Danny's 3200

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Danny » ma 23 jan 2012, 10:15

Er zijn de laatste tijd wat kleine dingen gedaan aan m'n auto:

In de eerste plaats heb ik Jorrit laten zoeken naar de oorzaak van een beetje "inhouden" bij volgas. Dit inhouden ging gepaard met een dreunend geluid. Dit euvel speelde al langer maar omdat ik vrijwel nooit plankgas rijd werd dit 1 van die dingetjes die op een later tijdstip maar eens aangepakt moesten worden. Nadat de auto op de rollenbank van Buddy was geweest vond ik dat dat tijdstip was aangebroken. Eerst zijn alle (turbo-)slangen gecontroleerd maar het probleem bleek in de dumpvalves te zitten. Gelukkig lagen er nog 2 dumpvalves voor het grijpen (van mijn schade-auto) en het inhouden/dreunen bij volgas is nu helemaal verdwenen. !@#$%

Verder heb ik de achterste spoorstangen van mijn 3200 vervangen door gemodificeerde exemplaren (de Boomy modificatie). Mijn spoorstangen waren nog prima maar aangezien het materiaal niet zo heel prijzig is, heb ik het laten doen in het kader van "weer nét ietsjes beter". Met dank aan de man uit Meppel voor de uitstekende tutorial: http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=13&t=151
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Vince » ma 23 jan 2012, 10:18

Merk je verschil met de spoorstangen?

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Boomerang » ma 23 jan 2012, 10:37

Vast.
Zonder... doen de achterwielen gek.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Boomerang » ma 23 jan 2012, 10:42

Danny schreef:Er zijn de laatste tijd wat kleine dingen gedaan aan m'n auto:

In de eerste plaats heb ik Jorrit laten zoeken naar de oorzaak van een beetje "inhouden" bij volgas. Dit inhouden ging gepaard met een dreunend geluid. Dit euvel speelde al langer maar omdat ik vrijwel nooit plankgas rijd werd dit 1 van die dingetjes die op een later tijdstip maar eens aangepakt moesten worden. Nadat de auto op de rollenbank van Buddy was geweest vond ik dat dat tijdstip was aangebroken. Eerst zijn alle (turbo-)slangen gecontroleerd maar het probleem bleek in de dumpvalves te zitten. Gelukkig lagen er nog 2 dumpvalves voor het grijpen (van mijn schade-auto) en het inhouden/dreunen bij volgas is nu helemaal verdwenen. !@#$%

Verder heb ik de achterste spoorstangen van mijn 3200 vervangen door gemodificeerde exemplaren (de Boomy modificatie). Mijn spoorstangen waren nog prima maar aangezien het materiaal niet zo heel prijzig is, heb ik het laten doen in het kader van "weer nét ietsjes beter". Met dank aan de man uit Meppel voor de uitstekende tutorial: http://www.maseratichat.nl/viewtopic.php?f=13&t=151


Goed bezig Dan.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Danny » ma 23 jan 2012, 12:54

Vince schreef:Merk je verschil met de spoorstangen?


Eh, nee.

Zoals gezegd waren mijn oude spoorstangen nog helemaal niet aan vervanging toe. Ik heb de onderdelen gekocht toen mijn schokbrekers nog niet waren vervangen en toen vond ik de auto qua ophanging nogal soft en "lawaaig", zowel voor als achter. Het vernieuwen van de schokbrekers maakte echter een wereld van verschil en zodoende was deze modificatie eigenlijk overbodig. Maar ja, onderdelen lagen er al en het monteren is echt een fluitje van een cent.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Avatar gebruiker
Danny
Donateur
 
Berichten: 2584
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 20:53
Woonplaats: Laren nh

Re: Danny's 3200

Berichtdoor poly » do 09 feb 2012, 20:59

Kan iemand mij vertellen hoelang die gestuurde schokbrekers het houden? Danny, vervanging na hoeveel km.?
poly
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 21 sep 2010, 17:19

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Vince » vr 10 feb 2012, 09:09

Een normale set schokbrekers is na 150k wel aan vervanging toe. Van deze heb ik geen idee. Ik denk dat de verhouding stad/snelweggebruik ook wel invloed heeft...

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Avatar gebruiker
Vince
Donateur
 
Berichten: 9123
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 15:55

Re: Danny's 3200

Berichtdoor Boomerang » vr 10 feb 2012, 10:21

poly schreef:Kan iemand mij vertellen hoelang die gestuurde schokbrekers het houden? Danny, vervanging na hoeveel km.?

Bij de Diva was er al een stuk bij 60k km's.
Wellicht idd meer veroorzaakt door het stilstaan dan door het rijden.
Avatar gebruiker
Boomerang
Donateur
 
Berichten: 4898
Geregistreerd: za 18 sep 2010, 07:26
Woonplaats: dichterbij dan je denkt....

Re: Danny's 3200

Berichtdoor lqpl » vr 10 feb 2012, 11:03

Duur, dat niet rijden in Maserati's.
quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; biturbo spyder 1993; 3200GT 2000; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
Avatar gebruiker
lqpl
Donateur
 
Berichten: 5783
Geregistreerd: vr 17 sep 2010, 17:48
Woonplaats: Padova

Re: Danny's 3200

Berichtdoor duetto » vr 10 feb 2012, 18:26

Bij mijn coupé is eind vorig jaar (bij de 30.000 km beurt) ook de diagnose gesteld dat de schokdempers vervangen moeten worden. Ik vermoed dat de slechte toestand van de schokdempers meer te maken heeft met het jaren stilstaan voordat ik de auto kocht, dan met de (inmiddels ruim 25.000) kilometers die ik erin gereden heb. Toch?

Een setje voordempers werd door Hessing aangeboden voor ruim 2.000 euro (maar is nog steeds onderweg), terwijl mijn Alfa-dealer voor een setje achterdempers 1.800 euro vraagt, dus inderdaad is een stilstaande Maserati een dure hobby.
Avatar gebruiker
duetto
Donateur
 
Berichten: 942
Geregistreerd: wo 02 feb 2011, 12:15

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast