De ene auto (3200) is de andere niet...

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: De ene auto (3200) is de andere niet...

Berichtdoor Giulia » do 10 maart 2011, 20:31

Boomerang schreef:In mijn herrinnering was het vooral het heftig reageren op spoorvorming en minimale stuurcorrecties.

Heftig reageren bij spoorvorming (trekken, abrupte koerswisseling) had ik ook met mijn eerste 224V. Na andere banden helemaal niks meer van te bekennen.
Giulia
Donateur

Berichtdoor PeterM » do 10 maart 2011, 21:41

Interessant onderwerp!

Heb inmiddels in heel wat QPIV's (mee-)gereden. Vergelijking van het weggedrag is lastig/ niet fair. omdat in mijn eigen auto nu eenmaal die dikke Kit Sportivo stabi's zitten. Ben niet toegekomen aan het voelen van verschillen tussen bandenmerken en demping.

Nog meer dan het rijgedrag valt het verschil in motorrespons van de diverse 8 cilinders op. Dus de reactie van de auto op een via het intrappen van het gaspedaal aangegeven wens tot versnellen. Grote verschillen tussen de diverse auto's en geen idee waar 'em dat in zit.

Het sloomst was QPIV EVO met een 3200 GT motor, die ik ooit in de buurt van Houten gereden heb (die inderdaad). Die zou op papier als de brandweer moeten gaan, maar deed dat absoluut niet.

Ik ben na al die ervaringen nog steeds erg tevreden met mijn eigen roestbak, zowel qua motor als qua weggedrag.
... dò ist der Bahnhof!
PeterM
Donateur

Berichtdoor Term54 » zo 13 maart 2011, 14:24

De "diva" staat nu op michelin sport pilot 3 en helaas heb ik met de oude oude banden niet zoveel kunnen rijden dus een echte vergelijking heb ik niet. Ze is nog wel gevoelig voor spoorvorming maar niet extreem, ik denk dat het komt doordat de michelin's iets zachtere wangen hebben dan de pirelli's die eraan de voorkant op zaten.
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Dutchy » ma 14 maart 2011, 08:41

Daar ben ik wel benieuwd naar Jacco. We moeten nog even afspeken... Bel mij even wanneer je tijd hebt. Ik heb geen nummers meer na de val van mijn Galaxy S... Die kunnen niet veel hebben zeg maar.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Vorige

Keer terug naar 3200GT(A)