airco of niet

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: airco of niet

Berichtdoor blackb » wo 15 feb 2012, 20:23

Ik start ook in eco,en zet hem 10 minuten voor parkeren ook weer in eco,dit voorkomt beslagen ramen.
Zeker bij regenachtig weer,is ook beter voor interieurfilter ivm vocht en schimmel en geur.
Die van mij blijft gewoon in eco stand staan bij opnieuw starten.
Volgens mij heb ik ergens een airco reset procedure gezien in manuel,misschien helpt dat.
blackb

Berichtdoor poly » wo 15 feb 2012, 20:32

Wat Cassiopeia en blackb vertellen is uiteraard juist en geen nieuwtje. Maar als ze de auto in eco afzetten en daarna opstarten staat ie op eco en niet op airco. Waarom? Ik stel vast dat dit inderdaad ook zo is bij mij gedurende een hele tijd en nu ineens weer niet : start ALTIJD op airco : waarom en hoe verhelp ik dat?

Zoals gezegd : ik vervang straks nog eens de relaisschakeling.
poly

Berichtdoor Danny » wo 15 feb 2012, 23:23

Blackb heeft gelijk, er is een airco reset procedure. Heeft iemand hem toevallig paraat? Is zeker de moeite van het proberen waard.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor poly » za 18 feb 2012, 18:04

Klopt.

Alleen zijn blijkbaar niet alle gegevens gekend.

Ik lees in het forum dat het toch blijkbaar iets te maken heeft met de nieuwe batterij. Misschien werd bij het heropstarten niet lang genoeg gewacht :

er staat niets over resetten airco, wel over "self-teaching".
"self teaching (..) automatic procedure is started each time battery is reconnected and ignition key moved to on. the procedure lasts for about 10 seconds, during which all the control and ventilation functions are deactivated."
poly

Berichtdoor poly » zo 19 feb 2012, 18:11

Procedure door de self teaching van de airco gevonden :/ Power Mac 1/allerlei/P.Q./auto/assetto corsa/3200GT Workshop Manual/3200GT Workshop Manual/manuals/3200GT Service Manual/Air_Conditioning/3200gtg-028.

Werkt perfect.
poly

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)