kijken hoe hard het werkelijk gaat. Veel sneller wil ik voorlopig niet, want de banden dateren uit 2005 en lijken wat uitgedroogd. Wanneer er volgende zomer nieuwe banden onder liggen wil ik wel eens kijken wat de topsnelheid echt is (hoewel de A57 daar misschien al te smal en te druk voor is).
duetto
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 25 okt 2011, 02:07

duetto schreef:Veel sneller wil ik voorlopig niet....

":{&

Verstandige opmerking over die banden. Hoe reed de auto bij die snelheid? Rock solid of zweverig?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Re: Leve de Cambiocorsa :-)

Berichtdoor Boomerang » di 25 okt 2011, 11:31

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want verder dan 240 ben ik nog niet gekomen.

Is er aan het onderstel nog wat verandert of is alles nog af fabriek?
Een 4200 staat wat hoger op z'n poten en ik ben dus wel benieuwd hoe dat dan voelt op hogere snelheden, ook in vergelijking met een 3200.
Boomerang
Donateur

Re: Leve de Cambiocorsa :-)

Berichtdoor duetto » wo 26 okt 2011, 17:30

De neus wordt wat licht bij dit soort snelheden; het is iets om alleen te proberen op een recht stuk. Aan het onderstel is voor zover ik weet niets veranderd, de auto staat inderdaad wat (te) hoog op de poten. Het weggedrag bij deze snelheid vergelijken met een andere auto kan ik niet, want ik was nog nooit sneller geweest dan 230.
duetto
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport