Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » ma 14 feb 2011, 22:07

1) Met een CC bak moet je leren omgaan.
2) Iemand die het spul op de juiste manier gebruikt, kan min.50k km's met de koppeling doen.
3) Iemand die lomp te keer gaat met een traditionele koppeling in bv de 3200 of andere 500Nm auto, is dan óók aan de beurt.

Béétje relativeren dus.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Michele » ma 14 feb 2011, 23:04

schip schreef:Heren,

Ik zie het nu hier ook weer voorbijkomen: versleten koppeling. Is dat Maserati-eigen? Ik heb ford, citroen, jeep, landrover gereden en nog nooit een versleten koppeling gehad? Alleen de jeep was, en die ik nu heb, is een automaat. De rest allemaal handbakken. Ook mijn biturbo heb ik nu ruim vier jaar. Schakelt als een zonnetje.

kheb op mijn Alfa 156 ooit een versleten koppeling gehad... na 250.000 km o.i.d. Was een 1.8 met 145pk.

Persoonlijk vind ik het erg raar dat een auto met slechts 12500 op de klok al problemen heeft die normaal pas zo rondom de 40K zouden moeten optreden. En duur of niet duur: als ik een Golf had die met 12500 op de teller al een nieuwe koppeling nodig had, zou ik heeeeel hard naar Volkswagen rennen met een garantieclaim, want zelfs al doe je aan straatraces mee, zo hard slijt zo'n ding nou ook weer niet.
Dus óf de vorige eigenaar heeft écht geragd met die auto, maar dan zou er meer versleten moeten zijn, óf er klopt gewoon iets niet en dan zou ik kijken of er ergens een garantieclaim te leggen valt. Ik geloof gewoon niet dat een Maserati van 150 mille nieuwprijs sneller door een koppeling heen gaat dan een vergelijkbare auto in die klasse, een P of en M bijvoorbeeld.
Los daarvan vind ik het bedrag waarvoor de boel gefikst kan worden wel een erg mooi rond (hoog) getal. Je weet nu wat er aan de hand zou moeten zijn, bel dus Munsterhuis, Hessing, Franco en Driessen, oftewel de officiële servicepunten maar op voor een prijsopgaaf voor de genoemde werkzaamheden, of zet het ding gewoon op een trailer en ga langs in Hengelo, Utrecht, Kwintsheul of Eindhoven.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Modena » ma 14 feb 2011, 23:07

Ook zou ik maserati zelf bellen wat ze er van vinden. Ook zij hebben er niks aan als dit soort verhalen rondzingen.
Modena

Berichtdoor Michele » ma 14 feb 2011, 23:12

Modena schreef:Ook zou ik maserati zelf bellen wat ze er van vinden. Ook zij hebben er niks aan als dit soort verhalen rondzingen.

+1

Volgens mij heb je op het ander forum aangegeven dat de auto met 2 jaar internationale garantie geleverd werd via een officiële Maserati dealer. Is dat inderdaad gebeurd?
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Zoran » di 15 feb 2011, 00:44

Giulia schreef:Balen Zoran dat je echt, ik noem het maar pech, hebt gehad met je QPV....Is Maserati voor jou nu helemaal klaar en sluiten?

Ter verduidelijking moet ik vermelden dat de doorslaggevende reden mijn nieuwe plannen zijn die ik eind dit jaar probeer te realiseren. Daarvoor ben ik bezig extreem hoge kosten stuk voor stuk te elimineren. De QP V past gewoon niet meer binnen die nieuwe plannen.

Terug naar het onderwerp: Ik vraag me af of het echt "pech" hebben is!? Ik heb meer het vermoeden dat het inherent is aan het merk. Ik heb met de QP in 16 maanden iets van 40.000km gereden. In die periode heb ik reparaties gehad die volgens mij niet meer bij een moderne auto horen.

Ik heb een goed referentie punt omdat ik de uitdraai gekregen heb van alle ingrepen die op de QP uitgevoerd zijn sinds de eerste eigenaar. Het is niet normaal dat de wagen al aan de tweede set lagers toe is in amper 130.000km. Dat de powerunit van de versnellingsbak vervangen moest worden. De F1 pomp door de vorige eigenaar bij amper 75.000km. Bij hevige regen de behuizing van de centrale computer onder de mat aan de chauffeurs kant vochtig wordt omdat ze in de fabriek het gat waar de kabelboom het motorcompartiment ingaat niet goed hebben geïsoleerd... Dat is allemaal crap à 80€/uur + de prijs van de onderdelen.

Dat is betalen om een test chauffeur van Maserati te spelen. Balen: Ik wil zelf toestemming geven voordat ik genaaid word! )(*& ;)

Het argument dat het om een ouder - 2004 - model gaat geldt niet: Ik volg nu een interessante discussie op het engelse forum alwaar twee eigenaren van een nieuwe QP en een nieuwe GranTurismo klagen over exact hetzelfde: Vocht rondom de computer en waterlekkage in de kofferbak.

