Dat een automaat rond de 12 duizend km storingen vertoond die slechts voor 5 duizend euro zijn te verhelpen is afwijkend. Bij welke productie auto dan ook. Het hoort gewoon niet te kunnen. Dat zal iedereen kunnen beamen.
Let echter wel op dat wij hier praten over zeer exclusieve auto's die nieuw dik boven de 100 duizend euro kosten, en soms al naar de 200 duizend euro gaan. De prestaties van de auto's leveren zijn ook boven normaal. De gebruikte onderdelen zijn dan ook prijzig. De kosten die je dan aan dit soort auto's hebt dien je wel in verhouding te zien met de aankoopprijs. Als je een Aston Martin, Ferrari of Spyker koopt kom je al heel snel voor dit soort kosten te staan. Ook als "de kop" er al ruimschoots af is. Duitse merken hebben een betere reputatie qua service en betrouwbaarheid. Maar ook bij de Porsche garage kun je steil achterover slaan van de rekening. Trust me, I know!
QP heeft gezien bovenstaand groot gelijk met zijn opmerking. De reputatie, grillen en expertise van de verschillende specialisten kennen wij hier als geen ander. Voor ons wellicht cliché, maar voor een nieuwkomer essentiële informatie. Daarom denk ik dat het een zeer zinnige opmerking is, waarmee wij een nieuwkomer helpen om de juiste beslissingen te nemen. Het is als tweedehands-koper continue balanceren tussen kosten en prestaties.