Uitlaatmods.

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Uitlaatmods.

Berichtdoor Boomerang » di 15 feb 2011, 21:36

Dit moet tussendoor toch eigenlijk nog wel gebeuren, maar dan zonder de larini schreeuwdempers achter.
Verbijsterend iedere keer weer om die platgeknepen bocht te zien in de originele pijpen.

http://www.maseratilife.com/forums/coup ... arini.html

Afbeelding
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » di 15 feb 2011, 21:44

Are you serious? Wat is dat voor een kneep in het originele circuit?
Waarom zit dat daar?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Boomerang » di 15 feb 2011, 21:46

Origineel ja!
Om zonder de bodemvrijheid te verkleinen ruimte te bieden voor het stuurhuis dat er boven zit.....
Dan maar wat minder bodemvrijheid. %^#@(
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Giulia » di 15 feb 2011, 21:49

Zo...daar verlies je een hoop flow mee zeg. Zeker bij een turbomotor is dit killing voor het vermogen. Vervangen voor flexibele delen? Heb ik ook onder mijn GTV6.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » di 15 feb 2011, 21:52

Zijn dit die tjoeperds die je bij de auto van Xantijn's vader er onde ruit zag steken van voren? Denk het wel he?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Boomerang » di 15 feb 2011, 21:53

Yep.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Giulia » di 15 feb 2011, 21:55

Overigens...als ik het plaatje zie heb ik het gevoel naar de vondst van iemand met een metaaldetector te kijken...ziet er niet uit zeg...uit de klei
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor lqpl » wo 16 feb 2011, 13:34

Giulia schreef:Zo...daar verlies je een hoop flow mee zeg. Zeker bij een turbomotor is dit killing voor het vermogen.

Is dit zo? Hoeveel pk levert de Larini extra?
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Giulia » wo 16 feb 2011, 15:55

Een turbomotor is gebaat bij een zo makkelijk en snel mogelijke afvoer van de uitlaatgassen...heeft voornamelijk met de opbouw van de turbodruk te maken. Experts.....correct me if i'm wrong
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor lqpl » wo 16 feb 2011, 16:11

Gesnopen maar nu de realiteit - knijpt die originele uitlaat zoveel af en wat is het effect in absolute zin van de Larini.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron