Error lampje na vervanging var schokbreker

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Error lampje na vervanging var schokbreker

Berichtdoor Kuifje » za 29 okt 2011, 09:58

Hi,

Onlangs de variabele schokbrekers van mijn 3200GTA vervangen door reguliere schokbrekers. Geen goedkoope onderneming, maar de huidige schokbrekers waren in slechte staat en ik wilde geen risico nemen met stukkende actuators. Echter.....ergens in de electronica denkt het brein van de auto dat de variabele schokbrekers stuk zijn en verschijnt er een error melding op het dashboard. Wie of wie heeft suggesties om dit opgelost te krijgen....!
3200GTA
Kuifje

Re: Error lampje na vervanging var schokbreker

Berichtdoor Danny » za 29 okt 2011, 12:02

Ik meen dat het een kwestie was van de control unit van de schokbrekers loskoppelen. De schokbrekers hebben separate control unit (Bilstein) en deze zou eenvoudig los te koppelen zijn.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Kuifje » wo 02 nov 2011, 16:21

Dank. Ik begrijp dat er een centrale eenheid is waar alle errors worden verwerkt. Door het vervangen van de var. schokdempers gaat er een error signaal naar deze eenheid en is dit zichtbaar op het dashboard. Het resetten van de eenheid is geprobeerd maar werkt helaas niet. De control unit van de var schokbrekers zou vervangen moeten worden door een control unit voor reguliere schokdempers zodat er geen 'verkeerd' signaal meer wordt afgegeven. Maar kast kost 360 Euro excl.....een andere oplossing is om softwarematig eea aan te passen in de centrale eenheid, door het signaal te negeren van de var schokbrekers control unit.
Laatst bijgewerkt door Kuifje op ma 14 nov 2011, 22:55, in totaal 3 keer bewerkt.
3200GTA
Kuifje

Berichtdoor Danny » wo 02 nov 2011, 16:42

Hmm, zonder dit te hard willen zeggen (ik ben immers maar een eenvoudige cijferaar, zonder enig technisch inzicht) lijkt me dat F het verkeerd heeft uitgelegd (hetgeen me niet waarschijnlijk lijkt) of dat jij het verkeerd hebt begrepen of dat ik het niet begrijp. Één van die laatste twee dus !@#$%

Maar het lijkt me dat de gewone schokbrekers geen control unit hebben. Ze zijn immers passief (er hoeft niets ge-controlled te worden). Inderdaad even contact opnemen met J, die is vast wel bereid om je het geheim van de smid mede te delen.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Kuifje » wo 02 nov 2011, 17:38

Update: Helaas de enige mogelijkheid is om de unit te vervangen, die het juiste signaal naar de centrale unit doorgeeft. ^%$

Wellicht dat iemand anders die het precies andersom wilt doen interesse heeft in mijn actuators en control unit voor var. schokdempers. Ik heb ze elders op ons forum tekoop gezet. Misschien verlicht deze inkomsten de financiele pijn een beetje. !@#$%

BTW: hij rijdt weer als een speer, de wegligging is enorm verbeterd. De oude schokdempers waren idd gaar.
3200GTA
Kuifje

Keer terug naar 3200GT(A)