Vince heeft eigenlijk de spijker op de kop geslagen: "De prijs om een Ferrari-Maserati te rijden staat niet in verhouding tot de geboden fun." Die balans treft een Ghibli (en Biturbo) inderdaad veel en veel beter.

Want ondanks de reserves die ik geuit heb over de schaarste van de Bitrubo en aanverwante onderdelen, heb ik meer lol en "probleemloze" kilometers met de Biturbo gehad als met deze. Aan de QP V stel ik gewoon veel hogere eisen.

Dus Giulia, het is een voorlopige heronrientatie. Eenmaal mijn project gerealiseerd wordt het naar alle waarschijnlijkheid een katteogen Biturbo Spyder voor het mooie weer.

En nu maar hopen dat ik niet als een ketter op het vuur verbrand wordt omdat ik een Cooper S Clubman op het oog heb... @#$%
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Zoran

Berichtdoor Modena » di 15 feb 2011, 08:56

Zoran schreef:Cooper S Clubman

Je verhaal is duidelijk Zoran. Niemand kan het je kwalijk nemen dat jij je eigen conclusies trekt en er naar handelt.
Er zijn er hier meer die even een pitstop hebben gemaakt. De passie voor Maserati kan dan gewoon blijven bestaan.
Daarnaast is de Cooper S ook een hele leuke auto. Kun je prima mee een dagje sturen op Zandvoort.
Je weet dat er ook een Mini Cooper S Works GP is...
Modena

Berichtdoor Giulia » di 15 feb 2011, 09:14

Modena schreef:Tja. Ik heb nog nooit een Fiat met keramische remschijven gezien. Maar als ze op je 2e hands Porsche aan vervanging toe zijn, dan kosten ze meer dan een nieuwe Fiat 500. Een versnellingsbak die 500 pk aankan kost meer dan eentje voor 75 pk, of zelfs 400. Dat is wat ik bedoel. Je vergist je in het verschil tussen standaard, duur en extreem duur. Maserati zit gewoon in die laatste twee categorien en gaat meer en meer naar de laatste. Over de biturbo heb ik het niet. Dat is wel een heel apart verhaal.

Het gaat voornamelijk over de electronica niet om de hardware...dat gaat allemaal wel goed in de regel. Daar wordt doorgaans weinig ontwikkelingsgeld ingestoken en dan vooral de communicatie onderling. Meeste storingen zijn tegenwoordig bij de merken in het algemeen van electronische aard. BIj sommige merken maakt men het duur omdat er een Maserati, Porsche Ferrari badge op zit..

Kijk maar eens naar het stelmotortje van de QP of Ghibli koplampen....is van GM
Giulia
Donateur

Berichtdoor Modena » di 15 feb 2011, 09:23

Ok. Ja dat kan ik mij voorstellen. In de ICT betaal je ook vijtig euro voor een schroefjes in een pc van twintig jaar oud. Dat schroefjes is dan twintig jaar voor je opgeslagen in een loods in Scandinavië, om ervoor te zorgen dat je fabriek - welke honder miljoen gulden heeft gekost - netjes door kan draaien. Vreemde werelde die onderdelenhandel.
Modena

Berichtdoor duetto » di 15 feb 2011, 09:33

Boomerang schreef:1) Met een CC bak moet je leren omgaan.

Ik heb ooit ruim 3 jaar en 150.000 km rondgereden in een Alfa 156 Selespeed, dus ik meende wel enige ervaring met de materie te hebben (maar ik kan natuurlijk niet voor de vorige eigenaren spreken, en een daarvan was een Italiaan).

Michele schreef:Volgens mij heb je op het ander forum aangegeven dat de auto met 2 jaar internationale garantie geleverd werd via een officiële Maserati dealer. Is dat inderdaad gebeurd?

De auto is inderdaad geleverd door een officiële Maserati-dealer, die de auto voor aflevering een gecombineerde 10.000 km en 30.000 km beurt heeft gegeven. En ik heb 2 jaar garantie via een soort verzekeraar, Mr. Garantie. Het probleem is alleen dat onderdelen die normaliter aan slijtage onderhevig zijn, zoals een koppeling, uitgesloten zijn van de dekking. Maar als het probleem inderdaad in de koppeling zit, waarvan bij de verkoop gezegd is dat die nog uitstekend was, heb ik natuurlijk wel verhaal op de verkopende partij.
duetto
Donateur

Berichtdoor Modena » di 15 feb 2011, 09:36

Bij Bovag garantie krijg je ook garantie op slijtage onderdelen als ze binnen de periode beneden een bpaald niveau komen. Ik zou dat door een jurist laten uitzoeken. Je hebt vaak meer rechten dan je soms denkt. Waarschijnlijk had je mogen verwachten dat er nog weinig slijtage was bij de genoemde kilometer stand. Het is dan geen slijtage, maar een defect. Al met al denk ik dat je sterk staat.
Modena

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport