Pagina 2 van 5

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: do 23 sep 2010, 19:43
door PeterM
... Ok , maar hoe kom je nu aan de info over de rondrijdende aantallen?

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: do 23 sep 2010, 20:42
door V8

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: vr 24 sep 2010, 20:39
door PeterM
'k heb gekeken. Geen info, de QPIV is geen spotters-object ^%$
Wist ik ook wel, die petjes hebben geen smaak #$#@

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 21:01
door Danny
Goed werk! Het is een mooi en inhoudelijk goed epistel geworden. Een aantal punten spreekt wel voor zich en is van toepassing op elke (sportieve) auto zoals: koppelingsslijtage bij sportief rijgedrag en remmen die meer te verduren krijgen bij automaten. Misschien is het goed om bij dat soort punten een relativerende opmerking te plaatsen, anders raken potentieel geïnteresseerden misschien nog in de stress van het grote aantal mogelijke storingen/gebreken.

Hoofdconclusie zou wat mij betreft mogen zijn: een 3200 is een zeer goede propositie. Niet alleen qua looks en value for money maar ook qua kosten voor onderhoud en reparaties. Ja, sommige reparaties zijn duur maar door alle ervaring die door de mensen van dit forum is opgebouwd is vrijwel alles bekend over de 3200 en in voorkomende gevallen zijn simpele/goedkope oplossingen voorhanden. Dus als je bij de aankoop van een 3200 je huiswerk goed doet, kun je voor weinig knaken zeer veel lol beleven!

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 21:57
door lqpl
Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 13:02
door Vince
lqpl schreef:Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.


Goede vraag. Wil ik ook wel eens weten...

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 13:24
door Danny
lqpl schreef:Danny lijkt bij zichzelf in therapie maar ik deel de conclusies. Waarom denk ik nooit na over een 3200GT? Daar denk ik nog even over na.


%$#@ %$#@

Nou dat valt wel mee hoor. Ben wel met snode plannen bezig maar daarover later meer...

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010, 00:29
door Emilio
Mooi overzicht! Nog een paar detail-correcties en een nuancering:

V8 schreef:Maserati 3200 GT

1. Uitvoeringen

Maserati 3200 GT automatic (1998-2001)
Maserati 3200 GT handgeschakeld (1998-2001)
Maserati 3200 GT Assetto Corsa (2001-2001)


De "automatica" is pas in 1999 geintroduceerd, de handbak-versie was er eerst en alleen.


2. Specificaties

Motor V8, 3217 cc, met twee turbo’s (luister naar het geluid).
Max. vermogen 370 pk (271 kW) bij 6250 toeren/min
Max. koppel 490 Nm bij 4500 toeren/min
Achterwielaandrijving
Sperdifferentieel en traction control
Topsnelheid 280 km/u
Acceleratie 0-100 km/u: 5,1 sec

Volgens de specificaties is de top van de Automaat-versie 270 km/u,
en doet ie de 0-100 in 5,7 sec.



7. Aandachtspunten 3200 GT

<knip>
- Originele uitlaat einddempers roesten snel door. Aftermarket RVS exemplaren zijn duurzamer en klinken vaak fraaier.


RVS duurzamer ja, maar "klinken vaak fraaier" - dat is geen feit, ook geen algemeen heersende mening. Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens sommigen fraaier".

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: wo 22 dec 2010, 08:53
door Modena
Emilio schreef:Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens sommigen fraaier".


Of: Ik zou er hier niet meer van zeggen dan "klinken volgens de meesten fraaier".

Re: 3200 GT Factsheet

BerichtGeplaatst: do 10 feb 2011, 22:58
door Jos Red Racing
Bij de 3200 hebben we te maken met de Check Engine verhalen. Begrijp ik het goed dat de auto bij iedere check engine in de noodstand (max toerental etc) geraakt? Of hangt dat van de oorzaak van de melding af?

Alvast bedankt voor reacties.

Jos