Een 3200GT voor 8K ??

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Een 3200GT voor 8K ??

Berichtdoor Jac » do 24 apr 2014, 19:50

Zo vertelde vandaag een zeer gewaardeerde Maserati-dealer mij dat sommige onderdelen van de 3200 extreem kostbaar zijn. Als je snel telt is een 3200 van eur. 20.000,- die in redelijke staat verkeert al een veelvoud waard aan onderdelen!!
Zo als het de Ghibli verging/vergaat, zullen ook snel 3200's als donorauto gebruikt gaan worden.... En net als de Ghibli zijn ook sommige delen van de 3200 echt niet meer nieuw te verkrijgen. Gebruikte delen worden meer gevraagd en zo is de cirkel rond...

Een goed exemplaar is dus nooit "duur" maar hooguit mag je zeggen dat het "veel geld" is. En goede exemplaren worden heel snel heel zeldzaam.
Jac
Donateur

Berichtdoor Martino » za 26 apr 2014, 16:02

Jac schreef:En goede exemplaren worden heel snel heel zeldzaam.

1. Zeldzaamheid in algemene zin was voor mij een van de redenen om voor Maserati te kiezen. Van de sterk stijgende verkoopaantallen van Maserati word ik niet heel vrolijk. Alhoewel de Alfieri snel mag komen om ook weer snel af te schrijven hamersmiley
2. Zeldzame kwaliteit brengt de 3200 prijzen wellicht weer een beetje op niveau (in een voorzichtig aantrekkende markt)? Het valt me op dat bij partijen als Wim Prins en Sam van Dalen de vraagprijzen lijken te stabiliseren. Of zie ik dat verkeerd?

Ik ben er nog steeds heel blij mee, maar ik rij wel steeds minder en minder...
Maserati Gransport 2006 - BMW Z4 3.5is 2014 - BMW M3 DCT 2010
Martino
Donateur

Berichtdoor Jac » za 26 apr 2014, 18:34

Dat klopt helemaal Martino.

Deze auto's worden steeds meer op REELE waarde gewaardeerd. Niet alleen het bijzondere uiterlijk maar ook de rij-beleving maakt een 3200 begeerlijk. En eur. 20.000,- voor een goed exemplaar (waar ook nog wat op aan te merken mag zijn) is nog steeds weinig geld. Wat koop je anders voor unieks in die prijsrange? Een leuke auto als een Delta Integrale wordt al kostbaarder dan 20d....

Wat de prijzen bij Sam en Wim Prins betreft; Als je de verkopende partij bent en dus van de opbrengst moet eten, is het bizar moeilijk iets over te houden. Daarbij geldt ook; hoe lager de prijs, hoe complexer de verkoop wordt.
Na 40 Maserati's (van oude Bitrubo tot nieuwe GranTurismo S) kan ik daar inmiddels een boek over schrijven....
Jac
Donateur

Berichtdoor Cosmasi » za 26 apr 2014, 19:01

Jac schreef:Dat klopt helemaal Martino.

En eur. 20.000,- voor een goed exemplaar (waar ook nog wat op aan te merken mag zijn) is nog steeds weinig geld. Wat koop je anders voor unieks in die prijsrange? Een leuke auto als een Delta Integrale wordt al kostbaarder dan 20d....

Idd, ik zou het wel weten voor een goed exemplaar voor deze prijzen, je zal wel gek zijn als je voor iets minder of hetzelfde een 911 996 zou kopen. Zoveel mooier en unieker een goede 3200GT imo. Het is dat ik voor nog iets mooiers wil gaan binnen het Italiaanse, anders ging deze nooit weg Ruudsterrr5
Cosmasi

Berichtdoor Martino » za 26 apr 2014, 20:09

Yes, het Maseratipositivisme is terug applause
* en ik vind lufti's en waterkokers (behalve type 996) ook leuk hoor, maar Maserati and Italian Lifestyle zitten best diep. Dus liever een Lambo ofzo erbij :-). Wie is de eerste?
Martino
Donateur

Berichtdoor Rangeboom » zo 27 apr 2014, 11:01

Martino schreef:Yes, het Maseratipositivisme is terug applause

Is nooit weggeweest hoor!
Alleen hebben een aantal veelposters het merk de rug toegekeerd en dat merk je dan natuurlijk op zo'n forum.
Zelf heb ik de Maser echt weer herontdekt en ben ik iedere keer weer verbaasd hoe geniaal het ding stuurt, versnelt en aanvoelt.
In dat kader is het wellicht aardig dit topic even te lezen:

http://www.sportsmaserati.com/showthrea ... ace+driver

Wat ook een rol speelt, is de vacuumfase die Maserati veroorzaakt door het uitblijven van een nieuwe compacte coupe.
De complete looptijd van de Granturismo is voor de meesten onder ons " verloren tijd", want geen echt alternatief voor 3200 of Gransport, dus geen reden om op het forum uitvoerig te spreken over een "nieuwe maser". (Hoewel ik lang heb getwijfelt over die GT)
Voor mij is het in ieder geval reden om niks te doen en ondertussen de GS te koesteren.
Maar er gloort hoop voor ons met een toekomstige Alfieri.

Tja, die porkers.
Al vind je het modelletje leuk, je "werkplek" ziet er troosteloos uit en als je het motorkapje open doet raak je ook al niet opgewonden......ik begrijp het echt niet.
En natuurlijk klinkt zo'n boxer leuk, maar klinkt het mooier dan een italiaanse V8?
Het is ook zo'n makkelijke keuze, iedere bouwvakker die je vraagt zou ooit eens een 911 willen.
Wat mij betreft is vooral de laatste variant van de 928 de enige Porsche met lef én een echte GT, maar daar zijn de 911 jongens het meestal ernstig mee oneens.
Vermoedelijk spelen ook financiele overwegingen mee? (afschrijving/kosten)
Reacties komen er vast wel. lachebekkie
Overigens vind ik de recentste 911 een stuk begeerlijker; de auto lijkt gestrekter en eleganter en vooral in het interieur zijn forse stappen gemaakt!

http://press.porsche.com/media/gallery2 ... or+_1_.jpg
Rangeboom

Berichtdoor Martino » zo 27 apr 2014, 14:17

Eerste reactie :-). Thanks Boom.

Rangeboom schreef:1. Alleen hebben een aantal veelposters het merk de rug toegekeerd en dat merk je dan natuurlijk op zo'n forum.

2. Tja, die porkers.
En natuurlijk klinkt zo'n boxer leuk, maar klinkt het mooier dan een italiaanse V8?
Het is ook zo'n makkelijke keuze, iedere bouwvakker die je vraagt zou ooit eens een 911 willen.

3. Vermoedelijk spelen ook financiele overwegingen mee? (afschrijving/kosten)

4. Overigens vind ik de recentste 911 een stuk begeerlijker; de auto lijkt gestrekter en eleganter en vooral in het interieur zijn forse stappen gemaakt!

Ad 1. Aardige gasten, die nieuwe porker eigenaren ;-), maar tis idd wel jammer. Ik lees en schrijf liever over ons merk. Het moet niet tot gemopper op Maserati leiden. Het is een cool merk.

Ad 2. V8 of V6 van Italiaanse makelij graag, maar ook ik zou wel eens een 911 willen bezitten. Voor doordeweeks dan graag.

Ad 3. 911-jes zijn niet goedkoper in onderhoud dan Maserati's. Ik heb buurtgenoten die erop leeggelopen zijn (lage km-stand 964/993/996) en uiteindelijk met veel teleurstelling hun droom auto laten gaan.

Ad 4. Helemaal mee eens: flink groter en stoerder. Over een paar jaar een PDK voor doordeweeks svp. Zelfs een nieuwe Targa mag erin.
Martino
Donateur

Berichtdoor charles » zo 27 apr 2014, 16:35

later als ik groot ben en centjes heb wil ik een 3200gt en geen porker, vind ik veeeel mooier en spannender tot die tijd doe ik het wel met mn biturbo, gtv, 164...........
charles

Berichtdoor dueporte » zo 27 apr 2014, 17:03

Ik vind toch dat enige nuancering op zijn plaats is. Ten eerste denk ik dat we als jongetje allemaal wel die 911 wilde hebben als droom auto. Ten tweede is het een ijzersterk model gebleken dat wellicht (na de kever?) het langstlopende model is.
Ten derde als het om autoliefhebber gaat, ieder zijn ding. Een bepaald model begeren, vertroetelen is toch een prachtige hobby? En daar dan de bijbehoren enthousiaste verhalen bij, daar word ik wel weer enthousiast van! Het leuke van de 911 is dat er voor iedereen wat wils is. Ikzelf hou meer van de luchtgekoelde, vanwege het aanzuigende geluid. Vriend van mij heeft er een tijd gereden, daarna overgestapt naar een 996. Snel was deze, maar de sensatie van motor geluid etc . Was verdwenen.

De andere kant van de 911 is wat minder positief. Hij staat symbool voor kijk mij, ik heb het gemaakt auto. Als je niets met auto's hebt en je wilt een sportwagen om je vrienden te imponeren, dan is de keuze naar een 911 snel gemaakt en niet een maserati. Prachtig toch dat onze oude barrels tot fronsen leidt op de weg. De 911 is dat stadium al gepasseerd.
Vrijdagavond nog competitie getennist in een klein boerendorp. Toen het gesprek op auto's kwam en mijn teamgenoot vertelde dat ik maserati reed, vertelde de man dat zijn teamgenoot een Porsche reed. Tja, en als je dan ziet wat voor figuur daar dan in rijdt.. In haast onverstaanbaar plat Brabants met dikke bierbuik en handen waar de aardappelen mee gerooid worden... Jee, ik rij unne pors...

Waarschijnlijk geen idee wat voor auto hij reed, maar ja.
Tja, dat zijn ook autokopers en tellen mee in de statistieken.
dueporte

Berichtdoor Term54 » zo 27 apr 2014, 17:18

Ik ben ook weer bezig met een herontdekking van het merk. De aandacht was wat weg door elke keer weer problemen etc. dat is hopelijk nu voorbij en kan ik weer optimaal gaan genieten. Herontdekking ook wel weer door alle aandacht die het merk krijgt.
Ik hoop ook dat er weer een echte opvolger komt van de 3200 / GS. De GT vind ik echt te groot.

De aandacht verdelen over 3 auto's is ook wat te veel en ik ga denk 1 van de 3 weg doen en dat is niet de Maserati.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)