Leve de Cambiocorsa :-)

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Leve de Cambiocorsa :-(

Berichtdoor Boomerang » di 15 feb 2011, 10:10

Vince schreef:Het maakt voor mij in ieder geval wel dat ik liever voor een Biturbo kies dan voor de Ferrari-Maserati's. Alles is gewoon zo enorm duur geworden aan die auto's, dat staat wat mij betreft niet in verhouding tot de geboden fun. Die balans treft een Ghibli veel beter in mijn ogen.

Tja en dit gaat me dus weer wat te ver.
Nog even en we roepen straks dat de biturbomodellen betrouwbaarder zijn dan de F modellen.
Vooral op het UK forum heb ik de laatste jaren goed meegelezen.
Er rijden daar relatief veel 3200's, qp IV, en vooral 4200, Gransports en QPV.
Wat je door alle verhalen heen vast kunt stellen is dat de F generatie toch echt betrouwbaarder is dan het materiaal er voor.
Het zijn voornamelijk ervaringsverhalen van mensen die overgestapt zijn van oud naar nieuwer spul.
Natuurlijk kenden vooral de eerste modellen problemen met de koppeling (ook software) en met de hydrauliekpomp.
Reden genoeg juist een 2005/6/7 model te kiezen.
Die hebben een verbeterde pomp en een verbeterde zwaarder uitgevoerde koppeling.
De allerlaatste CC software heeft de scherpe kantjes er sowieso behoorlijk afgehaald, dus ga het liefst voor een 2006/7 model.
Juist het nagenoeg ontbreken van de "ongrijpbare" storingen maakt de kwaliteitsbeleving van de latere modellen een stuk groter wat mij betreft.
Een error of motorstoringslampje heb ik met de GS nog niet gehad!
Bovendien zijn stukgelopen motoren vrijwel niet aan de orde.
Duidelijk is, dat de CC koppeling wat meer slijtage veroorzaakt door zijn werkingsprincipe dan de handbediende koppeling.
Maar 40a 50K moet er bij verstandig gebruik toch wel in zitten.
Tja en wie zo'n auto koopt met een koppeling die aan z'n grens zit.......
Het blijft zaak alle verhalen hier wél in hun context te beoordelen en een beetje relativeringsvermogen te ontwikkelen.
Er is slechts een kleine groep "nieuwachtige modellen rijders" vertegenwoordigd hier en van al die anderen horen we dus niks, ook de goede berichten niet.
De balans hangt momenteel scheef.
Verhalen van mensen die een Maser verkopen en wat anders gaan rijden zijn er nu een beetje te veel.
Bijna wanhopig probeer ik tegengas te geven, maar ik voel me soms een roepende in de woestijn.
Aan de andere kant respecteer ik natuurlijk ieders keuze, vooral wanneer de onderhavige auto aanzienlijke vermogens blijft opslokken vanwege allerlei noodakelijke reparaties.

Maar kom op Dafrankska, Emile, Peter en anderen, zet eens een megapositief verhaal neer hier over jullie auto's, dit forum heeft het zo langzamerhand nodig!
Nu, na wat meer ritjes in de Audi, is bij mij in ieder geval duidelijk geworden hoe exotisch en byzonder een Maserati toch eigenlijk is!
de Gransport geeft mij in ieder geval geweldig veel plezier, bijna onbetaalbaar veel......
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Michele » di 15 feb 2011, 10:26

Ik steun je wel hoor Boomy, voor mij is Maserati gewoon een levensstijl en ik zou niet zonder kunnen. Net als racerijfotografie en de 24 uren van Le Mans kruipt het in je bloed. Niettemin blijft dit geval wel een heel extreem voorbeeld van Maseratisme.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Vince » di 15 feb 2011, 11:31

Boomerang schreef:
Vince schreef:Het maakt voor mij in ieder geval wel dat ik liever voor een Biturbo kies dan voor de Ferrari-Maserati's. Alles is gewoon zo enorm duur geworden aan die auto's, dat staat wat mij betreft niet in verhouding tot de geboden fun. Die balans treft een Ghibli veel beter in mijn ogen.

Tja en dit gaat me dus weer wat te ver...

Het is slechts de mening van één persoon. Dat geef ik duidelijk aan.
Zoveel Sjaken, zoveel smaken...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor duetto » di 15 feb 2011, 11:35

Problemen met software of electronica zijn inderdaad niet het uitsluitend domein van Maserati. In het weekend voordat ik mijn 4200 ging halen had ik in Duitsland als huurauto een nagenoeg nieuwe Audi A6 (3000 km op de teller), die bij de eerste de beste richel in de weg een foutmelding over de bandenspanning genereerde die drie dagen lang in beeld gebleven is. Iedere keer als ik startte kreeg ik zo'n hinderlijke piep en e oproep alle banden toch vooral te controleren. Uiteraard was er niets aan de hand....
duetto
Donateur

Berichtdoor Boomerang » di 15 feb 2011, 12:15

Dat bandenspanningsgeze*k heb ik ook al gehad idd. &*%$#@
Laat ik er zeer waarschijnlijk uitprogrammeren.
Schijnt te kunnen.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor Zoran » di 15 feb 2011, 12:31

Modena schreef: De gebruikte onderdelen zijn dan ook prijzig. De kosten die je dan aan dit soort auto's hebt dien je wel in verhouding te zien met de aankoopprijs. Als je een Aston Martin, Ferrari of Spyker koopt kom je al heel snel voor dit soort kosten te staan.

Sorry, niet helemaal mee eens: Was er niet zoiets als de turbo's in de Biturbo die van Mitsubishi kwamen maar door een niet technisch te verantwoorden aanpassing van Maserati niet uitgewisseld konden worden...? Of te wel klantenbiending met een stuk zeep en zonder vaseline... (*
2013: Aprilia RST 1000 Falco
2011: Mini Cooper S Clubman
2010: Maserati Quattroporte V
2009: Maserati Spyder Biturbo
Zoran

Berichtdoor Michele » di 15 feb 2011, 12:44

Zoran schreef:
Modena schreef: De gebruikte onderdelen zijn dan ook prijzig. De kosten die je dan aan dit soort auto's hebt dien je wel in verhouding te zien met de aankoopprijs. Als je een Aston Martin, Ferrari of Spyker koopt kom je al heel snel voor dit soort kosten te staan.

Sorry, niet helemaal mee eens: Was er niet zoiets als de turbo's in de Biturbo die van Mitsubishi kwamen maar door een niet technisch te verantwoorden aanpassing van Maserati niet uitgewisseld konden worden...? Of te wel klantenbiending met een stuk zeep en zonder vaseline... (*

Yep, IHI turbo's met net even een ander fittinkje dan standaard....
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor lqpl » di 15 feb 2011, 17:47

Ik leef erg mee met mensen die veel pech hebben met de auto. Maar ik blijf erbij dat fora nooit het complete beeld geven. Waar zijn de statistieken? Voor mij staat niet vast dat de V en GT slechte auto's zijn die de gemiddelde eigenaar geen waar voor hun geld bieden. Nu is de biturbo weer de auto om te hebben!
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Modena » di 15 feb 2011, 18:22

Liefde. Statistiek. Appels met peren. Fanatisme. Teleurstelling.
Het zijn hier allemaal persoonlijke verhalen. Het kenmerk van fora.
Modena

Berichtdoor stijn » di 15 feb 2011, 19:14

Hendrik Koekoek:"Statistiek'n, statistiek'n, daar he'k niks an; cíjfers mot ik hebb'n".

Er zijn drie soorten leugens: leugens, grove leugens, en statistieken (toegeschreven aan Benjamin Disraeli).

Statistieken zijn zoals bikinis. Ze trekken je aandacht en verhullen de essentie.

Een statisticus liep in een meer van gemiddeld een halve meter diep. Hij verdronk.

Natuurlijk heb je wel gelijk, IQPI, maar van statistieken krijg ik ook altijd een beetje jeuk, alsof statistieken een aformisme zijn. Hier staat het, en we hebben het onderzocht, dus het is zo. Wie iets gevraagd is, en vooral wie geweigerd heeft mee te doen aan een onderzoek lijkt me van enorm belang.
Stein Keuken
stijn
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport