Vragen m.b.t. inbouwen Becker Navigatie

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Vragen m.b.t. inbouwen Becker Navigatie

Berichtdoor Maser73 » zo 17 maart 2013, 15:46

Treets, mocht je van je Becker Mexico CC afwillen (en deze heeft groen display) laat maar weten. Wil juist af van mijn huidige navi in 3200 en op zoek naar een standaard eind jaren 90 Becker met groen display. Groet
Maser73
Donateur

Berichtdoor treets » zo 17 maart 2013, 17:44

Ik weet nog niet wat ik met de oude radio wil: eerst zien of de nieuwe bevalt, en daarna de vraag of ik de originele radio toch niet bij de auto wil houden. Mocht ik 'm kwijt willen dan zal ik aan je denken!
treets
Donateur

Berichtdoor Vince » ma 18 maart 2013, 11:23

Ik zou de originele bij de auto houden.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor Maser73 » ma 18 maart 2013, 21:26

Ok Treets, begrijp het. Kijk even verder .
Maser73
Donateur

Berichtdoor treets » zo 12 mei 2013, 21:09

Om even terug te komen op mijn eigen vragen: het is gelukt!

En even de stappen, handig indien ik zelf de boel weer terug wil bouwen Tssk5:

- Becker tooltjes besteld om de MexicoCC te kunnen verwijderen (deze zijn anders dan die van de Cascade)
- voor de blauwe (C3) Iso connector een aantal bijbehorende kontakten besteld
Reden is dat de microfoon met zo'n connector is geleverd, maar de draadjes op de ipod connector moeten komen. Probleem is de kontaktjes uit de bestaande connector te krijgen. Afknippen en nieuwe kontakjes aanknijpen is een stuk gemakkelijker.
- rooster bovenop het dashboard losschroeven: hieronder blijkt mooi ruimte te zijn voor de GPS ontvanger. Een VD draadje naar beneden gefrommeld en hiermee de coax kabel getrokken.
- bekleding van de rechter a-stijl losgetrokken en de bekleding boven het rechter portier. Interieurverlichting losgeschroefd. Nu kun je ook hier een VD draad doorwurmen vanaf het interieurlicht naar rechts, boven de hemelbekleding. Hier de microfoondraad mee naar rechts getrokken, langs de a-stijl naar beneden. Vervolgens bovenaan de vloermat terug naar het midden zodat ook deze draad rechts van de middenconsole uitkomt waar ook de GPS-coax uitkwam.
- de iPod remote kit bestaat uit een korte kabel vanaf de radio, een kastje en dan een wat langere kabel voor in het handschoenenkastje o.i.d. Ik heb het kastje van de remote kit met dubbelzijdige tape tegen de linkerkant van het handschoenenkastje geplakt, de korte kabel kan nu dus met de andere twee kabels mee naar de radio. Rechtsachterin het handschoenenkastje een gaatje geboord (is een soort hard schuim) voor de iPod connector. Alleen nog een oplossing vinden zodat m'n iPod niet los rondslingert. Zal wel een hoesje met klitteband tegen de bovenkant van het kastje worden.
- de drie kabels de middenconsole in frommelen en hier en daar met een tie-wrap vastzetten.

De ontvangst van de GPS antenne is niet fantastisch, dus misschien is óp het dashboard om die reden beter. Het werkt overigens wel, waarschijnlijk met dank aan de snelheidspuls en de gyro.
Ook handsfree bellen en de iPod werkt. Ik ben tevreden!

Nog een paar fotootjes tot slot:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
treets
Donateur

Berichtdoor cassiopeia » zo 12 mei 2013, 21:32

Prachtig, met die uitgebreide omschrijving!
Zo houden we die schitterende, originele Beckers in stand!
Heel spijtig, dat het merk niet meer bestaat. Ik heb Becker's in de meeste van mijn auto's: daarmee bestrijk ik de periode 1956 - 2005.
Bedoel je met "tooltjes" die steeksleuteltjes die nodig zijn om het apparaat te verwijderen uit de schacht? Ik wist niet, dat daar verschil in bestaat. Ik heb ze wel voor de Becker Monza in mijn Lancia, maar niet voor de Indianapolis die in de Quattroporte zit.
Proud owner of the following cars:
Maserati: Quattroporte Evoluzione V8 3.2(2000), Alfa Romeo: Spider V6 3.0 ('95)+ Alfetta 1.8 ('84), Lancia: Delta 1.8 LS VVT ('98)+Ypsilon 1.2 LS ('96), Mercedes 190SL ('55)+300SD ('80), Renault Gordini ('65+'67)
cassiopeia
Donateur

Berichtdoor treets » zo 12 mei 2013, 21:39

Klopt, ik bedoel inderdaad die platte sleuteltjes met zo'n haakje eraan.
Ik heb overigens niet geprobeerd of het echt niet werkt als je de 'verkeerde' sleutels gebruikt maar ze zien er wel heel anders uit. Vandaar dat ik ze maar voor die paar euro besteld heb.

Inderdaad zonde dat Becker dit soort units niet meer levert, het werkt echt heel doordacht.
treets
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 13 mei 2013, 12:50

Ik heb dit weekend eindelijk de dension ipod-aansluiting op mijn Grundig in de 968 aangesloten. Dit is een Grundig 5600 die ongeveer 'period' is en erg mooi staat in de middenconsole. De reden van het uitstel was dat de CD-wisselaar aangesloten moet blijven waarbij alleen 3 draadjes moeten worden overgenomen door de dension... en er zat nog een wisselaar van een ander merk in de achterbak gemonteerd. Dus eerst die weggehaald, toen de de Grundig-wisselaar erin, toen draden knippen en omleggen naar dension. Het werkte wel in 1 keer. Ik heb de keuze voor dension gemaakt omdat de geluidsweergave erg goed is en ik klaar was met cassette-ipod-gedoe danwel FM-modulatie - beide met slechte geluidskwaliteit en zonder oplaadfunctie natuurlijk. Welkom ook de impromptu yoga - meteen van mijn rugklachten af.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor treets » ma 13 mei 2013, 13:07

Dan heb je dus zowel de wisselaar als de ipod werkend? Dat gaat bij de Becker niet, maar ik vraag me af nu de iPod goed werkt of ik de wisselaar nog ooit zou gebruiken.
De Becker neemt overigens de complete bediening van de iPod over, je ziet dus playlists, artiesten en albums op het scherm van de autoradio. Ik vermoed dat je bij jouw Grundig een soort virtuele CD wisselaar bedient? Dus je ziet dan alleen tracknummers o.i.d.?
treets
Donateur

Berichtdoor lqpl » ma 13 mei 2013, 13:13

Het is vrij archaisch hoor. De wisselaar geeft geen geluidsignaal meer af aan de Grundig - dat is door de iPod via de dension overgenomen. De wisselaar moet wel via de control-draden aangesloten blijven omdat de Grundig anders denkt dat er geen MCD is en je een foutmelding krijgt. Geen data op het display, alles via de iPod/iPhone regelen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)