De ene auto (3200) is de andere niet...

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Boomerang » do 10 maart 2011, 18:45

Vandaag de auto van PJ meegekregen voor wat onderzoekjes en een paar tests met een prototype contactloze gaspedaalpotmeter.
Hoop dat het lukt allemaal.

Maar: Deze auto rijdt fantastisch!
Ondanks dat dit bouwnummer een kleine duizend exemplaren vroeger van de band rolde dan de Diva, rijdt het ding strakker en stabieler dan de Diva toen ik haar nog in bezit had.
Daar gáán we dus met onze aangeleerde vooroordelen dat je toch vooral een zo laat mogelijk exemplaar moet hebben.
Waar het in zit weet ik niet, maar de auto van PJ moet de "Skyhook suspension" ontberen en staat op doodnormale Michelins, maar rijdt heel vertrouwenwekkend, rustig en strak op flinke snelheden over bochtige wegen.
Ondertussen ben ik dus zeer benieuwd naar de ervaringen van de huidige eigenaar van de Diva, nu die eindelijk op ander rubber staat.
Al eerder had ik tijdens proefritten vastgesteld dat de verschillende auto's werkelijk totaal anders aan kunnen voelen.
Zijn dat nou de consequenties van in kleine oplages gebouwde exoten?
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor lqpl » do 10 maart 2011, 19:17

Ik heb eens in de 3200 van Emilio gereden. Dat voelde prima. Lijkt op jouw ervaring met de auto van PJ. Later naast Dutchy gezeten in de diva en D was klagerig over de wegligging. Ik hoorde iig wat bijgeluiden (zie andere topics). Indruk was dat de eigenaars daarvoor (vv en boom) de auto gemaltraiteerd hadden .... ":{&
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Boomerang » do 10 maart 2011, 19:28

VV was een stoplichtsprinter heb ik gehoord. @#$
Zonder gekheid; Banden/schokbrekers zie ik als het belangrijkst te onderzoeken onderwerp, die bijgeluiden zijn nieuw voor mij.
De auto was na de aandrijfas-exercitie tot op zeer hoge snelheden muisstil (ook tijdens MCH toerrit in DUI met even meer dan 260kmh), dus ben ik zeer benieuwd wat er dan na mijn afscheid van de auto gebeurd moet zijn.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Vince » do 10 maart 2011, 20:05

Interessante materie.

Maar; hoe correct is jouw recollectie van het rijgedrag van de Diva nog na al die tijd?
Om het écht te testen moet je ze direct na elkaar rijden lijkt mij. Hier zit jaren tussen.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Boomerang » do 10 maart 2011, 20:07

Daar heb je een punt.
Maar PJ's auto rijdt iig erg goed.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Vince » do 10 maart 2011, 20:12

Wellicht interessant om ze beiden eens na elkaar te rijden, bijvoorbeeld bij een MC-toerrit.

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor 3200_QPV » do 10 maart 2011, 20:13

Wellicht dat we op een komend event hier wat tijd in kunnen steken door met verschillende auto's te rijden. Vraag blijft dan wel waar het verschil vandaan zou moeten komen.
Avatar gebruiker
3200_QPV
Donateur
 
Berichten: 193
Geregistreerd: wo 22 sep 2010, 10:45

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Vince » do 10 maart 2011, 20:14

Skyhook is wel een verdachte iig...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Giulia » do 10 maart 2011, 20:22

Vince schreef:Skyhook is wel een verdachte iig...



Skyhook wordt zeer lovend beschreven in den pers...verder denk ik dat Boom na een flink jaar de herinnering van de Diva qua wegligging nog wel in zijn geheugen heef staan. Verder doen banden en schokdempers een hoop qua wegligging.
Avatar gebruiker
Giulia
Donateur
 
Berichten: 6541
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 16:09
Woonplaats: Tussen de wijnranken

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Boomerang » do 10 maart 2011, 20:24

In mijn herrinnering was het vooral het heftig reageren op spoorvorming en minimale stuurcorrecties.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Volgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron