Kenners aan het woord over de GranCabrio

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Kenners aan het woord over de GranCabrio

Berichtdoor PeterM » ma 23 mei 2011, 09:54

Een stukje gesprek tussen de Stijlvolle Heren Kelder (K) en van Regteren Altena (V, en liefhebber van oude Engelse GT’s) uit de NRC van afgelopen zaterdag (Jort moet een nieuwe auto):

V: (…) Wat proberen de heren autoverkopers je aan te smeren?

K: Een Ferrari Calfornia, een post-crisismodel uit Maranello. In de file en voor het stoplicht slaat de toch bescheiden V8 vanzelf af. Scheelt weer litertjes.

V: Dus net al het leuk wordt voor het stoplicht smoort de uitlaat? Zonde!

K: Had ik zelf ook al bedacht., maar het chique broertje van Ferrari, de opvolger van mijn Maserati lijdt net als de welvarende mens aan obesitas. Het Spartaanse is eraf. Van buiten te dik, van binnen te vet, met glimmers en een grille als een paleispoort. Voor zit een oude man, achterin de kleinkinderen en onder de klep een set golftassen plus de beautycase van een verbouwde vrouw. Ze hebben het allemaal van de Maserati Gran Cabrio tot de Bentley Azure. Dik, dik, bah.

V: De smaak van Dubai, Peking en Palm Springs

K: Ik durf het haast niet toe te geven maar Porsche komt dit jaar met de zoveelste update van Ferdinands 911. Stiekum best mooi…

V: Standaard met een Bose booster en een abonnement op de sportschool en de zonnebank

K: Was ik maar arm dan viel er nog wat te kiezen

V: Koop een klassieker, dan doe ik er een tectylbeurt en een lidmaatschap van de ANWB bij.
Laatst bijgewerkt door PeterM op ma 23 mei 2011, 12:48, in totaal 1 keer bewerkt.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Re: Keners aan het woord over de GranCabrio

Berichtdoor cassiopeia » ma 23 mei 2011, 11:29

Heel juist. Alleen Maserati zelf heeft het allemaal nog niet zo door, vrees ik.
Ik denk dat er grote belangstelling zou zijn voor opvolging van het formaat QP IV / 3200GT. Sedan, coupé en een spider. De Maseratina zou een goede basis kunnen zijn wanneer ze daar slim mee omgaan en hier varianten op ontwikkelen.
Die diesel kunnen ze overslaan, dat wordt een marginaal model waarvoor alleen in Europa een handjevol klanten te vinden zijn. Zie je weleens een Jaguar diesel, om maar wat te noemen?
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Re: Keners aan het woord over de GranCabrio

Berichtdoor Michele » ma 23 mei 2011, 13:34

cassiopeia schreef:Die diesel kunnen ze overslaan, dat wordt een marginaal model waarvoor alleen in Europa een handjevol klanten te vinden zijn. Zie je weleens een Jaguar diesel, om maar wat te noemen?

ja, sterker nog, heb er onlangs in gereden. Splinternieuwe XF 2.2 diesel met 190 PK en start/stop systeem. prima auto ":{&
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Re: Kenners aan het woord over de GranCabrio

Berichtdoor duetto » ma 23 mei 2011, 17:09

Dat van die dieselende Maserati's is toch een ander topic?

Ik heb het stukje van K en V ook gelezen, en zoals elke week ontlokte het mij slechts een flauwe glimlach. Bovendien vond ik het jammer dat er een foto bijstond waarop gesuggereerd wordt dat de heren moeite hebben een Duetto aan de gang te krijgen. Laat dat nu juist de klassieker zijn die je na de winterslaap gewoon weer start en wegrijdt (wel even olie peilen uiteraard).

On topic: Ik vind de Grancabrio (en de Granturismo) schitterend om te zien, en het geluid is ook fabelachtig, maar een gewicht van bijna twee ton en een prijs van ruim twee ton zijn natuurlijk buiten alle proporties. Desondanks gaat het me te ver om dan maar een Porsche te gaan rijden, zoals de heer K suggereert (doet 'ie uiteindelijk toch niet, want dat is veel te rationeel en niet dwars genoeg).
duetto
Donateur

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport