Prijzen

Technische vragen, problemen, ervaringen en of opmerkingen

Prijzen

Berichtdoor Giulia » di 16 aug 2011, 07:36

Zat een beetje op www.autoscout24.eu te kijken en dan valt het op dat de prijzen van de QPV, 3200 en 4200 echt naar crisis niveaus aan het dalen zijn. Veel keus in Italië en zelfs 4200's voor onder de 20 mille in Duitsland, QPV's voor 25 mille in Italië. Mocht je in de markt zijn dan lijkt rondsnuffelen in deze landen een meer dan goede optie
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Prijzen

Berichtdoor volantevantage » di 16 aug 2011, 08:05

Hetzelfde is ook al aan de gang bij onze theedrinkende eilandbewoners, met hun Aston's.

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: Prijzen

Berichtdoor volantevantage » di 16 aug 2011, 09:21

Bij de klassiekers is het een heel ander verhaal, hier vragen ze 495K ( in ponden) voor. )&%#@|


Aston Martin DB5 Vantage Coupe : Left Hand Drive
Hexagon Classics


colour Silver Birch
interior colour Black Hide
drive LHD
type Coupe
year 1965
Chassis No. DB5/2134/L
Engine No. 400/2137/V
price P.O.R.
VAT No

1965 Aston Martin DB5 Vantage Coupe:

Left Hand Drive: Factory Air Conditioning

One of Only Seventeen Cars Produced

One of Only Ten Cars Produced To This Specification

The DB5 “Vantage”, a high performance variant was later introduced; the upgraded specification featured a high compression head, altered cam timing and three dual-throat, side-draft Weber carburettors, effectively creating a mixing chamber for each cylinder. Output rose to 314 BHP. Known as the “GT engine” when developed for the first prototype Vantage, it stepped confidently into the shoes of its spiritual predecessor, the venerated DB4 GT, the previous Aston model to feature massive Weber carburetion.

Of the 17 left hand drive “Vantage Specification” DB5’s manufactured, we understand that # DB5/2134/L is one of only 10 cars which were ever built with the ultra-rare and desirable specification of factory air conditioning (known as the Normalair option), limited slip differential, chrome wire road wheels and a power aerial. A copy of the British Motor Industry Heritage Trust certificate confirming original production is supplied in the chassis file together with a copy of the factory build sheet.

Our car was supplied new in April 1965 through Greg Garrison in California, USA. The car spent most of its life in the USA until being returned to England for a thorough restoration by a highly respected UK Aston Martin specialist in 1994, the car was then returned to the USA and entered in various Concours events where the DB5 achieved eight notable first place wins at:

1995, AMOC, Lime Rock
Summit Point Concours
British Cars Concours, Stowe
British Day, Chestnut Hill
1996, AMOC, Lime Rock
1997, AMOC, Lime Rock
2001, Greenwich Invitational Concours
AMOC, Lime Rock
2002 Radnor Invitational Concours

Now presented in absolutely stunning condition, recently serviced and MOT tested. We believe this is probably a once in a lifetime opportunity to acquire such a rare and exclusive left hand drive DB5 Vantage with factory fitted air conditioning; with a total of only seventeen Left Hand Drive cars ever produced, this most iconic model is more exclusive than a DB4GT, at half the price!
volantevantage
Donateur
 
Berichten: 1401
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 07:22

Re: Prijzen

Berichtdoor Vince » di 16 aug 2011, 11:18

volantevantage schreef:Hetzelfde is ook al aan de gang bij onze theedrinkende eilandbewoners, met hun Aston's.

http://www.autotrader.co.uk/classified/ ... ?logcode=p


RHD is moeilijk te slijten natuurlijk...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Prijzen

Berichtdoor cassiopeia » di 16 aug 2011, 12:03

Giulia schreef:Zat een beetje op http://www.autoscout24.eu te kijken en dan valt het op dat de prijzen van de QPV, 3200 en 4200 echt naar crisis niveaus aan het dalen zijn. Veel keus in Italië en zelfs 4200's voor onder de 20 mille in Duitsland, QPV's voor 25 mille in Italië. Mocht je in de markt zijn dan lijkt rondsnuffelen in deze landen een meer dan goede optie


Nederlanders zitten natuurlijk wel met een BPM naheffing die fors doortikt bij een relatief jonge auto. Zo moet er voor een GranSport uit 2005, bijvoorbeeld, nog ruim € 8000 BPM worden bijbetaald. Ook is de historie van buitenlandse auto's vaak moeilijker na te gaan en zijn er nog allerlei bijkomende kosten (óók: reis- en transportkosten!) voordat zo'n auto met NL kenteken voor de deur staat. Zo'n GranSport uit 2005 die voor € 20.000 staat aangeboden kost dan uiteindelijk toch meer dan € 30.000.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur
 
Berichten: 4284
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 18:38
Woonplaats: Lombroso

Re: Prijzen

Berichtdoor Boomerang » di 16 aug 2011, 12:32

Op de genoemde site ben ik geen Gransport tegen gekomen voor 20k Cass. !@#
De goedkoopste echte GS (in IT kom je regelmatig "Gransports" tegen wat gewone 4200's blijken te zijn) heeft 130000km gelopen en kost dan 32k. (plús BPM én meestal een nieuwe koppeling, blijkt het dan plotseling niet meer zo'n koopje te zijn....)
De 4200's met kilometerstanden ONDER de 60k en op voorhand niet vallend in de categorie "fout" zie ik eerlijk gezegd niet aangeboden worden onder de 25k voor de oudere bouwjaren.
Wees er trouwens op verdacht dat de 4200 een technisch komplexere auto is dan een 3200, waar alleen al het vernieuwen van de koppeling snel enkele duizenden euro's kan gaan kosten.
Vibrerende torquetubes en rumoerige lagers in de TT kom je ook nog wel eens tegen en dan gaat de teller sowieso lekker doortikken.

