Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Modena » ma 14 feb 2011, 17:06

Dat een automaat rond de 12 duizend km storingen vertoond die slechts voor 5 duizend euro zijn te verhelpen is afwijkend. Bij welke productie auto dan ook. Het hoort gewoon niet te kunnen. Dat zal iedereen kunnen beamen.

Let echter wel op dat wij hier praten over zeer exclusieve auto's die nieuw dik boven de 100 duizend euro kosten, en soms al naar de 200 duizend euro gaan. De prestaties van de auto's leveren zijn ook boven normaal. De gebruikte onderdelen zijn dan ook prijzig. De kosten die je dan aan dit soort auto's hebt dien je wel in verhouding te zien met de aankoopprijs. Als je een Aston Martin, Ferrari of Spyker koopt kom je al heel snel voor dit soort kosten te staan. Ook als "de kop" er al ruimschoots af is. Duitse merken hebben een betere reputatie qua service en betrouwbaarheid. Maar ook bij de Porsche garage kun je steil achterover slaan van de rekening. Trust me, I know!

QP heeft gezien bovenstaand groot gelijk met zijn opmerking. De reputatie, grillen en expertise van de verschillende specialisten kennen wij hier als geen ander. Voor ons wellicht cliché, maar voor een nieuwkomer essentiële informatie. Daarom denk ik dat het een zeer zinnige opmerking is, waarmee wij een nieuwkomer helpen om de juiste beslissingen te nemen. Het is als tweedehands-koper continue balanceren tussen kosten en prestaties.
Modena
 

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Giulia » ma 14 feb 2011, 17:51

Modena schreef: De gebruikte onderdelen zijn dan ook prijzig. De kosten die je dan aan dit soort auto's hebt dien je wel in verhouding te zien met de aankoopprijs. Als je een Aston Martin, Ferrari of Spyker koopt kom je al heel snel voor dit soort kosten te staan.


Dit is de grootste misvatting die er bestaat. Een (iedere) auto bestaat voor 90% of meer uit toeleveranciers. Soms worden er specifieke componenten vervaardigd, meestal worden bestaande componenten net even anders uitgevoerd vanuit de basis. Dus het verhaal dat een Maserati wel duur moet zijn door de onderdelen is kul....Bij al dit soort merken is het de badge die de auto duur maakt.

Waar het met stuk gaan mee te maken heeft is de bereidheid van de fabrikant om wel of geen goed OEM part aan te schaffen. Ik heb in mijn tijd bij DENSO (2e op de lijst van OEM in de wereld) lijsten en rapporten voorbij zien komen over investeringen van fabrikanten in de kwaliteit van hun toeleveranciers. De top 3 bestond (2007) uit BMW, Toyota, Volvo. Zij zijn echt bereid meer geld uit te geven in absolute kwaliteit en R&D voor de componenten.

Voorbeeld (iets ouder dat wel) kijk eens in een 224V die nieuw ruim 110 duizend florijnen had moeten kosten en verbaas je over de onderdelen van Fiat 127 en dat soort derivaten. Nee....het is het naampje van de fabrikant die het duur maakt, niet de (meeste) onderdelen...
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Michele » ma 14 feb 2011, 18:10

Ik wacht even met reageren of er nog iemand is die iets over Porsche gaat roepen, of Mercedes... ^)(*&
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Modena » ma 14 feb 2011, 18:16

Tja. Ik heb nog nooit een Fiat met keramische remschijven gezien. Maar als ze op je 2e hands Porsche aan vervanging toe zijn, dan kosten ze meer dan een nieuwe Fiat 500. Een versnellingsbak die 500 pk aankan kost meer dan eentje voor 75 pk, of zelfs 400. Dat is wat ik bedoel. Je vergist je in het verschil tussen standaard, duur en extreem duur. Maserati zit gewoon in die laatste twee categorien en gaat meer en meer naar de laatste. Over de biturbo heb ik het niet. Dat is wel een heel apart verhaal.
Modena
 

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » ma 14 feb 2011, 18:52

lqpl schreef:En dit na 12500 km? Second opinion lijkt me verstandig.


Absoluut doen.
Wanneer de km stand klopt, lijkt mij een versleten koppeling uitgesloten.
De koppeling van mijn auto zat bij 45k km op 80% slijtage en functioneerde nog prima.
Mocht de km stand niet kloppen kan je volgens mij de aankoop "ruckgangig machen"!
Zal zo ook een pm-etje doen.
Laatst bijgewerkt door Boomerang op ma 14 feb 2011, 19:07, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor SpyderGT » ma 14 feb 2011, 18:58

Als het goed is heb je pm.
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » ma 14 feb 2011, 19:03

Snie goed dus.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor SpyderGT » ma 14 feb 2011, 19:06

Haha ik had het tegen Duetto. Overigens staat de pm nu bij postvak uit, terwijl hij eerste altijd bij verzonden berichten stond. Maakt geen verschil denk ik?
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » ma 14 feb 2011, 19:20

Zoran schreef:Jongens, die probleemloze km die we elkaar wensen... dat is natuurlijk allemaal wishfull thinking. ^"{})#

Het begint bij mij rustig aan de dagen, vandaar dat ik de QP V te koop heb gezet. %$#@ Tijd om de LSD trip te stoppen; maar dat is een ander verhaal.

Volgens mij kunnen de problemen op merdere plekken zitten, en los van elkaar staan.

Of niet.

Bij mij ging de bak in zijn 1 staan en hoe hard je de ezel ook sloeg, het wilde geen stap meer verder doen. Meestal rond middenacht op 250km van huis...

  • De remschakelaar die versleten danwel een draadje los heeft zitten (zoals ook bij de Maserati ingenieurs). Of hoe maak je met 150eur een hoop blik van 150.000eur.
    Die remschakelaar is bij veel moderne auto's erg belangrijk en kan ook daar zorgen voor forse problemen indien het ding weigert.
  • De schakelaar van de motorkap; tis of de schakelaar of de motorkap die niet goed sluit)
    Vervelend, maar niet een onoverkomelijk probleem lijkt me.
  • De powerunit (1.500eur ex BTW, ex werkloon en het wordt meestal twee keer opgestuurd omdat de eerste af fabriek kapot is ;-)
    Twee keer moeten versturen omdat er een niet deugt is een slechte zaak. Aan de andere kant is de powerunit een onderdeel wat in ALLE CC's zit. Dat zijn er dus best wat inclusief veel Ferrari's. Wanneer ik vervolgens van Franco hoor dat hij zo'n ding nog nooit heeft hoeven vervangen (of één keer, weet het niet zeker meer) lijkt het me een vervelende storing maar incidenteel van karakter.
  • De positie sensoren (250eur ex BTW en tegelijkertijd te vervangen als de koppeling, anders moet de bak weer open)
    Klopt, wordt sowieso (als het goed is) altijd in een keer samen met de koppeling vervangen.
  • De stand van Mars, de Aarde en de Maan ten opzichte van de positie van je Maserati...
Komt inderdaad erg precies, vooral de stand van Mars.... %$#@

Bij mij was het hier genoemde probleem veroorzaakt door de powerunit...
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor schip » ma 14 feb 2011, 22:01

Heren,

Ik zie het nu hier ook weer voorbijkomen: versleten koppeling. Is dat Maserati-eigen? Ik heb ford, citroen, jeep, landrover gereden en nog nooit een versleten koppeling gehad? Alleen de jeep was, en die ik nu heb, is een automaat. De rest allemaal handbakken. Ook mijn biturbo heb ik nu ruim vier jaar. Schakelt als een zonnetje.
Maserati Spider Zagato (zwart, 1992) ** VERKOCHT :( **
Maserati Spider 4200 (zwart, 2005)
Jeep liberty 3.7 limited (zwart, 2009) **VERKOCHT**
Mini Cooper S JCWorks (zwart, 2006) rocket queen :)
Avatar gebruiker
schip
Donateur
 
Berichten: 96
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 18:26
Woonplaats: Amsterdam

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten