Uitlaatmods.

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » wo 23 feb 2011, 10:14

7 a 10 pk lijkt me reëler inderdaad.
In de regel is het ook zo dat hoe verder een aanpassing aan het uitlaattraject van de motor af zit, hoe minder effect het op het vermogen heeft. Ofwel; een spaghetti-spruitstuk levert meer op dan een sportief einddempertje.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 23 feb 2011, 10:22

Zijn er mensen met 'aftermarket' einddempers onder hun auto, met name de Bi-Turbo?

Mijn dempertjes zijn aan vervanging toe en heb deze gezien op internet ->

Afbeelding



Zal een iets sportiever geluidje geven, gelukkig dempen de turbo's grotendeels, dus wordt geen bruller zoals vele 'petjes'auto's
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » wo 23 feb 2011, 10:33

Persoonlijk zou ik kiezen óf voor origineel óf voor maatwerk in RVS. Voordeel van het laatste is dat je zelf de sound kunt bepalen. Check eens bij http://www.uitlaten.com/main.html

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Boomerang » wo 23 feb 2011, 10:36

Vince schreef:7 a 10 pk lijkt me reëler inderdaad.
In de regel is het ook zo dat hoe verder een aanpassing aan het uitlaattraject van de motor af zit, hoe minder effect het op het vermogen heeft. Ofwel; een spaghetti-spruitstuk levert meer op dan een sportief einddempertje.

Een spaghetti spruitstuk levert alleen wat op wanneer nokkenassen/timing/ontsteking perfect zijn afgetrimt op de toerentallen waarbij de spaghetti spruistukken winst genereren.
Alleen even snel zo'n spruitstuk monteren op een standaard motor kan zelfs vermogensverlies veroorzaken.

Ook is het zo dat juist sommige einddempers relatief veel vermogen opslokken.
Wanneer daar een reflectiedemper is gebruikt terwijl in de rest van het uitlaatsysteem absorbtie dempers zijn gebruikt, zal de grootste winst juist wél in die einddemper gevonden kunnen worden.

Goede uitlaattuning is dus eigenlijk specialistenwerk.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4897
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 23 feb 2011, 10:39

Onder de Renault 5 heb ik zelf een RVS uitlaatsysteem gemaakt, zelf buigen op maat onder de auto (af)gelast, van voor naar achter en zelf een demper uitgezocht...

Afbeelding

Afbeelding

Maar zover wil ik met de Maser (nog) niet gaan, kheb enkel 2 andere dempertjes nodig... vandaar dat ik even op internet aant kijken was en deze tegenkwam
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » wo 23 feb 2011, 10:47

Even oftopic, wat zijn dat voor banden?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Maarten Zwart » wo 23 feb 2011, 11:21

Toyo Proxes 4, maatje 195/40/16
Avatar gebruiker
Maarten Zwart
 
Berichten: 464
Geregistreerd: ma 15 nov 2010, 20:22

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Michele » wo 23 feb 2011, 11:36

Boomerang schreef:
Vince schreef:7 a 10 pk lijkt me reëler inderdaad.
In de regel is het ook zo dat hoe verder een aanpassing aan het uitlaattraject van de motor af zit, hoe minder effect het op het vermogen heeft. Ofwel; een spaghetti-spruitstuk levert meer op dan een sportief einddempertje.

Een spaghetti spruitstuk levert alleen wat op wanneer nokkenassen/timing/ontsteking perfect zijn afgetrimt op de toerentallen waarbij de spaghetti spruitstukken winst genereren.
Alleen even snel zo'n spruitstuk monteren op een standaard motor kan zelfs vermogensverlies veroorzaken.

Ook is het zo dat juist sommige einddempers relatief veel vermogen opslokken.
Wanneer daar een reflectiedemper is gebruikt terwijl in de rest van het uitlaatsysteem absorbtie dempers zijn gebruikt, zal de grootste winst juist wél in die einddemper gevonden kunnen worden.

Goede uitlaattuning is dus eigenlijk specialistenwerk.

De uitlaat op de Ferrari 312B... Alle pijpen zijn uiteindelijk even lang. Pure kunst.
Afbeelding
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor Vince » wo 23 feb 2011, 11:36

Prachtig....... @!#$

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatmods.

Berichtdoor lqpl » wo 23 feb 2011, 13:33

Maarten Zwart schreef:Zijn er mensen met 'aftermarket' einddempers onder hun auto, met name de Bi-Turbo?

Mijn dempertjes zijn aan vervanging toe en heb deze gezien op internet ->

Afbeelding

Zal een iets sportiever geluidje geven, gelukkig dempen de turbo's grotendeels, dus wordt geen bruller zoals vele 'petjes'auto's


Ik stel voor dat je dit doet en ons snel laat zien en horen hoe het geworden is. Misschien een goed alternatief voor 'origineel aftermarket'...
Ik wil ook wel wat meer ronk hebben op de spyder maar ik heb nog de mogelijkheid om de achterdempers leeg te halen, zoals techno heeft gedaan (en zijn 224 heeft een heel aardige sound).
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten

cron