Olielucht

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Olielucht

Berichtdoor Maser73 » za 17 maart 2012, 11:29

Hallo,

Ik krijg wel eens een lichte geur van verbrande olie in het interieur als ik met de 3200 rij. Het is echt een walm die zo'n 10 seconden blijft hangen en dan is het ook echt weg. Het gebeurt overigens niet vaak maar iemand ervaring hiermee? Volgens de dealer kan er wel eens een drup olie vanuit de turbos komen, maar begrijp dit niet helemaal. Is dit van de lagers? Overigens lekt de auto verder geen olie of zo.

Tweede vraagje; de accu was tijdens de winter leeg gelopen en nu loopt het klokje niet meer. Bekend probleem?

Groet uit CH
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Olielucht

Berichtdoor Michele » za 17 maart 2012, 12:50

Drup olie op de uitlaat geeft ook al zo'n geur. Kan inderdaad uit de turbo's komen.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Avatar gebruiker
Michele
Donateur
 
Berichten: 3723
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:05
Woonplaats: Den Haag

Re: Olielucht

Berichtdoor Danny » za 17 maart 2012, 15:35

Of een ietwat lekkende klepdekselpakking, schijnt vaker voor te komen bij de 3200. Bij de eerstvolgende beurt even naar laten kijken.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Olielucht

Berichtdoor Marten » za 17 maart 2012, 16:41

Olielucht zou idd zomaar van een klepdekselpakking kunne komen, drupje op de uitlaat en voila.
Je ziet dan verder geen lekkage, omdat de olie direct verbrandt.

Ik weet niet of het klokje net als in m'n 228 een "geheugen" heeft, ik had namelijk hetzelfde probleem.
Bleek er in het klokje een knoopcelbatterij te zitten, die via een spoeltje ook wordt opgeladen.

Als de accu dan langere tijd plat is, loopt ook deze knoopcel leeg en doet het uiteindelijk niet meer.
Na veel pielwerk klokje helemaal uit elkaar gehaald en de knoopcel vervangen, de mijne was echter niet (zo) leverbaar, uiteindelijk hier wel:

http://www.allekabels.nl/batterijen/knoopcel.html
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Olielucht

Berichtdoor Dutchy » za 17 maart 2012, 16:54

Ah dat verklaart wellicht waarom de klok van de QP5 af en toe zichzelf weer op de juiste tijd zet...... zou het echt...?
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: Olielucht

Berichtdoor Marten » za 17 maart 2012, 22:41

Huh5
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Avatar gebruiker
Marten
Donateur
 
Berichten: 1713
Geregistreerd: do 18 nov 2010, 21:29
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Olielucht

Berichtdoor stijn » zo 18 maart 2012, 19:09

En anders heb ik nog een goede ervaring voor je als het gaat om een Maseratiklokjeherstelbedrijffirma ( in Eindhoven, schijnen ook per post het nodige te krijgen aan opdrachten).
Stein Keuken
Avatar gebruiker
stijn
Donateur
 
Berichten: 2051
Geregistreerd: vr 12 nov 2010, 15:04
Woonplaats: Nuenen

Re: Olielucht

Berichtdoor Maser73 » zo 18 maart 2012, 21:30

Bedankt voor de reacties. Even een afspraak gemaakt voor z'n jaarlijkse controle in 2 weken en laat ik er even naar kijken...
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Re: Olielucht

Berichtdoor Brrt » vr 06 apr 2012, 19:11

en al bekend waar de olielucht vandaan komt??
Brrt
 
Berichten: 62
Geregistreerd: wo 05 jan 2011, 10:43
Woonplaats: Sint-Philipsland

Re: Olielucht

Berichtdoor Maser73 » vr 06 apr 2012, 20:15

Gisteren opgehaald. Bleek inderdaad van turbos's af te komen. Pakking is gecheckt en nog een aantal andere zaken: alles in orde. Ik ga ervan uit dat het ok is aangezien ze ook een behoorlijke reperatie hadden kunnen "aansmeren". Zal het komende tijd wel even in de gaten houden.

Klokje is wel einde oefening. Blijkt overigens in dit model geen batterij in te zitten (vlg mij alleen in oudere type t/m 1999). Klok is direct aangesloten op stroomvoorziening en Blijkbaar toen de accu plat ging in winter vastgelopen.
Maser73
Donateur
 
Berichten: 345
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 21:49

Volgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten