3200 vs 4200

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

3200 vs 4200

Berichtdoor blackb » za 07 jul 2012, 20:13

Vandaag stukje met een 4200 gereden,het is een heel andere beleving als 3200
Chassis bestaat bij 4200 uit 2 delen en bij 3200 uit een stuk, ben erg benieuwd of iemand meer details hierin weet
Zijn ze door dezelfde constructeur ontworpen etc
Is chassis 3200 alleen voor de 3200 gebruikt,of ook voor Ferrari modellen bijvoorbeeld voor model 456 of 550.
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor Boomerang » za 07 jul 2012, 20:37

Hoe vond je het rijden?

Waar komt dat verhaal van chassis uit twee delen vandaan?
Naar mijn weten wordt de bodemplaat trouwens met geen enkel ander automodel gedeeld.

De bodemplaat van de 4200 verschilt van de 3200 het meest vanaf achter de voorstoelen.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor blackb » za 07 jul 2012, 21:00

Het rijden was een een enorm verschil,had ik niet verwacht,omdat ze toch veel op elkaar lijken,ik let vooral op het weggevoel waarbij de 4200 iets meer op comfort lijkt te zijn gemaakt.3200 lijkt een stugger chassis te hebben,waardoor 3200 zich meer door het gas kan laten sturen,ook de stuur hoek voelt anders aan,3200 lijkt meer voorruit te sturen en 4200 iets meer onder de wagen.Ik geloof dat er ook specifieke waardes aan de stugheid aan een chassis gegeven worden,die de buigzaamheid aangeven,ben benieuwd naar deze waardes,of waar deze te vinden zijn.
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor djkid » za 21 jul 2012, 11:59

Een heel groot technisch verschil tussen de 3200 en de 4200 is de gewichtsverdeling. De 4200 heeft de versnellingsbak achterin ipv voorin. Bij het rijden van de 3200 voelt je echt het enorme gewicht op de vooras. persoonlijk vind ik de 4200 preciezer sturen, en in ieder geval prettiger.
Daarnaast is ook het verschil in koppel goed te merken. De 3200 heeft bij lage toeren /
bij wegrijden meer koppel. Dat mis je echt wel in de 4200. Die laatste heeft wel een motor die meer gretig aan het gaspedaal hangt en graag hoge toeren wil maken.
Tenslotte het zit comfort. Hoe was je ervaring met de 4200? Ik kreeg in de 3200 pijn aan met zitvlak bij lange ritten, bij de 4200 totaal geen last van. Je zit ook lager, en ook dat bevalt me beter.
djkid
 
Berichten: 31
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 22:19

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor blackb » za 21 jul 2012, 17:40

@djkid
De betere gewichtsverdeling van 4200 snap ik niet zo goed,3200 heeft met alle wielen tegelijk op de weegschaal gestaan en had op elk wiel iets meer als 400 kilo,het verschil per wiel was minimaal.
Wel met bijna volle tank,en reservewiel achter.
Misschien is er wel verschil met lege tank,maar daar kom je ook weer niet ver mee.
De fijne automaat van de 3200 kan niet tippen aan de automaat van de 4200,misschien moet je bij 4200 handgeschakeld kiezen of de GS.
Koppel onderin bij 3200 geeft inderdaad een prettige rij beleving.
Al lijken ze op elkaar,het zijn 2 totaal verschillende auto's naar mijn idee.
blackb
 
Berichten: 93
Geregistreerd: za 19 nov 2011, 23:10

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor djkid » za 21 jul 2012, 19:11

Die automaat van de 3200 is onovertroffen. Daar rijdt iedereen soepel en vlot mee weg. Ook in de file kun je je niets beter wensen. Met een 4200 CC is het een andere zaak. Je kan de handgeschakelde bak op een automatisch programma zetten, maar dat maakt het nog geen automaat. In het begin miste ik de automaat zeer, maar nu ruim 11.000 km verder in de CC begin ik de robot gestuurde versnellingsbak steeds meer te waarderen. Nee, het wordt nooit een automaat, maar het schakelen leer je wel, en dan kan je ook met een 4200 heel soepel en vlot ervandoor. Toch is de 4200 niet voor file rijden geschapen......
djkid
 
Berichten: 31
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 22:19

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor djkid » zo 22 jul 2012, 07:55

Over de gewichtsverdeling: Bij de 3200 rust 55,2% op de vooras, en 44,8% op de achteras. Bij de 4200 rust 52% op de vooras en 48% op de achteras. De motor van de 4200 is 48 kg lichter dan de 3200 met zijn twee turbo's. De 4200 is ook compacter, namelijk 3 cm korter en 8 cm minder hoog en is verder achter de vooras geplaatst.
Kleine verschillen, dat wel, maar merkbaar bij het rijden.
Om de verschillen tussen de 3200 en de 4200 is een zoekplaatje waarbij je echt tot diep in de details moet duiken. De overeenkomsten tussen de beide modellen zijn veel groter. Maar dat is iets voor een nieuw topic!
djkid
 
Berichten: 31
Geregistreerd: di 06 dec 2011, 22:19

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor ConraddeBruin » zo 22 jul 2012, 21:11

Ik heb allebei de auto's diverse malen gereden.
Ik ben uiteindelijk voor een GS gegaan omdat deze technisch veel beter is.
Natuurlijk mis ik het gesis en gefluit van de turbo's maar de toeren die de GS maakt is ook echt een sensatie. Het stuurgedrag van de GS is ook fenomenaal..zo ontzettend strak op de weg , heerlijk.
Op de snelweg soms iets te zoekerig/direct maar ja. Ik heb het nieuwe schoeisel Pirelli PZero Corsa al in huis.... Hopenlijk dat dat wat helpt.
Ik vind de GS echt beter dan de 3200 maar iedereen deie een 3200 heeft snap ik ook. Dilemma??
ConraddeBruin
 
Berichten: 181
Geregistreerd: zo 11 sep 2011, 16:06

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor Danny » zo 22 jul 2012, 21:29

Hoe ben jij eigenlijk aan de p zero corsa gekomen? Of wordt ie nog wel voor 19 inch gemaakt?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: 3200 vs 4200

Berichtdoor Vince » ma 23 jul 2012, 09:43

ConraddeBruin schreef:Ik vind de GS echt beter dan de 3200 maar iedereen deie een 3200 heeft snap ik ook. Dilemma??


Nee hoor, Boomy heeft ze gewoon gemixt. Probleem opgelost.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55


Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 3 gasten