Alarm blijft loeien na aansluiten accuklemmen, na winterstop

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Alarm blijft loeien na aansluiten accuklemmen, na winterstop

Berichtdoor Atlantis » za 08 apr 2017, 20:51

In oktober 2016 de 3200GTA in de garage geparkeerd, portieren dicht gedaan (maar niet afgesloten), alarm bewust niet ingeschakeld, daarna accu eruit gehaald en tot slot de kofferklep dicht gedaan (maar niet in het slot laten vallen, zodat je altijd met de hand de kofferklep kan openen als de accu er niet in zit).
Accu heeft de hele winter aan de druppellader gehangen en is met zekerheid vol en niet defect (volgens mijn CTEK-5 druppellader). Vandaag accu gemonteerd, eerst plus-klem en daarna de min-klem aangesloten zoals het hoort. Bij het aansluiten van de min-klem begint alarm direct te loeien. Als ik op het knopje van de afstandsbediening druk om alarm uit te schakelen, hoor ik wel dat deze werkt (portiersloten gaan dan open of dicht, bijvoorbeeld), echter de sirene van het alarm stopt niet. Ook na meerdere keren op het knopje van de sleutel drukken, helpt niet.
Toen ben ik de auto gaan zitten, om te starten, dat lukte zonder probleem. Kortom, de motor draaide, maar het alarm bleef loeien. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, terwijl ik jaarlijks dezelfde "winterprocedure" volg.
Wie kan mij helpen?
3200GTA, Blu Nettuno metallizzato
Atlantis

Re: Alarm blijft loeien na aansluiten accuklemmen, na winter

Berichtdoor Danny » zo 09 apr 2017, 06:54

16 x de afstandsbediening klikken (vergrendelen / ontgrendelen) zou het alarm systeem weer in sync moeten brengen. Ook zou het kunnen zijn dat de accu van het alarmsysteem leeg is (die heeft zijn eigen accu). Die kun je bijladen door gewoon een stuk te gaan rijden. Succes!
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Maser73 » zo 09 apr 2017, 09:51

Idem gehad, accu alarm kapot. Overigens op één of andere manier vond mijn 32 het niet altijd even prettig om alle stroom eraf te halen. Vaker nukken gehad hierdoor en daarna altijd Ctek in winter eraan gehangen en stroom erop gelaten. Nooit meer probleem gehad in 6jr tijd....
Maser73
Donateur

Berichtdoor Danny » zo 09 apr 2017, 09:59

Ik doe dat ook: accu gewoon erin laten en aan de druppelladert
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Atlantis » zo 09 apr 2017, 11:55

Bedankt voor jullie input.
Hoe lang moet ik rondrijden, voordat het loeien stopt? Valt wel erg op als ik in de maserati rijdt met loeiende sire, ziet men mij meteen voor crimineel aan.... of kan ik ook de auto stationair laten draaien en af en toe gas geven, om die alarmaccu te laden?
Kan ik een stekker lostrekken op eenvoudige manier om het loeien te stoppen tijde het rijden?
Waar zit die alarmaccu? Kan daar rechtstreeks de CTEK-lader op aangesloten worden?
Veeel vragen, dat weet ik, maar toch wederom bedankt voor jullie meedenken.
Atlantis

Berichtdoor Otto C. » zo 09 apr 2017, 15:22

Als je even een stofdoek in de sirene stopt, dan hoor je hem niet meer(zorg wel dat de doek niet op de turbo kan vallen) Ik denk dat je niet hoeft te rijden om de alarm accu te laden. Vaak zit de accu in de sirene.
Otto C.
Donateur

Berichtdoor Atlantis » ma 10 apr 2017, 16:31

Vandaag de minpool weer aangesloten op de accu, maar er loeide geen sirene. Dus, waarschijnlijk heeft het probleem zich vanzelf opgelost door zaterdag jl. de auto een paar minuten stationair te laten draaien.
Ik ben weer blij om na de winter te genieten van het motorgeluid.
Nogmaals bedankt voor jullie tips.
Atlantis

Berichtdoor duetto » di 11 apr 2017, 21:30

Ik heb iets soortgelijks met de Granturismo. Twee weken geleden uit de stalling gehaald (waar hij constant aan de druppellader heeft gehangen), en sindsdien blijft het alarm telkens een paar minuten loeien wanneer ik de auto heb afgesloten en weer openklik. De oplossing is niet afsluiten, maar dat vindt de verzekeraar geen goed idee. Ondanks dat ik intussen alweer zo'n 1500 km gereden heb blijft het euvel. Maar donderdag gaat 'ie naar Louwman en dan zal het wel weer goedkomen.
duetto
Donateur

Keer terug naar 3200GT(A)