Pagina 6 van 7

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2015, 22:03
door Andrea
Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 09:08
door Boomerang
F-blok is ook een beest.
Maar ook niet helemaal probleemvrij.
Hier en daar lees je nu toch wel wat vaker over defecte nokkenasverstellers.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 13:07
door Marten
Andrea schreef:Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.


Dan wel deze graag:
alfa-romeo-spider-duetto-06.jpg

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 16:29
door cassiopeia
Ja, zo'n Spider Duetto is natuurlijk een iconische auto, waartoe The Graduate natuurlijk in hoge mate heeft bijgedragen. Verder is die Duetto mechanisch gezien vrij eenvoudig en inzichtelijk. Alle technische onderdelen zitten ook in seriemodellen die lang en in grote aantallen geproduceerd zijn.
Bij de waardeontwikkeling van de Maserati 3200/4200 speelt toch het productie aantal ook wel mee. Van de 3200 zijn er rond de 5.500 gebouwd en dat is echt veel voor zo'n type auto. Vijf tot tien keer zoveel als de befaamde modellen uit de jaren 50/60/70. Bij een merk als Jaguar is er na de fameuze E-type ook nooit meer een productiemodel geweest dat een duidelijke waardeontwikkeling doormaakte.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 17:11
door Boomerang
Van de 3200 zijn er volgens mij zo'n 4500 geproduceerd in een relatief korte bouwperiode. (99-2001)
De 4200 van 2001-2006 en in veel grotere aantallen.

Zouden er van de 3200 nog meer dan 2000 rondrijden op deze aardbol?
Ik vraag het me af.
Al met al zie ik voor de 3200 toch echt betere kansen om ooit nog eens een collector te worden.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: za 30 mei 2015, 21:09
door dueporte
Marten schreef:
Andrea schreef:Het F blok vind ik toch wel bijzonder, gewoon omdat F per definitie bijzonder is (voor mij).

Op termijn houdt de 3200 meer liefhebbers denk ik. Beetje vergelijkbaar met Alfa Spider 4. Beter dan het origineel, maar je wilt die met carburateurs.


Dan wel deze graag:
alfa-romeo-spider-duetto-06.jpg

Vandaag deze te koop gezien bij e r classics in Waalwijk

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 10:08
door Term54
Persoonlijk denk ik dat de 3200 meer kansen heeft ivm originaliteit (de GS met boomerangs natuurlijk ook) en aantallen.

Afgelopen weken eindelijk weer eens storingsvrij gereden met de "diva"
Opmerkelijk is dat boven de 15 graden het CE lampje niet aangaat. Maar zodra het kouder is dan 15 graden en je begint een rit dan weet je zeker dat binnen 5 min. het CE lampje gaat branden. Iemand ? of zou het echt het karakter van de auto zijn ? Mijn eigen vrouw moppert ook altijd onder de 15 graden :-)

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 15:58
door Boomerang
Bij temperaturen onder de 15 graden maar warme motor na herstart nog steeds cel?
Da's wel gek dan.
Mischien een keer uitlezen bij een lage buitentemp en dan kijken welke melding er komt.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2015, 16:22
door Term54
Na herstart meestal geen ce meer.

Re: waarde ontwikkeling 3200GT

BerichtGeplaatst: vr 19 jun 2015, 12:08
door Term54
Mooi stukje uit de laatste autovisie waarin een porsche 996 tegen een Maserati 3200 GT wordt vergeleken.

"Deze Maserati met zijn boemerangachterlichten gaat een gewilde klassieker worden, daar zijn de meeste liefhebbers het wel over eens."

"echte klasse kent geen maximale houdbaarheidsdatum, dat bewijzen beide auto's."