differentieel

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: differentieel

Berichtdoor Otto C. » vr 10 okt 2014, 19:50

En heul gunstig voor de gewicht verhouding.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: differentieel

Berichtdoor lqpl » vr 10 okt 2014, 19:55

Ik zag dat er nog 3 liter ruitensproeiervloeistof in het vat (van 1,5 kg) zat! Het hele ding is er nu af. 30+3+1,5=34,5. Ik ga een zakje van een halve liter monteren.

Wil je een keer de 3200 komen wegen? Of nee, ik kan het spul ook eens naar jou meenemen.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: differentieel

Berichtdoor Otto C. » vr 10 okt 2014, 20:14

Ja leuk, maar eerst de schade repareren. Eigenlijk ben ik er niet goed in thuis hoe je nu de auto kan fine tunen. Hoe je de veer drukken moet afstellen en zo.
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: differentieel

Berichtdoor lqpl » vr 10 okt 2014, 20:28

Kun je hoogte afstellen? Dan heeft wegen zin. Veerdruk moet je op het circuit doen en vind ik ingewikkelder. Met mijn nieuwe intraxset was de kont all over the place en voordat ik dat op een rijtje had waren de banden te warm en te hard en vloog ik de Audi S uit. hamersmiley
Het is nogal een gepiel met over- of onderstuur in het 1ste, 2de, of 3de deel van de bocht en bij verschillende snelheden. Petje af voor de mannen van intrax die dat toch wel goed in de vingers hebben.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: differentieel

Berichtdoor Otto C. » zo 12 okt 2014, 11:23

lqpl schreef:Kun je hoogte afstellen? Dan heeft wegen zin.


Begrijp ik het dan goed, dat je de rij hoogte lager stelt bij het wiel met de hoogste uitslag op de weegschaal?
Avatar gebruiker
Otto C.
Donateur
 
Berichten: 976
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:16

Re: differentieel

Berichtdoor lqpl » zo 12 okt 2014, 16:06

Daar komt het in het kort wel zo ongeveer op neer ja. Eerst natuurlijk alles (accu e.d.) op de beste plek zetten. Liefst L en R min of meer gelijk (vooras belangrijker dan achteras) maar iig de verhoudingen RV/LA en LV/RA min of meer gelijk (of RV+LA=LV+RA).

Als je schroefveren hebt dan kun je met de auto op platen vrij snel resultaat boeken.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: differentieel

Berichtdoor yrrah » di 14 okt 2014, 19:24

ach Ig, je bent niet de enige die de neus in de muur zet. Dit weekend een M3, bij start. Muur zelfs 23cm omgeschoten.... Driving5
ghibli II 2.0 maserati red- verkocht
Mercedes G 350 turbo L
Pinarello FP quattro/ campagnolo
Alfa Romeo 166....Nero- verkocht
yrrah
 
Berichten: 525
Geregistreerd: wo 28 sep 2011, 13:31
Woonplaats: amsterdam

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten