Wel of niet de 3200GT

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Wel of niet de 3200GT

Berichtdoor Vince » do 14 apr 2011, 09:21

Okee, wat voor rapport is dit dan? confused

Porsche 911 Cabriolet Carrrera 2 1990
Porsche 911S Coupé 1976
Porsche 912 / 3,2 hotrod 1969
BMW M5 E39 2001
Vince
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » do 14 apr 2011, 10:24

Ik probeer niet lullig te zijn, maar ik denk dat het verwachtingspatroon niet helemaal klopt. Die auto bij milano kost bijvoorbeeld maar 23k. Dat is geen geld voor zo'n auto. Als je dan verwacht een 3200 te hebben die er uitziet alsof hij uit de showroom komt, dan zit je verkeerd. Wat krassen en witte vlekken vind ik voor die prijs best te doen, als je hem laat overspuiten en hij is voor de rest prima dan heb je alsnog een prima auto te pakken. Ik denk dat je voor om en nabij de 20k geen mooie 3200 mag verwachten, dat is gewoonweg niet realistisch. Voor de echt mooie 3200's betaal je denk ik zo'n 30 a 35k. Dus de vraag is wat je dan voor 20k mag verwachten? Wat mij betreft geen super 3200.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Term54 » do 14 apr 2011, 10:52

Als ik bij Milano kijk staat er alleen een zwarte met rood leer te koop voor 23k. Bij deze ben ik gaan kijken in Jan. Waar halen jullie nu de blauwe dan vandaan ?
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - 2007
Fiat Panda 4x4 - 1984
Fiat 500L - 1969
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor lqpl » do 14 apr 2011, 16:39

Ik stel voor deze laatste posts incl die maffe tabel allemaal te verwijderen. Ik had nog een goeie tip maar dat lijkt paarlen naar de zwijnen werpen.
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

Berichtdoor Salernitana » do 14 apr 2011, 17:38

Vreemd dat je het rapport weghaalt ik heb het ook niet verzonnen. Jullie lachen me uit als ik zeg dat ik een Mercedes CLK Cabriolet heb om in te ruilen en komen
met rare postings die niet worden verwijderd, vraag dan zelf een rapport op van je eigen of andere auto.

Resumé, de officiële rapport geeft wel dus weer dat mijn type Mercedes 23000 dagwaarde heeft en voor inruil 16/17000 euro mag opbrengen.
Laatst bijgewerkt door Salernitana op do 14 apr 2011, 17:52, in totaal 2 keer bewerkt.
Salernitana

Berichtdoor Salernitana » do 14 apr 2011, 17:46

Hier de betreffende bron:

http://www.autocheck.nl
Salernitana

Berichtdoor Michele » do 14 apr 2011, 17:55

Al die online rapporten zijn hartstikke leuk, maar de werkelijke wereld zit nu eenmaal iets anders in elkaar. Als ik de prijs opvraag van mijn huis komt er ook iets anders uit dan ik er voor betaald heb, en ik weet uit mijn verleden als fotoboer nog dat er regelmatig klanten in de winkel stonden die de 'officiële' inruilprijzen voor hun oude fotospullen wilden terwijl ze iets terugkochten waar we niets op verdienden en dus ook niet op wilden inruilen. Wat dat betreft heb ik regel 1 van McKeowns price guide nog steeds in mijn achterhoofd, die vrij vertaald luidt: "de waarde van een product wordt bepaald op het moment van verkoop en is afhankelijk van de geestestoestand van de verkoper en de koper en de situatie waarin zij verkeren". Dit heeft weliswaar betrekking op verzamelbare camera's, maar gaat net zo hard op voor auto's in de liefhebberscategorie.

Lullig om te zeggen misschien, maar als je ANWB en occasionsite koerslijsten gaat lopen toepassen op de aankoop van een gebruike Maserati, zal er waarschijnlijk nooit een Maserati komen.

te uwer info: met het kenteken van mijn Maserati slaat de genoemde website op tilt %$#@ hetgeen logisch is, want een 2.24v is geen gangbaar model. Overigens: die site wil persoonlijke gegevens hebben die louter ter harvesting zijn. Schadevrije jaren? Postcode? e-mail adres? Postcode en huisnummer??? Voor een waardebepaling??? Dat is puur en alleen ter opbouw van een database. check ook even punt 9 van de algemene voorwaarden van de site...

Artikel 9. Privacy
9.1 De door bezoekers verstrekte persoonsgegevens kunnen op verschillende manieren gebruikt worden. Primair worden uw gegevens verwerkt in het kader van de totstandkoming van een overeenkomst met A2SP of één van de deelnemende bedrijven. Daarnaast kunnen wij uw gegevens ook gebruiken voor marketing- en promotiedoeleinden van A2SP of één van onze partners. Informatie of een aanbieding van een samenwerkende partner zal rechtstreeks aan u kenbaar gemaakt worden door de betreffende partner zelf. De herkomst van uw persoonsgegevens zal wel herleidbaar zijn tot A2SP. Indien u daartoe toestemming geeft bij het aanmelden voor de nieuwsbrief zullen uw persoonsgegevens worden gebruikt voor het per post of e-mail toesturen van informatie over producten/diensten van door ons geselecteerde derden. Indien u persoonsgegevens aanlevert verklaart u zich akkoord met deze doeleinden.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 14 apr 2011, 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Salernitana » do 14 apr 2011, 18:02

We gaan helemaal off-topic maar over onderstaande is wat te zeggen:

BTW, heb ik ook niet verzonnen.

De praktijk wijst namelijk uit dat vaak een hogere (gevoels-)waarde aan een voertuig wordt toegekend dan het voertuig in de handel daadwerkelijk waard is. Bij dagwaardevaststelling gaat het om de vervangingswaarde, niet om de verkoopwaarde. In de verkoopwaarde is een bedrag voor garantie en vaak een onderhoudsbeurt opgenomen. De dagwaarde wordt door de markt bepaald aan de hand van vraag en aanbod. Over het algemeen wordt de dagwaarde vastgesteld aan de hand van de ANWB/BOVAG koerslijst.
Salernitana

Berichtdoor Danny » do 14 apr 2011, 18:06

Het is misschien wel een beetje vergaand om meteen een post weg te halen, zeker wanneer het er een betreft van iemand die hier nog niet zo vaak heeft gepost en die er bovendien helemaal niets verkeerds mee beoogt. En nu blijkt ook nog eens dat die info afkomstig is van een "objectieve" website.

Die prijzen die daar stonden slaan inderdaad nergens op maar dat werd ook meteen duidelijk gemaakt in de daaropvolgende reacties. Wat mij betreft kan een dergelijke post de volgende keer gewoon blijven staan.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Michele » do 14 apr 2011, 18:11

Salernitana schreef:gere (gevoels-)waarde aan een voertuig wordt toegekend dan het voertuig in de handel daadwerkelijk waard is. Bij dagwaardevaststelling gaat het om de vervangingswaarde, niet om de verkoopwaarde. In de verkoopwaarde is een bedrag voor garantie en vaak een onderhoudsbeurt opgenomen. De dagwaarde wordt door de markt bepaald aan de hand van vraag en aanbod. Over het algemeen wordt de dagwaarde vastgesteld aan de hand van de ANWB/BOVAG koerslijst.

Correct, zolang het gangbare auto's zijn, zoals een Citroën BX, een Audi A4, Volvo S80 of VW Golf. Bij Maserati's, Ferrari's, BMW's M3, Aston Martins, Renault Avantime, etc. is het een kwestie van McKeown. Hoe snel denkt een handelaar de kar kwijt te zijn en wat heeft ie te verkopen? Overigens heb ik ooit 1600 euro teruggekregen voor een 8 jaar oude Alfa 156 met 360.000 op de teller bij inruil op een Peugeot 307. De verkoper wilde erg graag vóór zaterdagmiddag 17.00 uur een deal maken.... wat hem 700 ballen meer deed bieden dan het beste marktplaats aanbod. De Peug had op dat moment de koerslijstprijzen...
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)