Wel of niet de 3200GT

Modificaties, CEL's, ETM, SD-tester en alles over techniek

Re: Wel of niet de 3200GT

Berichtdoor Salernitana » do 14 apr 2011, 18:30

Het zal best Michelle,

Maar het feit is dat ik graag een 3200 wilde aanschaffen en een garage/dealer wilde ze graag verkopen. Via dit forum had ik gehoopt wijzer te worden
maar kom tot de conclusie dat ik niets ben opgeschoten.

Ik kom op dit forum "gerelateerd aan de 3200" met informatie waar ik een leek in ben en probeer hier wat meer op te steken, om te brainstormen voor een
behoorlijke aanschaf. Helaas heeft het een hele andere draai gekregen.

Salernitana
Salernitana

Berichtdoor Michele » do 14 apr 2011, 18:43

Eén antwoord: Franco.
Choose life, drive Maserati!
Je kan altijd stijlvol van huis, maar je weet nooit of je elegant aankomt...
http://www.corsamedia.nl
Michele
Donateur

Berichtdoor Term54 » do 14 apr 2011, 18:44

Salernitana schreef:Het zal best Michelle,

Maar het feit is dat ik graag een 3200 wilde aanschaffen en een garage/dealer wilde ze graag verkopen. Via dit forum had ik gehoopt wijzer te worden

Ik kom op dit forum "gerelateerd aan de 3200" met informatie waar ik een leek in ben en probeer hier wat meer op te steken, om te brainstormen voor een

Salernitana

Als ik zo vrij mag zijn denk ik dat je heel veel wijzer bent geworden :

een mooie en goede 3200 -> 30K of meer
een redelijke 3200 -> 20k -25k

Verder kost een 3200 zoveel als er voor wordt gevraagd of ervoor wordt gegeven, online rapporten werken voor gangbare auto voor niet-gangbare auto zijn ze waardeloos.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.

Ik ben in januari bij de Milano auto wezen kijken en werd gelukkig gewezen op iemand van dit forum op een prachtige 3200 die te koop bleek, deze 120% goede auto heeft nu ook wat dingetjes (dit voorkom je niet bij een Maserati). Dat heeft me geleerd dat de perfecte auto niet bestaat en dat je heel goed moet uitkijken wat je koopt. Ik ben de jongens van dit forum nog steeds dankbaar.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS - 2007
Fiat Panda 4x4 - 1984
Fiat 500L - 1969
Porsche Boxster 2.5 tiptronic - 1999
Lancia Delta HF integrale evoluzione - 1992
Mazda Miata - 1989
Term54
Donateur

Berichtdoor Danny » do 14 apr 2011, 18:48

Salernitana schreef:Het zal best Michelle,

Salernitana

Ja, en dit vind ik nu jammer omdat ik vind dat Salernitana hier ergens wel een punt heeft. Als hij met info aankomt, geplukt van het web, dan zullen we met argumenten moeten komen om aan te tonen dat het onjuist is wat er staat en niet simpelweg de tekst verwijderen met als onderbouwing dat het onzin is wat er staat.

Als je nog even geduld hebt, dan zul je zien dat je op dit forum wel degelijk op het juiste adres bent.
- 3200GTA Assetto Corsa, 2001, nero carbonio
Danny
Donateur

Berichtdoor Dutchy » do 14 apr 2011, 19:12

Er zijn alleen een 3 tal prijzen weggehaald.. niets meer en niets minder. De onderbouwing dat het onzinnige prijzen waren stond op het moment van wijzigen al in een drietal replies van erkende members. Tevens geef ik keurig mijn extra beweegredenen aan. Naast dit alles geef ik in een extra reply nog een keer de reden.

De topic starter is in mijn optiek goed geholpen op dit forum door een reeele waarde bevestiging te krijgen van Maserati liefhebbers.

Nogmaals ik gaf ook duidelijk aan dat dit niet ten nadele van de poster was (die kan er dus niets aan doen) maar een slechte informatie voorziening van de bron waar de betreffende nummertjes vandaan kwamen.

Het lijkt mij handig om vanaf hier weer over te gaan op het onderwerp waar dit topic oorspronkelijk voor bedoeld was.
If you want to get INTO the dessert take a Landrover BUT if you want to get OUT of the dessert take a LANDCRUISER!
Dutchy

Berichtdoor Boomerang » do 14 apr 2011, 19:15

@Salernitana:

Het was absoluut niet de bedoeling om rot te doen hoor.
Juist het omgekeerd was mijn insteek.
Door de belachelijke getallen in het rapport zou je bv kunnen denken dat we hier wat in de war zijn en veel te veel voor "onze" auto's vragen/betaald hebben. (Sommigen zijn wél flink in de war inderdaad. @#$%)
Bovendien wordt op die manier een verkeerd beeld neer gezet van een aanbieder die beslist marktconforme prijzen vraagt naar mijn idee, zeker i.v.m. prijzen die ik af en toe bij een enkele andere firma voorbij zie komen.

Ik vond het trouwens sowieso byzonder dat er een waarde ergens uit een koerslijst is gerold voor de 3200.
Nog geen enkele officiele "garage koerslijst" heeft namelijk ooit een waarde geleverd voor een Maserati.

Moraal van het verhaal: Die getallen snel vergeten, de markt gewoon zelf onderzoeken en zodra je iets hebt gevonden, de auto laten keuren door Franco of een andere deskundige.
Nog beter, maar (in eerste instantie) wellicht wat duurder, op zo'n adres een auto kopen.
En gewoon blijven posten over je bevindingen, dat is gewoon hartstikke leuk, voor iedereen leerzaam en voor jou wellicht nog steeds de moeite waard. "(^&$@
Maserati Gransport, Alfa Giulia Turbo, Mercedes R107 420SL, Mercedes R230 500SL, Commodore GSE Cp.
Boomerang
Donateur

Berichtdoor SpyderGT » do 14 apr 2011, 19:29

Salernitana schreef:Vreemd dat je het rapport weghaalt ik heb het ook niet verzonnen. Jullie lachen me uit als ik zeg dat ik een Mercedes CLK Cabriolet heb om in te ruilen en komen
met rare postings die niet worden verwijderd, vraag dan zelf een rapport op van je eigen of andere auto.

Resumé, de officiële rapport geeft wel dus weer dat mijn type Mercedes 23000 dagwaarde heeft en voor inruil 16/17000 euro mag opbrengen.

Ik heb niemand zien/horen lachen over de Benz? Ik heb ook geen rare postings gezien die verwijderd zouden moeten worden. Het is gewoon een feit dat je voor rond de 20.000 euro geen 3200 kunt kopen die helemaal 100% is. Voor echt mooie heb je zoals gezegd 30.000 euro of meer nodig. Of je moet hele erge mazzel hebben. Je kan ook zo'n test doen hoeveel je huis waard is. Hebben wij bij 1 van onze huizen gedaan voor de gein, dat gaf een prijs aan die 100.000 hoger ligt dan de vraagprijs die wij al twee jaar hanteren. Kortom leuk en aardig, maar al die zogenaamde checks op het internet werken voor geen meter. Er zijn niet voor niets taxateurs. Daar kan jij ook niets aan doen dat die checks niet kloppen. En we willen je hier helemaal niet dwarszitten. Maar het is nou eenmaal zo dat die goedkope auto's niet echt geweldig zijn. Er zit niet voor niets een prijsverschil vaan zo'n 10.000 euro tussen.
SpyderGT
Admin

Berichtdoor Michele » do 14 apr 2011, 20:23

Tja, ik krijg het gevoel dat er hier op het forum toch zat info gegeven werd. Op de eerste vraag van topicstarter wordt nuttige info gegeven, op de tweede vraag idem. Nergens lachen we hem uit, maar we geven alleen met zijn allen aan dat een Maserati iets anders is dan een standaard koerslijsten auto. Maar goed.
@salernitana: Misschien is het verstandig om eens te kijken naar het verslag van Duetto? Die kocht een Maser bij een erkende dealer, met garantie. en toch was er wat mis mee (schudden voor gebruik). Ik weet niet of je verwacht eenzelfde kwaliteit aan te treffen als bij een Mercedes, maar zo ja: skip de zoektocht dan maar, lukt niet.
Laatst bijgewerkt door Michele op do 14 apr 2011, 21:16, in totaal 2 keer bewerkt.
Michele
Donateur

Berichtdoor Michele » do 14 apr 2011, 20:45

Goed, werd toch nieuwsgierig door al die weggehaalde cijfers, dus net even op een katvanger e-mailadres een rapportje aangevraagd bij autocheck mbt de Franco auto en ik zit nog steeds te hikken van het lachen! Tis inderdaad een site met verstand van zaken, want alles wat belangrijk is, is blanco en het enige wat genoemd wordt, klopt van geen kant. Wel nuttig om te lezen dat de auto loopt op Euro Norm Brandstof. Stel je voor dat je dat er niet ingooit...

De economische waardebepaling is overigens gebaseerd op 217.000 km, en het feit dat er maar 68.000 werkelijk op de teller staat wordt voor maar liefst 758 euro gecompenseerd. Waarom stel je in godsnaam een rapport op als je toch de juiste km stand niet hanteert??? Het bevestigt wel mijn eerdere opmerking dat dit soort onzin alleen voor standaard auto's handig kan zijn.
Michele
Donateur

Berichtdoor lqpl » vr 15 apr 2011, 12:34

Michele schreef:Eén antwoord: Franco.

Of een pm naar mvo...
Merak 2000GT 1981; Quattroporte III 4.9 1987; 4.24v 1991; Ghibli Open Cup 1995; 3200GT 2000; Quattroporte VI S Q4 2014; 1300 GT junior ('Scalino') 1970; 968 coupé 1991; 400i 1980; 944 CUP 1986; S6 avant 2012
lqpl
Donateur

VorigeVolgende

Keer terug naar 3200GT(A)