winterbanden

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: winterbanden

Berichtdoor duetto » vr 04 jan 2013, 17:31

Bij mijn Coupe hebben de zomerbanden en winterbanden dezelfde maat, wellicht verklaart dat waarom ik minder verschil in rijeigenschappen voel dan de twee Alfisti hierboven (of ik heb er gewoon minder gevoel voor, dat kan natuurlijk ook).
duetto
Donateur

Berichtdoor Emilio » za 05 jan 2013, 22:58

Bij mijn 3200GT heb ik een setje met Pirelli SnowSport 240 V 265/35R18V97 en 235/40R18V91 er op.
Rijdt prima, mag er alleen niet harder dan 240 mee, grmpf...

Bieden wel wat minder grip dan de Michelin Pilot Sport 2. Valt het meest op als je rechtdoor wat meer gas geeft op een natte of vochtige weg.

Maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's die ik met winter- en zomerbanden gereden heb.

Enige échte voordeel van winterbanden (ten opzichte van GOEDE zomerbanden) is de gigantisch veel betere grip in sneeuw.
Mijn ervaring is dat zomerbanden in zo'n beetje alle andere omstandigheden beter performen dan winterbanden, of het nu koud is of niet. Lijkt me ook dat winterbanden wat minder snel aquaplanen - maar de laatste keer dat me dat overkwam is 20 jaar geleden ofzo.

Desondanks ben ik wel voorstander van winterbanden: beter mee verlegen dan om verlegen. Ruudsterrr5
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Emilio
Donateur

Berichtdoor Emilio » za 05 jan 2013, 23:03

Overigens, op mijn dagelijkse auto (C5) heb ik nu Continental ContiWinterContact TS830 winterbanden, die bevallen heel erg goed! Heel weinig verschil ten opzichte van de zomerse michelins.
Ik denk dat ik voor een volgend setje winterbande voor de Maser ook de Conti's zou overwegen.
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Emilio
Donateur

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)