Kortom: staar je niet blind op de goedkoopste aanbiedingen, want het zegt weinig over het prijsniveau van een goed en betrouwbaar exemplaar met de juiste historie en onderhoudsstatus.


Wél sta ik te kijken van het behoorlijk grote aantal erg "goedkope" 3200's, vooral die in Italie.
Overigens ben ik bang dat de goedkope auto's gemiddeld genomen in een erbarmelijke staat (van onderhoud) verkeren.
De auto's die ik in It heb bekeken en scherp geprijsd waren, vielen mij iig enorm tegen.
Een kapotte turbo of overmatige axiaallagerspeling kan de kassa trouwens weer snel doen rinkelen.
Maar dat weten we allemaal al toch? !@#

Voor de QP V zal bovenstaande ook vast wel gelden, maar het algemene prijsniveau lijkt idd fors te dalen.
Het aanbod is natuurlijk ook groter.

Koopjes bestaan niet, zeker niet in Maserati-land.
Moraal van dit verhaal wat mij betreft: gaarne de nodige scepsis betrachten bij het aanschouwen van al deze geweldig aantrijkelijke "aanbiedingen".
En dit soort auto's bij voorkeur op een betrouwbaar adres kopen, bij mensen die de auto's ook door en door kennen en onderhouden kunnen.
Na een jaar sturen wil ik dan wel eens zien wie uiteindelijk de goedkoopste aanbieding heeft gescoord!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Prijzen

Berichtdoor Giulia » di 16 aug 2011, 16:18

Wat een scepsis allemaal weer...Ja misschien is onderhoud lastig te traceren. Geldt ook voor een hoop Nederlandse exemplaren. Je kan met het best grote prijsverschil heel wat reparaties laten uitvoeren. Misschien zit je dan op of net onder NL prijsniveau maar in de regel wel met veel minder kilometers en meer keuze. Enne....met NL exemplaren heb je dezelfde ergernissen, storingen en reparaties dus die vlieger gaat niet helemaal op.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Prijzen

Berichtdoor Boomerang » di 16 aug 2011, 17:52

Nou, het ligt wat genuanceerder.
VOORAL HIER, moeten we er voor op passen dat aspirant kopers de indruk krijgen voor een habbekrats een betrouwbare auto te kunnen kopen in het buitenland.
We hebben op dit en het andere forum nooit anders gedaan dan waarschuwen met het credo "goedkoop is bijna altijd duurkoop", zeker in maserati-land.
Vandaar de adviezen van toen én nu, deze gecompliceerde, onderhoudsgevoelige auto's toch vooral bij een erkend adres met kennis van zaken te kopen en liefst met wat garanties.
En je hebt natuurlijk gelijk; een willekeurige NL auto van een even willekeurige "zomaar zoveelste eigenaar" biedt geen extra zekerheid t.o.v. een buitenlands exemplaar.
Bovendien zijn er natuurlijk lieden die gebooooren zijn voor het geluk. ":{&
Dié lieden kunnen natuurlijk best een gokje wagen over de grens.

Mbt de 3200 denk ik dat het dezelfde kant op gaat als met de vroegere biturbo's.
Steeds meer slecht onderhouden exemplaren komen op de markt, deugen nauwelijks maar drukken wel ongemerkt het gemiddeld prijsniveau.
We hebben voor bv de Ghibli altijd al geroepen dat men de beste moest kopen die men zich veroorloven kon.
volgens mij blijft dat het beste advies.
En een mooie betrouwbare 3200 met weinig km's voor 16.000 euro....daar geloof ik dus nog steeds niet in.
Overtuig me van het tegendeel Ar, toe!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Prijzen

Berichtdoor Vince » di 16 aug 2011, 18:00

Boomerang schreef:Bovendien zijn er natuurlijk lieden die gebooooren zijn voor het geluk. ":{&


Ik niet in ieder geval. Op het vlak van auto's dan. Bij mij gaat een nieuwe Toyota nog stuk.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Prijzen

Berichtdoor Giulia » di 16 aug 2011, 18:02

Nou, het ligt wat genuanceerder.
VOORAL HIER, moeten we er voor op passen dat aspirant kopers de indruk krijgen voor een habbekrats een betrouwbare auto te kunnen kopen in het buitenland.


Daar ga ik niet in mee. Moet iedereen voor zichezelf bepalen. De Diva is waarschijnlijk ook goedkoper geweest alles bij elkaar opgeteld bij kentekenafgifte? Het gaat niet om hethabbekrats, het gaat om goedkoper.

We hebben op dit en het andere forum nooit anders gedaan dan waarschuwen met het credo "goedkoop is bijna altijd duurkoop", zeker in maserati-land.
Vandaar de adviezen van toen én nu, deze gecompliceerde, onderhoudsgevoelige auto's toch vooral bij een erkend adres met kennis van zaken te kopen en liefst met wat garanties.


Wat is goedkoop? Ik heb nu 3 zeer betaalbare Maserati's gehad met evenzoveel complexe en onderhoudsgevoelige techniek die zijn gekocht bij niet specialisten. Geen centje pijn aan gehad behoudens regulier onderhoud en wat pimpwerk. Gaat dus niet per definitie op

Overtuig me van het tegendeel Ar, toe!


^"{})# ikke niet...heb een prachtige QP die ik lekker hou. @!
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Volgende

Keer terug naar QPV, 4200, Spyder en Gransport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten