De larini monteren (geen demper)

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Boomerang » do 14 okt 2010, 16:24

volantevantage schreef:Watmotje ?


Pak maar snel een glas wijn en een goed boek. %^#@(
Als we je nodig hebben "rammelen we wel met de pispot". @!
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Dutchy » do 14 okt 2010, 16:25

@ Boom we hadden kleinere doppen met kruiskoppeling en het was niet veel of moeilijk werk. Probleem was alleen dat de koppeling van de kleine set niet echt lekker meer was. De garagist had mooi gereeedschap.... niets op aan te merken.

Jij had het over een bodemplaat onder de 3200 die vaak stuk werd gereden. Ik vraag mij af welke plaat dat dan is. Of bedoel je de onderlip van de bumper?

Verklaar je nader. "bepalen voornamelijk de temperatuur van de monoliten in de katalisatoren" Hoe bepaald een verderdelde thermometer de temp van de monoliten. Enige dat ik mij voor kan stellen is dat de temp het verbrandings mengsel in de gaten houd maar iets bepalen??

Even het blokje eruit wippen zegt ie... confused Ik zal er eerdaags nog eens goed naar kijken. Zweet plekje hoeft natuurlijk niet meteen zo drastisch te zijn.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Boomerang » do 14 okt 2010, 16:35

De plaat onder de voorbumber idd.

In het technisch relaas over de thermocoupler, wordt gesproken over het controleren van de temperaturen van de katalysatoren.
Wanneer de thermo dingessen een te hoge temp meten, grijpt de motorsturing in.
Op het dashboard krijg je dan de speciaal voor Vince bedachte melding "slow down".
En je hebt gelijk, die dingen méten en de motorsturing bepaald.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Modena » do 14 okt 2010, 18:55

Begrijp ik nu goed dat er nog geen filmpje is gemaakt?
Modena
 

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Vince » do 14 okt 2010, 19:15

Modena schreef:Begrijp ik nu goed dat er nog geen filmpje is gemaakt?


Dat begrijp je goed. Zondag maakt Dutchy het ruimschoots goed als ik de plannen hoor...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Danny » zo 17 okt 2010, 20:20

Dut, ik vind ze in ieder geval goed klinken! Bovendien (en daar was het je om te doen) heeft de beademing van de motor nu geen verstopping meer on the way out. Merk je iets van vermogensverschil (koppel onderin o.i.d.)?
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Dutchy » zo 17 okt 2010, 21:10

Ja klopt Danny... ik heb toch zeker wel het gevoel dat de auto beter presteert.

Het geluid valt mij wel tegen als ik eerlijk ben. Zeker na het horen van Vince die over het parkeer terrein probeerde te driften met de Diva. Er kwam een mini voorbij die meer lawaai maakten. Was wel cool om te zien ook hoe de neus omhoog wordt gelift bij hard accelereren. Nah ja, ik denk in ieder geval dat Vince zijn hart wel even heeft kunnen luchten... das ook wat waard. %$#@
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Vince » zo 17 okt 2010, 22:07

En bedankt nog, dat wordt weer op mijn rug slapen vannacht... adhd @#$

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor Dutchy » di 19 okt 2010, 11:50

Even een experimentje gedaan. Er zit in de decat pijpen 2x een gaten set om de lambda en de EGT sensor aan te sluiten. We hadden de extra gaten dus afgedopt zoals het hoort. Nu heb ik het wel een over die electric cut outs (funfactor) gehad en dacht hoe krijg ik nou eens ietjes meer lawaai zonder hoge kosten.

Ineeens )&%#@| Bam! daar was het idee. Es kijken wat er gebeurt wanneer ik die twee afdoppers uit de decats schroef en de motor laat draaien. Zo gezegd zo gedaan....

Dan starten........... WOOOOOWWWWWW wat een geluid zeg. klinkt ongeveer zeau....

RAM pampam RAMAMAM pampam

Godskolere zeg das gaaf.... hup die auto instappen en even door de Ijtunnel... nou ik heb echt nog nooit zoveel mensen zien omdraaien... hahahaha. Gewoon 3 keer een duimpje gehad... ik lag dubbel man.

Beetje dit gevoel had ik......

Afbeelding

Conclusie... de dempers houden werkelijk al het geluid tegen en de turbo's houden wellicht iets tegen maar het is dan ook maar een ietsjepietje. Zonder uitlaat rijden zou absoluut niet te doen zijn.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy
 
Berichten: 2104
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:09

Re: De larini monteren (geen demper)

Berichtdoor lqpl » di 19 okt 2010, 11:52

Dus wat ga je nu doen? Ik zeg: einddempers leeghalen...
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten