Uitlaatspruitstuk

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor 3200_QPV » vr 05 nov 2010, 14:52

Ik ben wel benieuwd naar dat laswerk.

De kosten voor het uitlaatspruitstuk vallen wel mee, maar de hele operatie van motor eruit en er weer in dat maakt dat het geheel 3 mille kost.
Avatar gebruiker
3200_QPV
Donateur
 
Berichten: 193
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 10:45

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor Giulia » vr 05 nov 2010, 15:54

3200_QPV schreef:Ik ben wel benieuwd naar dat laswerk.

De kosten voor het uitlaatspruitstuk vallen wel mee, maar de hele operatie van motor eruit en er weer in dat maakt dat het geheel 3 mille kost.



^(*&

Bij dezen ben ik (mocht dat financieel al haalbaar zijn) definitief afgehaakt voor een 3200...pfff wat een prijzen
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor Boomerang » vr 05 nov 2010, 16:01

Ben er van overtuigd dat dat wel wat goedkoper kan.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor Vince » vr 05 nov 2010, 16:36

Boomerang schreef:Ben er van overtuigd dat dat wel wat goedkoper kan.


Wat denk jij dan dat je voor zoiets kwijt bent?
Even er van uitgaande dat je de hele klus moet láten doen he?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor SpyderGT » vr 05 nov 2010, 20:23

3200_QPV schreef:
Boomerang schreef:Hebben ze ook gezegd waardoor de scheuren onstaan?
Te ruig met koude motor, of juist door bloedheet plotseling stilzetten?


Is dat achteraf nog te bepalen dan? Of komt het alleen voor bij ruig bij koud of heet stilzetten. Ik warm altijd netjes op en laat de auto ook de laatste km's rustig afkoelen.

Misschien nog ff checken bij Xantijn wat ie bij de chat-tocht heeft uitgevoerd %$#@ Volgens mij reed ie toch redelijk rustig ...

Binnenkort wordt ook de aandrijfas onder handen genomen, want die vibratie wil ik er toch uit hebben. Doe ik alles in één keer. Dan is het ook maar één ernstige factuur.

Ik heb gereden alsof er een ei onder het gaspedaal lag, ik durf niet zo hard te gaan met een auto van een ander, maar misschien had je dat ookwel gemerkt %$#@ Ik hoop niet dat het komt doordat ik er te truttig mee gereden heb...Ik heb bij het starten gewacht totdat alle lichtjes aan waren. Voordat ik hem uitzette heb ik hem nog even laten lopen om de turbo´s enigzins af te laten koelen. Dit trucje wist ik nog van de Ghibli. Ik weet niet hoe het te merken is dat het uitlaatspruitstuk gescheurd is, maar ik heb tijdens het rijden niets opgemerkt? Hij reed prima en de motor klonk gezond. Wel verschrikkelijk balen zeg, wat een geld. @#$ Ik hoop dat het voor een stuk minder geld opgelost kan worden!
SpyderGT
Admin
 
Berichten: 1213
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor Boomerang » vr 05 nov 2010, 20:28

Volgens mij, als je de motor los maakt van de motorsteunen en hem in de takel zo hoog mogelijk optrekt en maximaal naar de andere kant duwt, moet je het ding er bijna wel af kunnen peuteren.
Uitlaten aan beide kanten los, alle slangen er af, filterhuizen weg......volgens mij moet het dan lukken.
Bel anders Franco eens om te kijken wat die zegt.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor mhov3 » vr 05 nov 2010, 22:43

Boomerang schreef:Volgens mij, als je de motor los maakt van de motorsteunen en hem in de takel zo hoog mogelijk optrekt en maximaal naar de andere kant duwt, moet je het ding er bijna wel af kunnen peuteren.
Uitlaten aan beide kanten los, alle slangen er af, filterhuizen weg......volgens mij moet het dan lukken.
Bel anders Franco eens om te kijken wat die zegt.


die van mij is al regelmatig eruit getakeld, zo blijft alles gangbaar ":{&
schrik ik dus niet meer van.
Gewoon meerdere zaken combineren omdat je er dan makkelijk bij kan:
-alle riemen
-beide knock sensors vernieuwen
-waterpomp
-en dus ook de koelwater slangen daarzo
-controle turbo's
-etc etc
Ex 2.24v,ex ghibli2 series 1,ex 3200gta
Interested in new project: de tomaso longchamp
mhov3
 
Berichten: 10
Geregistreerd: wo 03 nov 2010, 21:38

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor Emilio » za 06 nov 2010, 00:56

als je alleen het spruitstuk zou doen, dan is de specialist toch in 1 hele dag wel klaar, niet dan??

Zo ja dan, iets richting de 100 tientjes incl btw aan arbeid, 30 tientjes spruitstuk, ben je toch voor max totaal 130 tientjes klaar zou ik zeggen, geen 300. !@#
3200GT Automatica, Blu Nettuno

È pericoloso sporgersi
Avatar gebruiker
Emilio
Donateur
 
Berichten: 463
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 22:36

Re: Uitlaatspruitstuk

Berichtdoor rpmbiturbo » za 13 nov 2010, 10:52

Ik heb nog een lh en Rh liggen van 5-98 in goede staat
Ingeslagen maserati nr 479362100 en 479362000
Afbeelding
Biturbo 84
Ghibli ABS '95
rpmbiturbo
Donateur
 
Berichten: 372
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 19:30
Woonplaats: Roermond

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast