betere koplampen

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: betere koplampen

Berichtdoor treets » do 14 feb 2013, 13:34

Marten, ik ben nog even gaan zoeken, maar zoals ik het nu begrijp ligt het niet zozeer aan de temparatuur alswel aan de bedrading die je noemt. Voor het armatuur zou de temperatuur geen issue mogen zijn.
Wellicht dat slecht gefilterde (UV) Xenon lampen wel op den duur problemen opleveren voor kunststof armaturen. Opmerkingen over temperatuur van Xenon lampen:

http://www.pilotxenon.com/?id=101#11.
en
http://www.phoneshop4u.nl/faq-xenon-verlichting.html
treets
Donateur

Berichtdoor Marten » do 14 feb 2013, 21:08

Hoi treets, ik heb gezegd dat Xenon redelijk heet wordt, maar eerder een opmerking gemaakt over met name de warmte-afvoer.
H1 en H7 lampen zijn kleiner dan zo'n Xenonbol en daarbij zijn de koplampen van moderne auto's vaak compact én van kunststof, ook de "spiegel".
Bij VW, maar ook andere merken, ontstaan al problemen met de standaard lampen, zelfs stadslicht, waardoor fittingen wegbranden, smelten. De 1e 166's hadden al problemen met stadslichtlampjes waarvan de fitting wegsmolt.

Daarom zeg ik, pas op met een grotere warmtebron plaatsen in dezelfde koplamp.
Ik heb geen ervaring met ombouw van Maserati's, maar ik weet wel dat er al wel eens brandschade is ontstaan na ombouw.
En vergis je niet, ook een brandende Xenonbol is bloedheet.

Veel problemen met koplampen zijn trouwens specifiek NL, omdat we veel in de file staan en niet hard mogen rijden, waardoor er minder rijwindkoeling is op je koplampen.

Nog even een update, ik vergat te melden dat af fabriek Xenon berekend is op de koplamp waar het in moet qua brandpunt. Achteraf inbouw kan veel strooilicht opleveren.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor treets » do 14 feb 2013, 22:36

Bedankt Marten, no offence en ik weet dat je veel praktijkervaring hebt. Ik probeer alleen te snappen hoe het zit. Wat mij betreft een goede discussie!
treets
Donateur

Berichtdoor Marten » vr 15 feb 2013, 21:23

O, ik voelde me niet aangevallen ofzo hoor. Bleek alleen dat m'n verhaal niet duidelijk genoeg was.
Ik probeer het zo beknopt en helder mogelijk te houden omdat er anders enorme lappen tekst komen, maar soms is het dus iets te beknopt.
't Zit mee tot 't tegen zit.
Maserati 228
Alfa 159 3.2 V6 Q4
Fiat Seicento Sporting - Abarth
Marten
Donateur

Berichtdoor yrrah » di 19 feb 2013, 00:49

En Poly, werken ze? Ik heb het deze winter ook gedaan....met een hid setje.... Tot op heden perfect...
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)